mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Piłka jest okrągła, a koła są cztery

Piłka jest okrągła, a koła są cztery

Dziś motoryzacja zostanie odsunięta na dalszy tor. Jutro nikt nie będzie ekscytował się nowymi modelami, mocnymi silnikami i sprintem do setki. W czasie meczu o trzecie miejsce i spotkania finałowego emocje sięgną zenitu. W przerwie meczu proponujemy jednak sprawdzić, jak motoryzacja przenika świat piłki nożnej.

Piłka jest okrągła, a koła są cztery
W czasach, gdy większa część naszej redakcji pogłębiała szkolną wiedzę w podstawówce, królowała moda na koszulki piłkarskie. Zawsze chodziło tylko o jedno – by mieć unikatową, taką, jakiej nie ma nikt. Zdarzały się białe kruki, ale częściej podwórka i szkolne korytarze pełne były małych chłopców w koszulkach Juventusu, Manchesteru United, Borussii Dortmund czy Bayernu Monachium. W tamtych czasach na wielu z nich widniało logo Opla.

Opel w latach 90. musiał mieć naprawdę pokaźny budżet na sponsoring, gdyż jego logo widniało na koszulkach piłkarzy Bayernu Monachium, AC Milan i Paris Saint-Germain. Dziś brytyjski odpowiednik Opla - Vauxhall wspiera brytyjską piłkę nożną m.in. jako oficjalny partner klubu FC Liverpool.



Skoro jesteśmy już przy dwóch markach należących do General Motors, to nie możemy pominąć Chevroleta. Ten producent dwa lata temu ogłosił podpisanie umowy  sponsorskiej z Manchesterem United. Kilka dni temu klub zaprezentował oficjalne koszulki meczowe z logo Chevroleta. Fani „Czerwonych Diabłów” na pewno żałują wycofania marki przez General Motors z Europy. W ostatnich latach również koncern Fiata chciał jedną ze swoich marek wypromować poprzez obecność jej emblematu na koszulce piłkarskie. Jeden z najbardziej utytułowanych włoskich klubów – Juventus Turyn jest obecnie sponsorowany przez Jeepa.



Sponsoring to jedno, ale posiadać własną drużynę piłkarską to już ekstrawagancja. Na taki luksus pozwolił sobie koncern Volkswagen, który jest właścicielem klubu grającego w niemieckiej Bundeslidze - Vfl Wolfsburg.



Są jednak koncerny motoryzacyjne, które postanowiły nie zamykać się na sponsoring drużyny, ale zdecydowały się zostać partnerem całej federacji. Ford bardzo długo współpracował z UEFA i sponsorował Ligę Mistrzów. Na sam koniec, w ostatnim sezonie współpracy producent spod znaku „błękitnego owalu” zorganizował licytację 500 sztuk nowego Mustanga. Samochody rozeszły się w 30 sekund, a na stronie akcji podczas finałowego meczu tegorocznej Ligi Mistrzów zarejestrowało się 9 300 chętnych. Aż 300 zapytań w tym samym czasie wpłynęło z Polski



W nowym sezonie 2014/2015 Liga Mistrzów oraz Superpuchar UEFA będą sponsorowane przez Nissana. Japońska marka podpisała umowę do sezonu 2017/2018. FIFA z ramienia której jest organizowany mundial od 1999 roku współpracuje z Hyundaiem. To ta marka była oficjalnym sponsorem i partnerem motoryzacyjnym wszystkich mistrzostw rozgrywanych w XXI wieku. Umowa została podpisana do roku 2022, a Hyundai dostarcza flotę aut oraz autobusów, którymi podróżują w czasie mistrzostw reprezentację. Koreański producent był również obecny na Mistrzostwach Europy organizowanych w Polsce i na Ukrainie.

…. I czas rozpocząć drugą połowę meczu. W naszej redakcji jednogłośnie stwierdziliśmy, że mundial wygra reprezentacja…

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulum

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport