mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Polscy poddostawcy w PSA

Polscy poddostawcy w PSA

6 lipca br. odbyła się pierwsza w tym roku misja poddostawców motoryzacyjnych współorganizowana przez Polską Izbę Motoryzacji (PIM). Celem wyprawy poddostawców była Francja, a dokładnie centrala zakupów koncernu PSA Peugeot Citroen w Poissy pod Paryżem.

Polscy poddostawcy w PSA

PSA Peugeot Citroen jest obecnie drugim po Grupie Volkswagena, producentem pojazdów w Europie z ponad 14,5% udziałem w rynku. W 2004 r. koncern sprzedał ponad 3 mln 375 tys. pojazdów na świecie. Strategia PSA związana jest z dalszym wzrostem produkcji a co za tym idzie również sprzedaży nowych samochodów. Dlatego w ostatnim latach koncern zdecydował o budowie dwóch nowych fabryk w czeskim Kolinie (we współpracy z Toyotą) oraz w słowackiej Żylinie. Z pierwszej fabryki zjechały już najnowsze modele koncernu Citroen C1 i Peugeot 107.

Wzrost produkcji oraz coraz większa konkurencja spowodowały zmianę w polityce PSA w stosunku do awaryjności jej produktów. Na niezawodność samochodu składa się wiele elementów, w tym nie bez znaczenia jest jakość części, pochodzących od poddostawców (średnio około 70% części samochodu pochodzi od poddostawców). Jean-Philippe Collin, szef zakupów koncernu PSA Peugeot-Citroen przed kilkoma miesiącami zapowiedział, drastycznie podniesienie wymagań wobec dostawców części, co ma przynieść redukcję usterkowości aż o 82% w ciągu najbliższych czterech lat. PSA zamierza zminimalizować liczbę wadliwych części o 25% w każdym półroczu. Warto dodać, że koncern wydaje rocznie 22 miliardów euro na zakup części.

Jednym z elementów nowej polityki PSA są organizowane spotkania z potencjalnymi nowymi poddostawcami. Polish Suppliers Day 6 lipca 2005 r. był drugim tego typu spotkaniem zorganizowanym w Poissy. Zimą tego roku w centrali zakupów gościli już poddostawcy z Turcji.

Warto przypomnieć, że współpraca PSA z Polską Izbą Motoryzacji rozpoczęła się podczas targów Automechanika 2004 we Frankfurcie. Lipcowa misja poddostawców z Polski była zapowiadana przez przedstawiciela koncernu PSA w maju podczas konferencji AutoEvent.

Polish Suppliers Day rozpoczął się od przybycia przedstawicieli blisko 40 producentów komponentów z  Polski i przygotowaniem stoisk przewidzianych dla każdej z biorącej w misji firm. Polscy uczestnicy otrzymali informacje o koncernie PSA, wraz z wymaganiami PSA wobec swoich poddostawców. W misji do Poissy wzięły udział m.in. Delphi Poland, Faurecia, Inter Groclin, Galwano-Technika I, Graform, Kirchhoff Polska, Polmo Kalisz, Pol-Mot ZEM, Polytec Interior, Postęp, Pro-Cars, Promot, Remy Automotive, SAPA, Stomil Sanok i Śrubex.

TU zobacz pełną galerię - Polscy poddostawcy w PSA Peugeot Citroen

Część oficjalna Polish Suppliers Day związana była z wystąpieniami przedstawicieli PSA i PIM. Christophe Gauthier, dyrektor ds. zakupów działu wyposażenia i pojazdów przedstawił plany koncernu PSA Peugeot Citroen na najbliższe lata oraz oczekiwania wobec dostawców. Natomiast Rafał Orłowski, dyrektor PIM w krótkim wystąpieniu przybliżył przemysł motoryzacyjny w Polsce wraz z jego możliwościami kooperacyjnymi.

Po wystąpieniach rozpoczęła się najważniejsza część dnia - czyli bezpośrednie rozmowy pomiędzy poddostawcami a przedstawicielami działów technicznego i zakupów koncernu PSA. W ciągu następnych kilku godzin firmy z polski przedstawiały swoje możliwości produkcyjne i kooperacyjne. 

"Polska Izba Motoryzacji ma nadzieję, że udział w misji dla większości uczestników był dobrą okazją do zaprezentowania swojej firmy. Czy zakończy się stałą współpracą z PSA okaże się w nadchodzących miesiącach" - dodaje Rafał Orłowski.

W opinii większości uczestników misja była interesującym wydarzeniem dającym możliwość zaprezentowania polskich firm przed koncernem PSA oraz w dalszej perspektywie szansą na nawiązanie współpracy. Spotkanie było także doskonałą płaszczyzną do wymiany doświadczeń pomiędzy polskimi producentami, co być może w przyszłości zaowocuje nowymi kontraktami. Można powiedzieć, że pewnym niedosytem było jednak niepełne wykorzystanie Polish Supplier Day przez stronę francuską, ponieważ brakowało w nim udziału, obok przedstawicieli PSA, reprezentantów najważniejszych dostawców pierwszego rzędu np. Valeo.

 

 

Tematy w artykule: wydarzenia

Podobne wiadomości:

Dębica odpowiedzialna społecznie

Dębica odpowiedzialna społecznie

Aktualności 2011-11-22

Projekt Automotive Silesia Region

Projekt Automotive Silesia Region

Aktualności 2011-11-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC60 - pierwsze teasery
Volvo XC60 - pierwsze teasery
To będzie jedna z najważniejszych premier tego sezonu. Nie tylko globalnie, ale również pod kątem polskiego rynku. Model XC60 jest najpopularniejszym modelem Volvo, mimo że ma już swoje lata. Dlatego przyszedł czas na kolejną odsłonę, a tymczasem producent podgrzewa atmosferę przed premierą.