mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Piłka jest okrągła, a koła są cztery

Piłka jest okrągła, a koła są cztery

Dziś motoryzacja zostanie odsunięta na dalszy tor. Jutro nikt nie będzie ekscytował się nowymi modelami, mocnymi silnikami i sprintem do setki. W czasie meczu o trzecie miejsce i spotkania finałowego emocje sięgną zenitu. W przerwie meczu proponujemy jednak sprawdzić, jak motoryzacja przenika świat piłki nożnej.

Piłka jest okrągła, a koła są cztery
W czasach, gdy większa część naszej redakcji pogłębiała szkolną wiedzę w podstawówce, królowała moda na koszulki piłkarskie. Zawsze chodziło tylko o jedno – by mieć unikatową, taką, jakiej nie ma nikt. Zdarzały się białe kruki, ale częściej podwórka i szkolne korytarze pełne były małych chłopców w koszulkach Juventusu, Manchesteru United, Borussii Dortmund czy Bayernu Monachium. W tamtych czasach na wielu z nich widniało logo Opla.

Opel w latach 90. musiał mieć naprawdę pokaźny budżet na sponsoring, gdyż jego logo widniało na koszulkach piłkarzy Bayernu Monachium, AC Milan i Paris Saint-Germain. Dziś brytyjski odpowiednik Opla - Vauxhall wspiera brytyjską piłkę nożną m.in. jako oficjalny partner klubu FC Liverpool.



Skoro jesteśmy już przy dwóch markach należących do General Motors, to nie możemy pominąć Chevroleta. Ten producent dwa lata temu ogłosił podpisanie umowy  sponsorskiej z Manchesterem United. Kilka dni temu klub zaprezentował oficjalne koszulki meczowe z logo Chevroleta. Fani „Czerwonych Diabłów” na pewno żałują wycofania marki przez General Motors z Europy. W ostatnich latach również koncern Fiata chciał jedną ze swoich marek wypromować poprzez obecność jej emblematu na koszulce piłkarskie. Jeden z najbardziej utytułowanych włoskich klubów – Juventus Turyn jest obecnie sponsorowany przez Jeepa.



Sponsoring to jedno, ale posiadać własną drużynę piłkarską to już ekstrawagancja. Na taki luksus pozwolił sobie koncern Volkswagen, który jest właścicielem klubu grającego w niemieckiej Bundeslidze - Vfl Wolfsburg.



Są jednak koncerny motoryzacyjne, które postanowiły nie zamykać się na sponsoring drużyny, ale zdecydowały się zostać partnerem całej federacji. Ford bardzo długo współpracował z UEFA i sponsorował Ligę Mistrzów. Na sam koniec, w ostatnim sezonie współpracy producent spod znaku „błękitnego owalu” zorganizował licytację 500 sztuk nowego Mustanga. Samochody rozeszły się w 30 sekund, a na stronie akcji podczas finałowego meczu tegorocznej Ligi Mistrzów zarejestrowało się 9 300 chętnych. Aż 300 zapytań w tym samym czasie wpłynęło z Polski



W nowym sezonie 2014/2015 Liga Mistrzów oraz Superpuchar UEFA będą sponsorowane przez Nissana. Japońska marka podpisała umowę do sezonu 2017/2018. FIFA z ramienia której jest organizowany mundial od 1999 roku współpracuje z Hyundaiem. To ta marka była oficjalnym sponsorem i partnerem motoryzacyjnym wszystkich mistrzostw rozgrywanych w XXI wieku. Umowa została podpisana do roku 2022, a Hyundai dostarcza flotę aut oraz autobusów, którymi podróżują w czasie mistrzostw reprezentację. Koreański producent był również obecny na Mistrzostwach Europy organizowanych w Polsce i na Ukrainie.

…. I czas rozpocząć drugą połowę meczu. W naszej redakcji jednogłośnie stwierdziliśmy, że mundial wygra reprezentacja…

Podobne wiadomości:

Hyundai testuje i20 WRC na Mazurach

auto motor i sport 0000-00-00

Hyundai WRC jako pierwszy zespół przyjechał na mazurskie szutry, aby przygotować samochód do Rajdu Polski, który startuje za około miesiąc. Testy potrwają do piątku, a na zamkniętych odcinkach specjalnych można było spotkać m.in. wicemistrza świata Thierrego Neuvilla.

Nowy Volkswagen Jetta - niedostępny w Europie

Nowy Volkswagen Jetta - niedostępny w Europie

Aktualności 2018-01-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Piotr Dulnik nowym prezesem Suzuki Motor Poland
Piotr Dulnik nowym prezesem Suzuki Motor Poland
Suzuki Motor Corporation ogłosiło ważną zmianę w zarządzie polskiej spółki, która jest oficjalnym importerem japońskiej marki nad Wisłą. Od 1 listopada prezesem Suzuki Motor Poland sp. z o.o. jest pierwszy w historii Polak – Piotr Dulnik.