mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Polak w wyścigach Maserati

Polak w wyścigach Maserati

Plany Roberta Kisiela na przyszly sezon

Mistrz Polski w Pucharze Alfa Romeo Robert Kisiel zamierza startować w przyszłym sezonie w Mserati Trofeo - cyklu europejskich wyścigów towarzyszących Formule 1 i FIA GT. Podczas salonu motoryzacji w Paryżu prezes grupy Ferrari i Maserati Luca de Montezemolo oficjalnie ogłosił, że włoskie auta z trójzębem na masce po 40 latach wracają na tory wyścigowe całej Europy.

Po wstępnym kontakcie z organizatorami Pucharu Maserati, Robert Kisiel odwiedził paryski salon i rozmawiał z szefem projektu wyścigowego – Paolo Burri na temat uczestnictwa w Trofeo Maserati. Obejrzał także bardzo dokładnie jeden z pierwszych egzemplarzy modelu Coupe Cambiocorsa w wersji pucharowej. Polski zawodnik otrzymał również oficjalne zaproszenie do uczestnictwa w przyszłym roku w tych prestiżowych zawodach. Trwa ustalanie szczegółów.

Robert Kisiel:

- Trofeo Maserati to całkiem nowa inicjatywa sportowych marek grupy Fiata. W Paryżu na naszych oczach sam szef Ferrari i Maserati ogłosił bardzo konkretne plany zaangażowania tych marek w sport samochodowy. Puchar będzie dla koncernu przygotowaniem i zbieraniem doświadczeń do skonstruowania pojazdu, który w kolejnych latach powalczy w FIA GT. Dlatego od razu bardzo mnie zainteresował. Tymczasem w sezonie 2003 będą to wyścigi 26 samochodów na torach Hiszpanii, Włoch, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Czech. Dwie z siedmiu eliminacji (Monza i Silverstone) będą towarzyszyły wyścigom Formuły 1, co jeszcze bardziej zwiększa ich prestiż. Pozostałe poprzedzą cykl FIA GT Championship. Wszystko to zapowiada się bardzo ciekawie i chciałbym reprezentować polskie barwy w tym pucharze, szczególnie, że prawdopodobnie w przyszłym roku samochody Maserati będą oficjalnie sprzedawane w naszym kraju.

Szczegóły organizacyjne Trofeo Maserati są jeszcze w fazie końcowych opracowań., ale już teraz wiadomo, że odbędzie się siedem eliminacji Samochody będą dostarczane przez organizatora, a od ich seryjnych odpowiedników różnią się niższą masą i elementami bezpieczeństwa. Testy wersji pucharowej trwają już od czerwca. Wzięli w nich udział najsłynniejsi włoscy kierowcy wyścigowi Fabrizio Giovanardi i Luca Badoer. Podczas testów na torze Nurburgring nowym wyścigowym Maserati jeździł nawet sam Michael Schumacher, który pochwalił je za styl i łatwość prowadzenia.

Montowany seryjnie silnik V8 został także nieco zmodyfikowany. Inna jest elektronika i układ dolotowy, co powiększyło jego moc maksymalną do 413 KM przy 7 000 obr/min. Jego prędkość maksymalna to 285 km/h Pucharowe Maserati porusza się na 18 calowych obręczach z oponami Pirelli typu slick, a hamulce dostarcza znana włoska firma Brembo.

Już na przełomie roku 2002/2003 na torze Mugello w południowych Włoszech Robert Kisiel weźmie udział w testach wyścigowej wersji Masetati Cambiocorsa.

W tej chwili Mistrz Polski koncentruje się na obronie tytułu mistrzowskiego w krajowym Pucharze Alfa Romeo 156. W najbliższy weekend kierowcy PAR będą rywalizować na torze w Miedzianej Górze pod Kielcami. Różnice punktowe w klasyfikacji sezonu między czołowymi zawodnikami są niewielkie, więc właśnie ta runda może okazać się przełomowa. Zapraszamy na Tor Kielce – emocje gwarantowane!

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport