mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Pół świata w 17 dni

Pół świata w 17 dni

Najbardziej wszechstronny kierowca świata, uwieczniony w Księdze Rekordów Guinnessa - Austriak Gerhard Plattner, wyruszył z norweskiego Hammerfest w swoją kolejną podróż. Tym razem celem tego specjalisty od długich dystansów kierującego nowym VW Multivanem 4Motion było dotarcie do stolicy Senegalu - Dakaru.

Pół świata w 17 dni

Dla nowego Multivana z napędem na wszystkie koła, który niebawem ma wejść do produkcji seryjnej była to ostatnia próba wytrzymałości, dzięki której model ten może się pochwalić efektownym rekordem. Po starcie 12 marca w Hammerfest w Norwegii Austriak pokonał w ciągu 14 dni 10.941 km przejeżdżając przez 15 krajów i docierając do senegalskiej metropolii – Dakaru. Obrana trasa wiodła przez Austrię, Lichtenstein, Szwajcarię, Włochy i Francję do Tarifa w południowej Hiszpanii. Z Tangeru prowadziła przez kilkaset kilometrów po nierównych, tłuczniowych drogach, aż do wydm w Mauretanii. Taki wyczyn nie udał się dotychczas żadnemu innemu samochodowi.

Austriacki kierowca specjalizujący się w długich dystansach – Gerhard Plattner – świadomie wybrał senegalską stolicę jako metę testu wytrzymałości nowego T5 w wersji z napędem na wszystkie koła. „Rajd Paryż – Dakar z ilością wyeliminowanych zawodników przekraczającą 50 procent uznawany jest za najtrudniejszy rajd na świecie, mimo że biorą w nim udział specjalnie przygotowane samochody. Test wytrzymałości na trasie Hammerfest – Dakar w pełni udowodnił wszechstronność VW Multivana 4Motion”.

Pomimo tego, że trasa w Afryce nie prowadziła przez najtrudniejsze tereny pustynne jak w rajdzie Dakar , to jednak rajd ten rozpoczął się w położonym najbardziej na północ mieście Europy. Tam Plattner przemierzał pokryte lodem i śniegiem drogi, jak również pokryte lodem jezioro Inami. Po długiej jeździe z pełną prędkością na niemieckich autostradach nowy model miał okazję sprawdzić swoje umiejętności w austriackich i szwajcarskich Alpach. W Maroku, Mauretanii i Senegalu 4Motion zaskoczył nawet samego Plattnera: „ Chociaż auto było całkowicie załadowane zapasowym paliwem, trzema zapasowymi kołami, drabinami do jazdy po piasku oraz licznym sprzętem wideo i fotograficznym, tylko raz się zakopało”. Z ciśnieniem w oponach zredukowanym do 2 bar Mutlivan 4Motion pokonał bez problemu wielokilometrowe odcinki przez pustynię i pędził z prędkością 100 km/h po plaży w kierunku Dakaru.

„To, że nowy VW z napędem na wszystkie koła potrzebował na trasę przez wszystkie strefy klimatyczne i we wszystkich możliwych warunkach tylko 14 dni i dotarł do Dakaru o trzy dni wcześniej, niż zwycięzca rajdu w 2004 roku, jest doskonałym świadectwem jego jakości” – podsumował Plattner na mecie. „I co jest interesujące w tym wszystkim, to fakt, że samochód ten w takiej właśnie postaci będzie produkowany seryjnie. Nawet jeżeli nie będzie się chciało zaliczać nim testów wytrzymałości, można być pewnym, że nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach codziennej pracy nie wystąpią takie okoliczności, którym T5 4Motion nie mógłby sprostać.”

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC60 - pierwsze teasery
Volvo XC60 - pierwsze teasery
To będzie jedna z najważniejszych premier tego sezonu. Nie tylko globalnie, ale również pod kątem polskiego rynku. Model XC60 jest najpopularniejszym modelem Volvo, mimo że ma już swoje lata. Dlatego przyszedł czas na kolejną odsłonę, a tymczasem producent podgrzewa atmosferę przed premierą.