mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Pierwsze seryjne Fuso Canter Eco Hybrid u europejskiego klienta

Pierwsze seryjne Fuso Canter Eco Hybrid u europejskiego klienta

Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC) dostarczy dziesięć pierwszych ciężarówek Fuso Canter z napędem hybrydowym do Irlandii. Odbiorcą tych ekologicznych pojazdów jest największy irlandzki dostawca energii elektrycznej, firma Electricity Supply Board (ESB) z Dublina.

Pierwsze seryjne Fuso Canter Eco Hybrid u europejskiego klienta
ESB zamierza wykorzystywać pojazdy do świadczenia usług serwisowych oraz do konserwacji infrastruktury w Irlandii. Irlandzki rząd udzielił specjalnego zezwolenia na dopuszczenie japońskich ciężarówek hybrydowych do ruchu drogowego. Fuso Canter Eco Hybrid jest generalnie pierwszą seryjnie produkowaną ciężarówką hybrydową, oferowaną w Europie.

Zamówienie z Irlandii oraz kolejne z Australii, również na dziesięć Fuso Canter Eco Hybrid, to pierwsze dostawy ciężarówek hybrydowych realizowane przez MFTBC dla klientów spoza Japonii. W 2010 roku MFTBC planuje rozszerzyć sprzedaż tych pojazdów na wybrane rynki eksportowe

- Widząc sukces Fuso Canter Eco Hybrid w Japonii, chcemy podążać tą drogą i wykorzystać nasze szanse na całym świecie - mówi dr Albert Kirchmann, prezydent i CEO firmy MFTBC

- Jako Globalne Centrum Hybryd Daimler Trucks, Mitsubishi Fuso dąży do rozwoju oraz wdrażania do produkcji czystych, hybrydowych pojazdów użytkowych. Zamówienia z Irlandii i Australii potwierdzają duży popyt na te auta - kontynuuje Kirchmann

Fuso Canter Eco Hybrid zadebiutował w lipcu 2006 roku. Od tamtej pory był oferowany tylko na macierzystym rynku. Już ponad 600 klientów doceniło tą lekką ciężarówkę wyposażoną w tzw. równoległy system hybrydowy, zapewniający znaczne ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin.

Podczas testów konsumenckich Fuso Canter Eco Hybrid udowodniają swoją funkcjonalność również na rynku w Wielkiej Brytanii. Teraz pokażą swoje możliwość we flotach firm w Irlandii i Australii. Pojazdy, oprócz wykorzystywania przez przedsiębiorstwo energetyczne, mają być eksploatowane również w innych branżach, jak usługi kurierskie, dystrybucja żywności i napojów.

- Jesteśmy dumni z wprowadzenia na międzynarodowy rynek pojazdu o niskiej emisji spalin, małym zużyciu paliwa i dużej niezawodności - mówi Kai-Uwe Seidenfuß, wiceprezydent ds. sprzedaży i serwisu na rynkach światowych w MFTBC

- Jest to ważny krok w naszych dążeniach do wzmocnienia zainteresowania ciężarówkami hybrydowymi. Z tą myślą w 2010 roku wprowadzimy Fuso Canter Eco Gybrid do oferty wybranych rynków eksportowych - dodaje Seidenfuß

Pierwsze zamówienia pojazdów hybrydowych Fuso są kolejnym ważnym krokiem w strategii rozwoju pojazdów z napędami ekologicznymi. Poprzednimi było otwarcie Globalnego Centrum Hybryd w Kawasaki w 2008r. i największy test flotowy ciężarówek hybrydowych w Europie, który rozpoczął się w sierpniu 2008r.

MFTBC wchodzi w skład grupy Daimler Trucks koncernu Daimler AG
Zaangażowanie MFTBC w rozwój napędów hybrydowych jest częścią strategicznej inicjatywy Daimler AG "Tworzymy Transport Przyszłości". Projekt rozpoczęto w listopadzie 2007 r. i ma on na celu rozpowszechnienie korzystania z czystych, wydajnych systemów napędowych i alternatywnych rodzajów paliwa.

Cel: urzeczywistnienie w przyszłości idei bezemisyjnych pojazdów użytkowych. Technologia hybrydowa odgrywa kluczową rolę na tej drodze, gdyż w zależności od sposobu eksploatacji, umożliwia obniżenie zużycia paliwa aż o 30%.

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) z siedzibą w japońskim Kawasaki, jest jednym z największych producentów pojazdów użytkowych w Azji. W 2008 roku przedsiębiorstwo sprzedało łącznie ok. 197 700 pojazdów ciężarowych oraz autobusów. MFTBC wchodzi w skład grupy Daimler Trucks koncernu Daimler AG, który posiada 85% akcji firmy.

Podobne wiadomości:

Toyota z rekordem aut hybrydowych w Polsce

Toyota z rekordem aut hybrydowych w Polsce

Aktualności 2017-03-13

Honda pracuje nad hybrydą

Honda pracuje nad hybrydą

Technika 2017-01-12

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Pierwszy, elektryczny autobus do poboru krwi
Pierwszy, elektryczny autobus do poboru krwi
Solaris przygotowuje pierwsze takie zamówienie na świecie. Dwa elektryczne autobusy posłużą jako mobilne punkty poboru krwi i już niebawem trafią do polskiego odbiorcy.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic