mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Pierwsze zdjęcia Peugeota 308!

Pierwsze zdjęcia Peugeota 308!

Prawdopodobnie dopiero w przyszłym tygodniu Peugeot zamierzał opublikować pierwsze zdjęcia i informacje dotyczące nadchodzącego modelu 308. Jednak plany te pokrzyżowało pojawienie się kilku zdjęć z 'przecieku'.

Pierwsze zdjęcia Peugeota 308!

Jeśli chodzi o specyfikacje techniczne, to pojawią się one już niebawem. Peugeot 308 mierzy 4.276 mm długości, 1.879 mm szerokości i 1.498 mm wysokości. Rozstaw osi kompaktowego Peugeota wynosić będzie 2.608 mm. Auto zgodnie z planami trafi do francuskich salonów już we wrześniu, natomiast do reszty Europy dotrze miesiąc później.

Gama dostępnych silników będzie bardzo szeroka. Podstawową jednostką będzie benzynowy silnik o pojemnoścu 1,4l, mocy 95 KM i maksymalnym momencie 136 Nm. Będzie on współpracować z 5-biegową skrzynią manualną. Silnik 1,6-litrowy (120 KM, 160 Nm) dostępny będzie z 5-biegowym manualem oraz 4-stopniowym automatem. Podobnie jak mocniejsza wersja silnika 1,6, która dysponować będzie odpowiednio mocą 150 i 140 koni mechanicznych (skrzynia manualna i automatyczna) i maksymalnym momentem 240 Nm.

Zwolennicy diesla będą mieć do wyboru trzy wersje silnikowe - 1.6 HDi o mocy 90 KM i maksymalnym momencie 215 Nm (5-bieg. manual), 1.6 HDi 110 KM, 240 Nm (5-bieg. manual oraz 6-stopniowy automat) oraz 2.0 HDi 136 KM, 320 Nm (6-bieg. manual oraz 6-stopniowy automat).
Jesienią 2008 roku dostępna będzie wersja 308 RC z 220-konnym silnikiem o pojemności dwóch litrów. Jeśli chodzi o silniki z zapłonem samoczynnym, to najprawdopodobniej będą to jednostki o pojemnościach 1,6; 2,0 oraz 2,2. Nieoficjalnie wiadomo też, że koncern planuje wprowadzenie hybrydowego diesla oraz wersji napędzanej na bio-etanol.

Czytaj także:

Peugeot 308 w obiektywie (2007-03-30)

Ekologiczny kontratak Peugeota (2007-02-19)

Peugeot 308 w kolejce (2006-09-26)

Komentuj:

~kgl 2007-09-22

Samochód jak samochód, ale niektóre opinie... Litości! Jak widzę, gdy ktoś od góry do dołu negatywnie ocenia auto, to odechciewa mi się wszelkiej dyskusji. Odnoszę także wrażenie, że ktoś na siłę szuka argumentów, żeby sobie poużywać, "bo to francuz". I oczywiście zawsze dziwnym trafem z opinią o awaryjności zbiega się opinia dotycząca urody auta. Coś się zepsuło - od razu: złom, słaby, wolny, głośny, dużo pali, brzydki, źle się prowadzi, słaba widoczność, niewygodny... Trochę obiektywizmu Panowie, bo niektóre opinie kojarzą mi się z czymś takim - "boję się wody, bo raz nalało mi się do ucha".

~kajak 2007-09-07

watpie Spazi, jakoś mi sie nie wydaje...

~Spazi 2007-07-14

O tym samochodzie będzie można pisać w samych superlatywach ...

~zbyszeks 2007-05-31

sorki mr brzoza, ale jeździłem peugeot-em 807 i było dokładnie jak u Grześka - 3 lata nerwów. TRAGEDIA i nic więcej. Samochód serwisowany w ASO - wszystko jak trzeba. Uwaga 3 przypadki, w których podczas jazdy autostadą wypada osłona silnika przy prędkości ok.180-200 km/h - można sobie wyobrazić płachtę 1-2m wirującą w powietrzu na autostradzie.Wariująca elektronika itp.. Mam znajomych właścicieli ASO (citroen-peugeot) i szczerze odradzają - szczególne citroena. Teraz kupiłem Subaru i jest OK - 32tys. i nawet żarówka nie przepaliła się. Pozdrawiam.

~brzoza 2007-05-31

Panie Grzesiek i Panu podobni, że wam trafil sieszrotowy model to trudno. jezdze od roku 206 hdi. Przejechalem 29.000km i nie mam po co do salonu zagladac. Wiec nie sciamniajcie mi tu ze to szrot. Zdaje sobie sprawe, ze zazwyczaj opinie pisza skrajni w odczuciach uzytkownicy. Wiec ja tez jestem tym skrajnym - pozytywnym. Było nie beło polecam wszystkim 206

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport