mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Polska centrum globalnej strategii wytwórczej GKN

Polska centrum globalnej strategii wytwórczej GKN

"Nasza nowa inwestycja to nie tylko tworzenie nowych miejsc pracy, ale również najnowsza technologia formowania precyzyjnego w Europie. Tę technologię zamierzamy wykorzystać do dalszego rozwoju zakładów w Oleśnicy, które stają się jednym z najważniejszych zakładów jakie mamy w Europie" - Kevin Smith, Prezes Zarządu GKN.

Polska centrum globalnej strategii wytwórczej GKN

W uroczystości otwarcia zakładu w Oleśnicy uczestniczył Zarząd GKN, który zwiedził fabryki oraz spotkał się z załogą i przedstawicielami lokalnych władz. Podczas otwarcia Prezes Zarządu GKN Kevin Smith powiedział: "Mamy młodą i wysoce zmotywowaną załogę w Polsce, która osiągnęła spektakularny sukces, zmieniając oleśnickie przedsiębiorstwo z lokalnego dostawcy na firmę prawdziwie europejską, która dostarcza komponenty dla 11 klientów w 9 krajach Europy.(...)Dziś nasz zakład w Oleśnicy stanowi centrum naszej globalnej strategii wytwarzania. (...) Nasze doświadczenia w Polsce są bardzo pozytywne i potwierdzają w pełni konkurencyjność Polski przejawiającą się centralnym położeniem w Europie oraz dostępnością wysoko wykwalifikowanych i zaangażowanych pracowników."

Przypomnijmy, prace związane z budową nowej Kuźni rozpoczęły się w listopadzie zeszłego roku. W trakcie prac związanych z projektowaniem i montażem wyposażenia w nowej kuźni stałego wsparcia i pomocy pracownikom z Polski udzieliła grupa specjalistów z GKN Driveline w Trier (Niemcy).

"Inwestycja ta została wykonana z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, które zapewniają możliwość rozwoju nowych umiejętności inżynieryjnych tu w Polsce. Do wzrostu tych umiejętności przyczynia się również współpraca ze specjalistami oraz transfer wiedzy z Trier a także innych zakładów GKN" - Adam Ryniak, Dyrektor Naczelny obu zakładów w Oleśnicy.

W związku z rozwojem i rozbudową Kuźni planowany jest wzrost zatrudnienia z dotychczasowych 30 osób do około 50 w 2006 r. Inwestycja, która kosztowała łącznie 60 mln zł, obejmuje hale produkcyjną o powierzchni 4.300 m2  oraz najnowszą linię technologiczną o wartości 40 mln zł. Zaletą zastosowanej technologii jest znaczne ograniczenie obróbki mechanicznej w dalszych etapach procesu produkcyjnego, wynikiem czego jest zarówno oszczędność surowców jak i energii.

Nowy obiekt wyposażony został w  najnowocześniejszą 2000 tonową prasę firmy Schuler do kucia na gorąco oraz maszyny firmy Gamei do formowania precyzyjnego, dzięki którym możliwa będzie produkcja przegubów różnych typów. Linia do formowania na zimno została zainstalowana i rozpoczęła produkcję testową w maju 2005 roku, a linia do kucia na gorąco została zainstalowana w sierpniu i trwa właśnie proces homologacji i produkcji partii testowej. Zakończenie testów planowane jest na koniec grudnia 2005. Produkcja seryjna rozpocznie się w styczniu 2006 roku. Pierwsze partie zostaną dostarczone do GKN Driveline Kaiserslautern w Niemczech, dla projektu GM/Opel.

Zgodnie z planem w 2006 r. wyprodukowanych ma zostać 2.5 miliona odkuwek. W 2007 roku kuźnia wyprodukuje już 4.2 miliona odkuwek. Prawie połowa produkcji z kuźni jest przeznaczona dla fabryki w Oleśnicy do projektów dla Toyoty, PSA i Fiata/Opla, a pozostała część będzie dostarczana do fabryk w Niemczech dla projektów GM/Opel, VW, Ford i Porshe, a także do Hiszpanii dla projektu Fiat.

Nowy obiekt kucia precyzyjnego jest usytuowany w bezpośrednim sąsiedztwie zakładu GKN Driveline Polska w Oleśnicy, który został wybudowany w 1999 roku. W zakładzie zatrudnionych jest ponad 410 osób, Powstanie kuźni przemysłowej przyczyni się również do wzrostu zatrudnienia OLE, gdzie w 2006 roku przybędzie 100 miejsc pracy. Wzrośnie również zapotrzebowanie na produkcję narzędzi i usług co tworzy kolejne miejsca pracy u kooperantów.

"Inwestycja ta pokazuje, że GKN Driveline rozwija swoją działalność w Polsce. Jest to sygnał dla pracowników, że ich dotychczasowa praca i osiągnięcia znajdują uznanie zarządu GKN. (...)GKN Driveline Polska bardzo szybko staje się największym pracodawcą w okolicy i liderem technologicznym, co jest powodem do dumy dla zatrudnionych w spółce osób." dodaje Adam Ryniak.

Zobacz galerię: GKN Driveline w Oleśnicy


GKN Driveline - globalne przedsiębiorstwo

GKN Driveline jest częścią koncernu GKN plc, z siedzibą w Wielkiej Brytanii, działającego w przemyśle motoryzacyjnym i lotniczym. Firma jest światowym liderem wśród dostawców półosi i systemów napędowych dla przemysłu motoryzacyjnego, zatrudniającym 21 tys. osób w 49 zakładach w 31 krajach.

Produkty GKN Driveline przenoszą moc z silnika do kół pojazdów samochodowych. Oferta produktów obejmuje: półosie napędowe z przegubami homokinetycznymi, wały napędowe, systemy przeniesienia momentu obrotowego.

Głównym rynkiem dla produktów GKN Driveline jest rynek europejski, z którego wpływy stanowią 63% całkowitej sprzedaży, 28% to sprzedaż w USA, a 10% to wpływy ze sprzedaży w pozostałych krajach. Komponenty produkowane przez GKN Driveline stanowią 43% ogólnych wyników sprzedaży koncernu na świecie. GKN Driveline realizuje dostawy dla czołowych producentów pojazdów samochodowych na świecie. W gronie Klientów znajdują się takie firmy jak: BMW, DaimlerChrysler, Fiat, Ford, Toyota, GM/Opel, Caterpillar, Honda, Volvo, MG Rover, PSA, Renault/Nissan, VW/Audi Group. W 2004 roku obroty Grupy GKN wyniosły 5,5 bln (Euro).

GKN Driveline otrzymał od klientów wiele prestiżowych wyróżnień za jakość, produktywność i technologię. GKN Driveline jako jedyny nie japoński dostawca dwukrotnie otrzymał światową nagrodę Toyoty. Koncern otrzymał również światową nagrodę Dostawcy Roku od DaimlerChrysler, światową nagrodę za ciągłe udoskonalanie od General Motors, nagrodę za jakość od Mazdy i Toyoty w USA, nagrodę za produktywność od Hondy w USA, nagrodę Dostawcy od Mazdy i Nissana w Japonii.

 


Podobne wiadomości:

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

Polskie drogi 2016-05-18

Za kilka dni rusza poważny remont autostrady A4

Za kilka dni rusza poważny remont autostrady...

Polskie drogi 2016-03-30

Komentuj:

~EDEK 2008-07-07

....no i jak widzicie nowe władze i nowa strukturę w GKN-ie???...kto odczuł poprawę???...nawet związki zawodowe zostały wydymane co do rozmów o podwyżkach...hie hie tak trzymać...chyba schodzimy na pieski :(

~gendron 2007-12-15

a ja i tak was wszystkich podpieprzę

~zmiana lososia 2007-12-14

Sieradzki hahaha :) o nim moznaby ksiazke napisac i ten zabojczy usmiech na jego twarzay kto mu go zgasi ? Bez nazwisk Panowie :)

~pu-4 2007-12-11

a nasz kierownik jest spoko pu-4

~pu-4 2007-12-11

porypany system i sieradzki

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport