mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Polscy poddostawcy w Skoda Auto

Polscy poddostawcy w Skoda Auto

22 i 23 listopada br. odbyła się druga w tym roku misja poddostawców motoryzacyjnych współorganizowana przez Polską Izbę Motoryzacji (PIM). Tym razem celem wyprawy była fabryka Skoda Auto w Mlada Boleslav.

Polscy poddostawcy w Skoda Auto

Przypomnijmy, pierwsza misja polskich poddostawców odbyła się w lipcu 2005 roku do centrali zakupów koncernu PSA Peugeot Citroen w Poissy pod Paryżem. W letniej misji, zorganizowanej również z inicjatywy PIM, udział wzięło blisko 40 producentów komponentów z  Polski.

"Misja polskich poddostawców, jest wynikiem m.in. rozmów jakie od sierpnia br. prowadziła Polska Izba Motoryzacji z przedstawicielami działu zakupów Skoda Auto" - informuje Rafał Orłowski, dyrektor biura Polskiej Izby Motoryzacji.

Spotkanie w Mlada Boleslav składało się z dwóch części. Pierwszą była konferencja zorganizowana 22 listopada w Skoda Museum. Podczas kolejnych kilku wystąpień uczestnicy z Polski mieli możliwość uzyskać informacje o planach, strategii i oczekiwaniach firmy wobec poddostawców.

Jedną z ciekawszych informacji było przedstawienie zmian jakie nastąpiły wśród poddostawców w ciągu ostatnich 12 lat. W 1993 r. Skoda miała około 140 dostawców, z których tylko 1% spełniało najwyższe normy i należało do tzw. kategorii A. 38% stanowili B-poddostawcy i aż 61% najsłabsi C-poddostawcy. W wyniku postawienia przez koncern VW wysokiej poprzeczki poddostawcom ich struktura uległa zdecydowanej poprawie. W wyniku wprowadzenia nowych procedur działania sytuacja ta uległa diametralnej zmianie. W sumie na, na koniec 2004 r. Skoda kooperowała już tylko z około 1.060 poddostawcami, w tym 63% stanowili A-poddostawcy, 34% B-poddostawcy i tylko 3% C-poddostawcy.

Przedstawiciele Skoda Auto przybliżyli również zagadnienia związane ze strukturą działu zakupów w Mlada Boleslav, LPT (Local Purchasing Team), wymogami stawianymi dostawcom, logistyką oraz internetową platformą poddostawców i zasadami jej funkcjonowania.

Spotkania polskich poddostawców z czołowymi producentami samochodów na świecie cieszą się coraz większym zainteresowaniem. W drugiej edycji udział wzięło
25 firm m.in.: ZM Postęp, Malbox, Zetguma, Graform, Śrubena-Produkcja, Wezi-tec, Marbo, Galwano-Technika, Tres.

"Tego rodzaju inicjatywy rodzą możliwości nawiązania lub poszerzenia współpracy ze światowymi koncernami. Chcemy aby udział polskich przedsiębiorców w globalnej sieci poddostawców dla motoryzacji stale wzrastał. Spotkania, które stanowią płaszczyznę wymiany informacji mogą stać się początkiem udanych kontaktów biznesowych, a to z kolei dobrze rokuje temu sektorowi w kraju" - dodaje Rafał Orłowski.

Skoda Auto jest największym producentem samochodów w nowych krajach członkowskich Unii Europejskiej. W 2004 r. zostało wyprodukowanych bliko 444 tys. Fabii, Octavii oraz Superbów. Obecnie Skoda eksportuje 86% swojej produkcji do 85 krajów.

Przeczytaj także:

Spotkanie członków PIM - sektor poddostawczy (2005-09-09)

Polscy poddostawcy w Lipsku (2005-07-05)

Tematy w artykule: wydarzenia

Podobne wiadomości:

Spotkanie członków PIM - sektor poddostawczy

Spotkanie członków PIM - sektor poddostawczy

Aktualności 2005-09-09

Polscy poddostawcy w PSA

Polscy poddostawcy w PSA

Aktualności 2005-07-19

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.