mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Polacy zakupili więcej opon

Polacy zakupili więcej opon

W pierwszych siedmiu miesiącach 2011 roku sprzedano w Polsce ponad 7,6 mln opon osobowych. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku jest to wzrost o ponad 16%. Jednocześnie w całej Europie dynamika wzrostu sprzedaży nie przekroczyła 5,5%.

Polacy zakupili więcej opon
Polscy kierowcy, którzy w okresie kryzysu nie zdecydowali się na wymianę letnich opon na nowe, w minionym sezonie nie wstrzymywali się już z zakupem ogumienia. Większość kierowców zdaje sobie sprawę, że mimo coraz większej trwałości stosowanych mieszanek, nowa opona bez porównania lepiej trzyma się drogi i wpływa na poprawę bezpieczeństwa jazdy. Prowadzone przez Continental testy dowiodły, że przy prędkości 80 km/h droga hamowania samochodu osobowego wyposażonego w zużyte opony letnie o głębokości bieżnika 1,6 mm była o około 45 procent dłuższa niż w przypadku samochodu wyposażonego w nowe opony z bieżnikiem o głębokości ok. 8 mm.

Branża oponiarska w Polsce zakończyła tegoroczny sezon letniej wymiany opon 16-procentowym wzrostem sprzedaży, który był zdecydowanie wyższy od dynamiki sprzedaży na całym rynku europejskim. Według danych ETRMA, od stycznia do lipca sprzedano w Polsce 7,6 mln opon osobowych i jest to wzrost o ponad milion sztuk w odniesieniu do tego samego okresu w 2010 r. Polscy dystrybutorzy dostarczyli o 12,3% ogumienia letniego więcej niż w tych samych miesiącach ubiegłego roku. Dla porównania – wzrost sprzedaży opon letnich na rynkach europejskich nie przekroczył 1,5%. Polscy kierowcy coraz częściej decydują się również na zakup opon marek premium, których udział w rynku wynosi już 25%, a marek średniej klasy 27%.

- Zaobserwowana w pierwszej połowie tego roku dynamika wzrostu sprzedaży opon oraz doświadczenia z ostatnich lat pozwalają prognozować, że w tym roku polski rynek wzrośnie o około 7%. Warto podkreślić, że mimo niewielkiego spadku liczby zarejestrowanych samochodów oraz perturbacji w światowej gospodarce w pierwszych 8 miesiącach 2011 r., zapotrzebowanie na opony wciąż rośnie  - mówi Jerzy Mendala, dyrektor handlowy Continental Opony Polska

Od stycznia do lipca br. sprzedano w Europie ponad 138,5 mln opon osobowych, co stanowi 5,4% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2010 r. W trójce największych europejskich rynków po pierwszych siedmiu miesiącach 2011 r. znajdują się Niemcy (31,8 mln opon), Francja (18,7 mln) oraz Włochy (15,9 mln). Polski rynek opon osobowych ze sprzedażą na poziomie 7,6 mln jest szóstym największym rynkiem w Europie.
Tematy w artykule: opony opony letnie

Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport