mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Polska atrakcyjna dla inwestorów

Polska atrakcyjna dla inwestorów

Polska zajmuje 7 miejsce na świecie pod względem atrakcyjności dla zagranicznych inwestorów. Jednocześnie Polska jest drugim najbardziej popularnym na świecie krajem do inwestycji w produkcję przemysłową – wynika z badania „Atrakcyjność inwestycyjna Europy 2007” przeprowadzonego prymy Ernst & Young.

Prym w rankingu wiodą Chiny oraz Stany Zjednoczone, a wśród krajów europejskich Niemcy oraz Wielka Brytania. Polska jest niekwestionowanym liderem wśród krajów Europy Środkowej i Wschodniej. „Polska cieszy się ogromnym zainteresowaniem ze strony inwestorów zagranicznych, a największym wyzwaniem jest przyciąganie inwestycji zaawansowanych technologicznie” - powiedział Prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ), Paweł Wojciechowski.

Pomimo, że atrakcyjność inwestycyjna naszego regionu spadła w porównaniu z rokiem ubiegłym, Europa Środkowa i Wschodnia nadal jest wysoko ceniona przez inwestorów, głównie ze względu na warunki umożliwiające wzrost produkcji.

Rodzaje inwestycji zagranicznych

Polska jest drugim najbardziej popularnym na świecie krajem do inwestycji w produkcję przemysłową – wyprzedzają nas jedynie Chiny. Czynnikami wpływającymi na sukces Polski jest położenie geograficzne oraz niskie koszty pracy. Polska jest konkurencyjna także pod względem jakości produkcji i usług.
Wzrasta także pozycja Polski w branży call centres. Światowym liderem w tej dziedzinie nadal pozostają Indie, natomiast Polska awansowała na 5 pozycję (z 7 w roku ubiegłym).

Nowe miejsca pracy

Już drugi rok z rzędu Polska jest liderem pod względem nowych miejsc pracy. W roku 2006 powstało ich 31 115, co jest nieco słabszym wynikiem w porównaniu do roku 2005 (37 745), niemniej jednak nadal wyprzedzamy pod tym względem wszystkie inne kraje europejskie.
„Osiągnęliśmy sukces w przyciąganiu inwestycji, dzięki którym powstaje wiele miejsc pracy, teraz czas na innowacyjność, polegającą nie tylko na stosowaniu nowoczesnych rozwiązań, ale na stworzeniu warunków do inwestowania w centra badawczo – rozwojowe, gdzie te rozwiązania będą powstawać” – Agnieszka Tałasiewicz, Partner Doradztwa Podatkowego Ernst & Young.

Przyszłość

Inwestorzy potwierdzają, że chcą kontynuować swoją działalność w Europie, a krajem najchętniej wskazywanym jako miejsce lokowania przyszłych inwestycji, niezmiennie pozostają Niemcy. Polska zajmuje drugą pozycję, podobnie jak przed rokiem.
Ponad 70 procent ankietowanych jest przekonanych o poprawie wizerunku Europy Środkowej, co jest bardzo optymistyczną informacją.

Badanie European Attractiveness Survey 2007

Cykliczne badanie, przeprowadzane co roku przez firmę doradczą Ernst & Young. W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 800 osób – przedstawicieli międzynarodowych inwestorów. 53% respondentów pochodziło z Europy, 35% z Ameryki Północnej, a 11% z Azji.

Przeczytaj także:

SSE przyciągają inwestycje (2007-05-30)

Przybywa inwestycji w Polsce (2007-04-25)

Rekordowy eksport motoryzacji w 2006 r.! (2007-03-30)


 

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport