mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Pikes Peak jako Q7

Pikes Peak jako Q7

Koncern Audi podczas salonu samochodowego w Paryżu oficjalnie ogłosił, iż pierwszy SUV firmy pojawi się w sprzedaży na początku 2006 roku jako Q7.

Pikes Peak jako Q7

Auto, jeszcze jako pojazd studyjny pod nazwą Pikes Peak zadebiutowało w styczniu 2003 r. na targach motoryzacyjnych NAIAS w Detroit. Wersja seryjna swoją światową premierę mieć będzie na przyszłorocznej wystawie IAA we Frankfurcie.

Audi Q7 nie będzie jednak różnił się zbyt wiele od wersji prototypowej. Ten ponad pięciometrowy model mogący pomieścić nawet siedem osób posiadać będzie napęd na cztery koła oraz gamę silników sześcio, ośmio- i dziesięciocylindrowych. Rocznie produkowanych ma być ok. 70 tys. egzemplarzy tego modelu, który głównie przeznaczony będzie na rynek USA.

Niemiecki koncern podał także inne szczegóły dotyczące nowych modeli ze skrótem "Q". Na przełomie 2007/2008 roku pojawi się mniejszy SUV oznaczony symbolem Q5, który powstać ma na bazie nowej wersji A4. Audi planuje także, analogicznie do modeli z symbolem "A", wprowadzanie na rynek najmocniejszych wersji. Będą to odpowiednio SQ7 i SQ5.

Niewiadomą pozostaje jeszcze sprawa wykorzystania do nazewnictwa literki Q. Audi podało, iż posiada już pełnię praw do symboli od Q1 do Q12 oraz od SQ1 do SQ9. Wiadomo jednak, że najnowsza Alfa Crosswagon z napędem na cztery koła oznaczona została symbolem Q4. Ciekawe, czy dojdzie w tej materii do jakichś zmian, podobnie jak w przypadku Fiata Pandy, która pierwotnie miała nazywać się Gringo, a to podobno zbytnio przypominało nazwę Twingo...

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport