mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Polscy poddostawcy w Skoda Auto

Polscy poddostawcy w Skoda Auto

22 i 23 listopada br. odbyła się druga w tym roku misja poddostawców motoryzacyjnych współorganizowana przez Polską Izbę Motoryzacji (PIM). Tym razem celem wyprawy była fabryka Skoda Auto w Mlada Boleslav.

Polscy poddostawcy w Skoda Auto

Przypomnijmy, pierwsza misja polskich poddostawców odbyła się w lipcu 2005 roku do centrali zakupów koncernu PSA Peugeot Citroen w Poissy pod Paryżem. W letniej misji, zorganizowanej również z inicjatywy PIM, udział wzięło blisko 40 producentów komponentów z  Polski.

"Misja polskich poddostawców, jest wynikiem m.in. rozmów jakie od sierpnia br. prowadziła Polska Izba Motoryzacji z przedstawicielami działu zakupów Skoda Auto" - informuje Rafał Orłowski, dyrektor biura Polskiej Izby Motoryzacji.

Spotkanie w Mlada Boleslav składało się z dwóch części. Pierwszą była konferencja zorganizowana 22 listopada w Skoda Museum. Podczas kolejnych kilku wystąpień uczestnicy z Polski mieli możliwość uzyskać informacje o planach, strategii i oczekiwaniach firmy wobec poddostawców.

Jedną z ciekawszych informacji było przedstawienie zmian jakie nastąpiły wśród poddostawców w ciągu ostatnich 12 lat. W 1993 r. Skoda miała około 140 dostawców, z których tylko 1% spełniało najwyższe normy i należało do tzw. kategorii A. 38% stanowili B-poddostawcy i aż 61% najsłabsi C-poddostawcy. W wyniku postawienia przez koncern VW wysokiej poprzeczki poddostawcom ich struktura uległa zdecydowanej poprawie. W wyniku wprowadzenia nowych procedur działania sytuacja ta uległa diametralnej zmianie. W sumie na, na koniec 2004 r. Skoda kooperowała już tylko z około 1.060 poddostawcami, w tym 63% stanowili A-poddostawcy, 34% B-poddostawcy i tylko 3% C-poddostawcy.

Przedstawiciele Skoda Auto przybliżyli również zagadnienia związane ze strukturą działu zakupów w Mlada Boleslav, LPT (Local Purchasing Team), wymogami stawianymi dostawcom, logistyką oraz internetową platformą poddostawców i zasadami jej funkcjonowania.

Spotkania polskich poddostawców z czołowymi producentami samochodów na świecie cieszą się coraz większym zainteresowaniem. W drugiej edycji udział wzięło
25 firm m.in.: ZM Postęp, Malbox, Zetguma, Graform, Śrubena-Produkcja, Wezi-tec, Marbo, Galwano-Technika, Tres.

"Tego rodzaju inicjatywy rodzą możliwości nawiązania lub poszerzenia współpracy ze światowymi koncernami. Chcemy aby udział polskich przedsiębiorców w globalnej sieci poddostawców dla motoryzacji stale wzrastał. Spotkania, które stanowią płaszczyznę wymiany informacji mogą stać się początkiem udanych kontaktów biznesowych, a to z kolei dobrze rokuje temu sektorowi w kraju" - dodaje Rafał Orłowski.

Skoda Auto jest największym producentem samochodów w nowych krajach członkowskich Unii Europejskiej. W 2004 r. zostało wyprodukowanych bliko 444 tys. Fabii, Octavii oraz Superbów. Obecnie Skoda eksportuje 86% swojej produkcji do 85 krajów.

Przeczytaj także:

Spotkanie członków PIM - sektor poddostawczy (2005-09-09)

Polscy poddostawcy w Lipsku (2005-07-05)

Tematy w artykule: wydarzenia

Podobne wiadomości:

Spotkanie członków PIM - sektor poddostawczy

Spotkanie członków PIM - sektor poddostawczy

Aktualności 2005-09-09

Polscy poddostawcy w PSA

Polscy poddostawcy w PSA

Aktualności 2005-07-19

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport