mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Pierwsze testy Citroena C4 WRC

Pierwsze testy Citroena C4 WRC

Mistrzowie świata 2005 - załoga Citroen Sport: Sebastien Loeb/Daniel Elena, zasiadła po raz pierwszy za kierownicą rajdowej wersji Citroena C4 WRC, który wystartuje w rajdowych mistrzostwach świata w 2007 roku.

Pierwsze testy Citroena C4 WRC

„Od czasu Rajdu Katalonii i ogłoszenia powrotu Citroena, wyjaśnia Guy Frequelin, cały zespół, łącznie z Sebastien, był zmobilizowany, zmotywowany i niecierpliwy, by jak najszybciej wypróbować  C4 WRC.”

 

Zespół Citroen Sport, podczas pierwszych testów na asfaltowej nawierzchni liczył na łagodną aurę i stabilne warunki drogowe. Wybrano region Var, na południu Francji, a dokładniej drogę łączącą przełęcz Gratteloup z Roquebrune. Odcinek wąski i dość kręty.

Podczas dwóch pierwszych dni, w dobrych warunkach pogodowych, ku wielkim zadowoleniu ekipy technicznej, Philippe Bugalski, kierowca testowy Citroen Sport, przejechał ponad 300 kilometrów bez żadnego kłopotu technicznego.

 

Niestety pogoda popsuła się trzeciego dnia rano. Sebastien Loeb i Daniel Elena mieli możliwość wykonać jedynie pierwszy przejazd po suchej nawierzchni. Padający później deszcz spowodował, że dalsze testy odbywały się już na bardzo śliskiej drodze.

 

Po pierwszym spotkaniu ze swoim przyszłym samochodem, Sebastien Loeb podzielił się swoimi dobrymi wrażeniami: „ Już po kilku kilometrach czułem się swobodnie, mimo dość trudnych warunków na drodze. Samochód jest łatwy do prowadzenia i zachowuje się "czysto". To Citroen zaprojektowany pod kątem regulaminu technicznego WRC, ma zatem wiele cech wspólnych z samochodem, do którego jestem przyzwyczajony. Brzmienie  silnika, na przykład. Jeśli chodzi o właściwości jezdne, powiedziałbym, że jego zawieszenie dobrze pochłania nierówności, co czyni go wygodnym i skutecznym. "Równowaga", wyważenie nadwozia jest inne od tego, które dobrze znam. C4 swobodnie pokonuje wolne i ciasne sekcje odcinków, a tył pozostaje poprzecznie bardzo stabilny. Ogólnie rzecz biorąc myślę, że dysponujemy świetną bazą do dalszej pracy, … z przyjemnością  ją odkryłem.”

 

Inżynier Xavier Mestelan-Pinon czekał ze zniecierpliwieniem na pierwsze analizy dwukrotnego mistrza świata. „Sebastien dostał samochód o nowych wymiarach, z szerokim rozstawem kół, na który pozwala regulamin, z wnętrzem o innej ergonomii, pozycji kierowcy o wiele bardziej oddalonej od przedniej szyby, itp. Dla nas, techników, pierwsze kilometry przejechane przez kierowcę w nowym samochodzie są najbardziej kształcące. Ma on wówczas do przekazania nam najwięcej informacji i uwag. Poza tym, warunki drogowe były zróżnicowane, co powiększyło zakres zebranych danych. Mamy materiał, który zamierzaliśmy zdobyć…”

Czytaj także:

Prodrive P2: WRC przyszłości 2005-12-15


Podobne wiadomości:

Prodrive P2: WRC przyszłości

Prodrive P2: WRC przyszłości

Aktualności 2005-12-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport