mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Polska Platforma Technolgiczna Przemysłu Motoryzacyjnego

Polska Platforma Technolgiczna Przemysłu Motoryzacyjnego

Polska Izba Motoryzacji obserwując działania niektórych działających w naszym kraju Platform Technologicznych postanowiła zorganizować spotkanie, którego celem było powołanie 6 września Polskiej Platformy Technologicznej Przemysłu Motoryzacyjnego (PPTPM).

Polska Platforma Technolgiczna Przemysłu Motoryzacyjnego

Proces tworzenia Europejskich Platform Technologicznych został zapoczątkowany w 2003 roku. Platformy Technologiczne są wspólnym przedsięwzięciem Komisji Europejskiej, przemysłu, instytucji naukowych i finansowych oraz grup decyzyjnych i społeczeństwa w celu opracowania strategii rozwoju ważnych dla Europy sektorów gospodarki i przyszłościowych technologii. Jednym z głównych zadań Platform ma być ustanowienie efektywnego partnerstwa publiczno-prywatnego dla wdrożenia przygotowanych strategii.
 
W roku 2004 zaczęły powstawać Polskie Platformy Technologiczne. Cele Polskich Platform Technologicznych wyznaczone zostały w dwóch płaszczyznach:

na poziomie europejskim: 

  • aktywny udział w strukturach Europejskich Platformach Technologicznych,
  • aktywny udział w definiowaniu i realizacji europejskich Strategicznych Programów Badawczych,
  • aktywne uczestnictwo w Programach Ramowych UE;

na poziomie krajowym:

  • przygotowanie krajowych programów badawczo-rozwojowych dotyczących strategicznie ważnych sektorów gospodarki, które stałyby się elementem Krajowego Programu Ramowego,
  • integracja kluczowych partnerów gospodarczych i badawczych wokół tworzonych strategii,
  • mobilizacja istotnych środków publicznych i prywatnych, krajowych i zagranicznych,
  • optymalne wykorzystanie funduszy strukturalnych z punktu widzenia konkurencyjności gospodarki (NPR 2004-2006, NPR 2007-2013),
  • promocja i lobbing działań badawczo-rozwojowych korzystnych dla reprezentowanych przez Platformy sektorów gospodarki.

Polska Platforma Technologiczna Przemysłu Motoryzacyjnego ma gromadzić z jednej strony przedstawicieli dostawców części i producentów pojazdów działających w sektorze motoryzacyjnym a drugiej strony  wyższe szkoły techniczne  oraz instytucje naukowo-badawcze pracujące na rzecz branży samochodowej. Podstawową strategię określi powołany Komitet Koordynujący.

Przeczytaj także:

Przedsiębiorczość w Polsce 2006 (2006-08-30)

Studia dla Menedżerów Motoryzacji (2006-08-24)

Siły jeszcze mamy (2006-07-03)

Siły specjalne dla motoryzacji (2006-06-01)

 

Tematy w artykule: gospodarka wydarzenia

Podobne wiadomości:

Przedsiębiorczość w Polsce 2006

Przedsiębiorczość w Polsce 2006

Aktualności 2006-08-30

Studia dla Menedżerów Motoryzacji

Studia dla Menedżerów Motoryzacji

Aktualności 2006-08-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport