mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Polska: Unijne tablice za 4 zł

Polska: Unijne tablice za 4 zł

Polacy wpadli w szał wymieniania tablic rejestracyjnych z flagą Polski na nowe z symbolem unijnych gwiazdek. Za 100 zł w Urzędzie Miejskim każdy właściciel pojazdu otrzyma nowe tablice. Tylko po co? Identyczne można zrobić samemu, a koszty będą co najmniej dziesięciokrotnie mniejsze.

Polska: Unijne tablice za 4 zł

Po złożeniu zamówienia wystarczy poczekać kilka dni, a naklejki z gwiazdkami flagi Unii Europejskiej trafią do naszych rąk zapakowane w priorytetowym liście. Później czeka nas już tylko ściągnięcie starych tablic z flagą Polski, nalepienie zamówionego wzoru i ponowny montaż tablic do samochodu.

Niepotrzebne są żadne wycieczki do Urzędu Miasta, nie traci się czasu, a przede wszystkim pieniędzy. W zależności od sprzedającego ceny na aukcjach internetowych za komplet dwóch nalepek wahają się od 2 do 4 złotych. Do tej ceny należy doliczyć jeszcze koszty przesyłki, jednak całkowity zakup zamknie się w granicach 7 zł.

Jak zapewniają sprzedawcy naklejki są odporne na działanie wszelkich warunków atmosferycznych. Dzięki strukturze solwentowej zachowują swoją trwałość podczas każdego mycia samochodu, zarówno na myjni bezdotykowej i automatycznej. A efekt? Do złudzenia przypominający oryginalne tablice rejestracyjne wydawane przez władze państwowe.

Jak możemy przeczytać w jednym z artykułów zamieszczonych w portalu gazeta.pl, sposobem wykorzystania unijnych nalepek oburzony jest zastępca dyrektora Wydziału Spraw Obywatelskich wrocławskiego UM, Marek Czuryło, który mówi: - Tablica rejestracyjna do dokument państwowy. Jakiekolwiek ingerencje weń to przestępstwo.” (cyt. gazeta.pl - Karolina Łagowska, 9 lipca 2006).

Nie przeszkadza to jednak ani sprzedającym ani samym kierowcom, którzy na internetowych aukcjach składają coraz więcej zamówień. „Nalepkowy” biznes ma się dobrze i chyba do końca sami urzędnicy nie wiedzą czy jest legalny czy też nie.

Przypomnijmy, że od 2 maja 2006 roku obowiązuje ustawa wydana przez Ministerstwo Transportu i Budownictwa na mocy której wszystkie noworejestrowane samochody otrzymują wzory tablic z symbolem Unii Europejskiej.

Czytaj także:

Stare tablice rejestracyjne powrócą? 2006-07-03

Unijne tablice od 2 maja 2006-04-27 

Komentuj:

~Ergon 2006-07-14

Chciałbym się jeszcze odnieść do rejestracji w innych państwach. Nie wiem jak się ma sprawa obecnie, ale w 2004 Polska była prawdopodobnie JEDYNYM państwem w UE, którego tablice rej. spełniały normy unije, bo było to rzekomo warunkiem koniecznym przy przystąpieniu Polski do Unii. Tymczasem np. francuskie, jakże nieczytelne tablice nie spełniają norm kroju znaków, a nawet ilości (mają wersje 8-znakowe, a UE dopuszcza maksymalnie 7 znaków). Z kolei Brytyjczycy mają tablice z tworzywa sztucznego, tymczasem w UE (a w Polsce także od wielu lat wcześniej) tablica musi być tłoczona w metalu, by umożliwić identyfikację w razie spalenia pojazdu. Tolerują oni także odbiegające od urzędowych formy - kroje pisma, znaczki, zdobniki. Widziałem w Opolu wóz z GB z rejestracją napisaną kursywą!

~Ergon 2006-07-14

"„Nalepkowy” biznes ma się dobrze i chyba do końca sami urzędnicy nie wiedzą czy jest legalny czy też nie." A prawda jest taka, że to nielegalne. Po prostu istnieje przepis mówiący, że nie wolno zakrywać tablizy rejestracyjnej, ani jej części. Ustawodawca zapewne miał na myśli taką ingerencję w widoczność tablicy, która mogłaby w jakiejś sytuacji utrudnić jej identyfikację. Jednak prawo to prawo - dura lex, sed lex. Swego czasu modne było zakrywanie tablicy płytką z pleksy, co miało (hahaha) zabezpieczać przed fotoradarami, podobnie "spraye" w Mango TV. Tymczasem... istnieje inny przepis, który - nie wprost - nakazuje łamanie tegoż samego prawa. Wedle aktualnych przepisów nie wolno dziurawić tablic rejestracyjnych, lecz mają one być zamontowane w ramce usztywniającej. Niech no mi więc jakiś urzędnik do spółki w fizykiem, czy profesorem mechaniki pokaże jak trwale i skutecznie zamontować tablicę rejestracyjną w ramce, bez dziurawienia jej i - co naj

~lesz 2006-07-13

a ja mam czarne bez żadnych naklejek, ha ha

~Grzesiek 2006-07-13

A od kiedy to Ministerstwo Transportu i Budownictwa wydaje własne ustawy??

~Krzysztof 2006-07-13

Wprowadzanie "unijnych" tablic nie wydaje sie sluszne. Jest niepotrzebna proba "wynarodowienia" wlasciciela pojazdu. Czy nie nalezaloby zostawic dawne tablice (te na czarnym tle) wprowadzajac jedynie emblemat z unijnymi gwiazdkami oznaczajacymi pojazd z kraju nalezacego do UE? Tak robia Anglicy, ktorzy, o ile mi wiadomo - nie zgodzili sie na narzucenie ujednoliconych tablic (podobnie jak i waluty...)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport