mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Polska wśród 20 najcenniejszych marek narodowych

Polska wśród 20 najcenniejszych marek narodowych

W raporcie opublikowanym w najnowszym BrandFinance Journal Polska znalazła się w gronie 20 najcenniejszych marek narodowych, a jej wartość okazała się najszybciej rosnącą na całym świecie.

Polska wśród 20 najcenniejszych marek narodowych
Polska została okrzyknięta największym wygranym rankingu ponieważ od zeszłego roku zanotowała rekordowy, ponad 74 procentowy wzrost wartości marki – z 271 do 482 mld USD awansując z 24 na 20. miejsce zestawienia. Autorzy raportu powody tego sukcesu widzą w pozytywnych prognozach wzrostu ekonomicznego. „Polska gospodarka po prostu wciąż rośnie” – czytamy w raporcie. Pozytywny wpływ na wizerunek kraju miała również organizacja przez Polskę mistrzostw Euro 2012.

Pierwsze miejsce w rankingu zajęły, podobnie jak przed rokiem, Stany Zjednoczone. Drugie miejsce przypadło Chinom, które wyprzedziły trzecie w aktualnym zestawieniu Niemcy. Polska znalazła się m.in. przed Austrią, Finlandią i Norwegią.

BrandFinance Journal to wydawnictwo londyńskiego Instytutu Brand Finance, zajmującego się doradztwem w zakresie zarządzania marką. Raport Nation Brand 100 został przygotowany w oparciu o analizę czynników ekonomicznych, demograficznych i politycznych krajów.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport