mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Podsumowanie roku Volvo

Podsumowanie roku Volvo

Mimo ogólnej tendecji spadkowej na rynku nowych samochodów (-10%), Volvo udało się niemal idealnie utrzymać nominalny poziom sprzedaży – 2202 szt. (w porównaniu do 2204 szt. w 2003 r.) – i tym samym swój zwiększyć udział w rynku nowych samochodów osobowych do 0,69%.

Zważywszy na charakter samochodów Volvo i pozycjonowanie oferty, wzrost udziału w rynku dotyczy najbardziej prestiżowej części rynku - segmentu aut klasy premium. W segmencie tym uwzględniamy cztery marki samochodów: Audi, BMW, Mercedes i Volvo. Sprzedaż Volvo sięgnęła w 2004 roku 23,7% ogólnej sprzedaży tych czterech marek. Miarą sukcesu jest także fakt, że nowe modele Volvo S40 i V50 były dostępne w sprzedaży dopiero od wiosny 2004 roku.

Należy zwrócić uwagę na wysoki, jak na polskie warunki, wynik sprzedaży modelu Volvo XC90. Sprzedaż, wynosząca 272 sztuki - co odpowiada 21,15% udziału w segmencie SUV - czyni z Volvo jednego z głównych graczy w klasie prestiżowych samochodów osobowo-terenowych. Największą popularnością na naszym rynku spośród aut marki Volvo cieszył się model S60 (490 sprzedanych aut).

W 2005 r. oprócz rozszerzenia oferty silnikowej nowego Volvo S40 i Volvo V50 (dwa czterocylindrowe silniki - benzynowy 1,6 100 KM i diesel 1,6 110 KM), pod maskę Volvo XC90 trafił zapowiadany wcześniej silnik V8. Jest to pierwszy silnik o ośmiu cylindrach w samochodach Volvo.

W ubiegłym roku globalna sprzedaż Volvo wzrosła o 10% do rekordowego poziomu 456.224 aut. Prawie 1/3 sprzedanych aut trafiła na rynek północnoamerykański. Drugim pod względem wielkości rynkiem pozostaje rodzimy rynek szwedzki. Największą popularnością z wszystkich oferowanych modeli, już w drugim roku obecności na rynku, cieszył się XC90 (84.032 sprzedane auta). Następnie V70 (74.656) i S70 (71.121).

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport