mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Piękność także w motoryzacji

Piękność także w motoryzacji

Co łączy Brada Pitta, Halle Berry i Chryslera 300C? Zgodnie z wynikami badań konsumenckich opublikowanymi niedawno przez Chrysler Group oraz firmę Goodmind LLC – jest to na pewno uroda i piękno.

Reprezentatywny Chrysler 300C, jako najczęściej wyróżniany samochód osobowy w 2005 roku znany jest ze atrakcyjności wyglądu. Ale badania dotyczyły także określenia atrybutów wpływających na postrzeganie urody, wskazania twarzy uosabiających pojęcie przystojnego mężczyzny i urody kobiecej, budzącego zachwyt samochodu, a także – znalezienia definicji piękna.

Za najprzystojniejszego mężczyznę uznano Brada Pitta (29% odpowiedzi), a najpiękniejszą kobietą została Halle Berry (31%) – przed Robertem Redfordem (26%), Johnnym Depp’em (19%) oraz Audrey Hepburn (21%) i Julią Roberts (19%).

Wyniki badania pokazują, iż symetria, proporcjonalność i wdzięk to najważniejsze atrybuty  przystojnej i pięknej twarzy. Uważa tak odpowiednio 41 i 23% respondentów. Tym niemniej 74% jest zdania, iż uroda ma głębsze podłoże niż sam wygląd, a 45% – iż istotnym elementem definicji piękna są cechy charakteru.

„Efektem połączenia symetrii i wdzięku jest zawsze piękno – twarzy człowieka lub „twarzy” samochodu” – twierdzi dr Darrick Antell, znany nowojorski  dyplomant Amerykańskiej Izby Chirurgii Plastycznej – „Lecz  na odbiór wyglądu i odczucia emocjonalne ogromny wpływ ma także głębia charakteru i atrakcyjna osobowość.”

W kategorii motoryzacyjnej okazało się, iż dla 74% respondentów samochody mają „atrakcyjne oblicza” przy czym Chrysler 300C został sklasyfikowany na drugim miejscu – tuż za Lamborghini. „Badanie to uczy, iż na pojęcie „przystojnej lub atrakcyjnej twarzy” składa się szereg czynników, a dotyczy to także ocen estetyki samochodowej” – powiedział John Greenberg, wiceprezes Goodmind LLC.

Co nam w duszy gra: zdaniem 34% respondentów „przystojna twarz” jest wynikiem wewnętrznego piękna, a 38% – dobrej konstrukcji genetycznej. Pierwsze wrażenie niemal dwie trzecie (64%) respondentów wyrabia sobie po wyglądzie twarzy drugiej osoby. Zwracają najpierw uwagę na jego/jej oczy. Prawie połowa respondentów (46%) twierdzi, iż najbardziej seksowym wyrazem twarzy jest „nieśmiały uśmiech”, a kobiety częściej (61%) niż mężczyźni (50%) opisują piękno „jako mające głębsze podłoże”.

Oprócz klasyfikacji urody gwiazd medialnych oraz samochodów badano także preferowane cechy charakterystyczne, atrybuty, cechy szczególne oraz zarysy i kształty twarzy uznawanych za piękne. Ankietowano wzorcową grupę 1073 osób w wieku ponad 18 lat zamieszkujących obszar USA, w tym 504 mężczyzn i 569 kobiet.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowa akcyza na samochody - rząd pracuje nad zmianami
Nowa akcyza na samochody - rząd pracuje nad zmianami
Minister Finansów poinformował o pracach nad zmianami w zasadach płatności akcyzy. W niedalekiej przyszłości podatek będzie zależeć nie tylko od pojemności silnika, ale również od wieku samochodu.