mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Plan rozwojowy Dacii na rok 2006

Plan rozwojowy Dacii na rok 2006

Wdrażanie projektu marki Logan jest nadal kontynuowane, wraz z odświeżoną linią nadwozia, nowymi miejscami produkcji i rynkami. Rok 2005 zakończył sie 70-cio procentowym wzrostem. Sprzedano około 164 tysiące sztuk samochodów.

Plan rozwojowy Dacii na rok 2006

Rok 2006 prezentuje nowy etap programu. Zaprezentowana po raz pierwszy na targach międzynarodowych w Genewie, Logan Steppe, ukazuje intencje koncernu by poszerzyć zasięg modelu. Mówiąc o kwestiach produkcyjnych, rok 2006 wyznacza początek produkcji Logana w Iraku, przy współpracy z dwoma lokalnymi producentami samochodów, Khdoro i Sapią.

Zobacz galerię marki Dacia

Po odnotowaniu wysokiej sprzedaży osiągniętej przez silniki 1.4 oraz 1.6, zasięg Logana się rozszerza. Pod koniec roku wypuszczono nowy silnik 1.5dCi na rynku rumuńskim, serbskim, macedońskim i tureckim. Europę odwiedzi on na początku marca tego roku. Przy tworzeniu nowego silnika zostały wyciągnięte wnioski z doświadczeń samochodów grupy Renault, gdzie odniósł on sukces w modelach takich jak: Clio, Modus i Kangoo.
W silniku tym zastosowano znaną już technologię common-rail drugiej generacji, która oferuje wysoką przyjemność z jazdy przy bardzo ekonomicznym zużyciu paliwa. Utrzymuje sie ono na poziomie 4.7 litra na 100 km oraz emisji CO2 do 125g/km. Jest to jeden z najczystszych i najbardziej opłacalnych obecnie silników. 

Po tym jak marka przeniosła się na 25 nowych rynków w 2005 roku, a sprzedaż Logana zaczęła się w Zachodniej Europie (13,719 jednostek sprzedanych w 2005), Dacia, grupa zależna od Renault, odnotowała 70 procentowy wzrost sprzedaży w 2005 roku. Osiągnęła w sumie 164 tysiące sprzedanych jednostek. Sprzedaż nie tylko wzrosła we własnym rynku, czyli Rumunii, ale także zauważalnie w Środkowej Europie, Turcji i Północnej Afryce.

Logan przoduje w sprzedaży Dacii z ponad 180 tysiącami samochodów sprzedanych między wrześniem 2004 roku, a końcem stycznia 2006 roku. Produkcja, która zaczęła się w Rumunii 2004 roku, kolejno w Rosji, Maroku oraz Kolumbii w 2005, umożliwiła sprzedawanie tego modelu w 40 krajach do końca roku. W niektórych z nich (Rosja, Kolumbia, Wenezuela, Ekwador), była sprzedawana pod marką Renault.

Dowiedz się więcej o marce Dacia

W 2005 roku była najlepiej sprzedającym się samochodem zaraz po Skodzie Fabii, we wschodniej i środkowej Europie. Ponad 7 tysięcy samochodów zostało sprzedanych w Rosji (1 procent rynku) od wypuszczenia go we wrześniu 2005, około 10 tysięcy we Francji (0.8 procent rynku) od czerwca 2005 oraz prawie 8 i pół tysiąca w Turcji (1.9 rynku w 2005 roku).

We wszystkich krajach, w których został wypuszczony Logan, wygrywał udział w rynku. Poza Rumunią, kupujący są nowymi klientami w sieci Renault i Dacia. W zachodniej Europie, większość nabywców to ludzie, którzy w planach mieli zakup używanego samochodu. Większość z nich posiadała już samochód ponad 10 lat.

Czytaj także:

"Logan Steppe: Ucieczka do prostoty" (2006-02-28)

"Francuski Logan" (2006-02-07)

"Dacia wspiera Renault" (2006-01-04) 

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport