mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Polski Leopard na salonach

Polski Leopard na salonach

Leopard Automobile-Mielec to w zasadzie jedyny, czynny producent samochodów osobowych z polskimi korzeniami. W Europie Zachodniej marka ta doczekała się uznania wśród klientów ceniących sobie prestiż i mogących sobie na takowy pozwolić. Teraz, za sprawą targów samochodowych w Lipsku rozpoznawalność firmy z Mielca ma poprawić się także na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

Polski Leopard na salonach

I to pomimo braku homologacji uprawniającej ten stylowy wóz do jazdy w normalnym ruchu ulicznym – ta, jak zapewnił nas Albert Szwaj, (syn konstruktora Leopardów, Zbysława i współwłaściciel firmy) ma pojawić się za około trzy miesiące.

Nic więc dziwnego, że jeśli na kupno wartego ponad 120 tys. euro samochodu decydują się szejkowie i najwyżsi, europejscy dostojnicy królewscy, popularność Leopardów z miesiąca na miesiąc rośnie w bardzo wysokim tempie, co potwierdza sam Albert Szwaj.

”Faktycznie zainteresowanie naszymi pojazdami ciągle rośnie. Do tej pory sprzedawaliśmy samochody za granicą, głównie do krajów Europy Zachodniej. Chcemy jednak aby nasza marka była rozpoznawalna także po wschodniej stronie Starego Kontynentu.”

Po udanych prezentacjach w Szwecji w 2003 roku i w Paryżu w 2005 roku, Leopard Roadster ponownie pojawi się na salonowych wybiegach. Tym razem będą to kwietniowe targi samochodowe w niemieckim Lipsku, które powoli wyrastają na dominanta imprez motoryzacyjnych w środkowo-wschodniej części Europy.

„Szacujemy, że grono osób, które mogłyby zainteresować się naszymi samochodami jest tutaj spore” – twierdzi Albert Szwaj. „Mamy nadzieję, że uda nam się przykuć ich uwagę. Między innymi dlatego podczas targów w Lipsku zorganizujemy specjalną prezentację dla naszych potencjalnych klientów.”

Lista dotychczasowych nabywców unikatowych Leopardów jest już przyzwoita. W ostatnim czasie poszerzyła się także o trzy nazwiska z Polski. „Formalnie sprzedany został jeden egzemplarz modelu Roadster i jest on w trakcie budowy. Pozostałe dwa czekają na ostateczne zaakceptowanie kolorystyki wnętrza i nadwozia przez klientów” – mówi Albert Szwaj, który jednocześnie uprzejmie informuje, że nie może zdradzić żadnych danych kupców ani regionu Polski z którego pochodzą.

O tym, że firma się rozwija świadczą nie tylko wyniki sprzedaży i lista zamówień. Już niebawem obok istniejącego zakładu w Mielcu powstanie nowa hala produkcyjna. „Aby sprostać planom produkcyjnym jesteśmy zmuszeni wybudować nową halę. Zwiększy się naturalnie zatrudnienie. Aktualnie pracuje u nas 16 osób, zaś docelowo ma być 30” – konkluduje Albert Szwaj. „Nowa linia pozwoli nie tylko łatwiej zorganizować prace przy budowie Roadstera ale w przyszłości także przy modelu o nadwoziu Coupe. W sprzedaży ta wersja pojawi się pod koniec przyszłego roku.”

Zobacz galerię zdjęć modelu Leopard Roadster z prezentacji AutoVIP Opera

Czytaj także:

Leopard Coupe wkrótce 2007-02-12

Leopard z 20th Century Fox! 2005-08-30

Tematy w artykule: Leopard Roadster

Podobne wiadomości:

Made in Poland

Made in Poland

Aktualności 2012-07-27

Komentuj:

~Dawid 2009-05-25

Piękne auto. Na pewno nie kopia angielskiego MG. Konstrukcja tego auta - rama - to prawie doskonały produkt, na który kupcy ustawiają się jeden za drugim. Dobrze, że firma nie musi sprzedawać patentu żeby funkcjonować. Daje to jakieś nadzieje, że jednak polska motoryzacja będzie znana na świecie i to z tej najleprzej strony. Gratuluje konstruktorowi sił i zapału do tego aby stworzyć taką markę.

~Podpis: 2007-05-07

ajw, widać, że nie wiesz wszystkiego w temacie. Pewnie ci chodzi o wszelkiego rodzaju "custom'y"? Fakt, jest tego w stanach dużo. Jednak tu mamy samochód o bardzo wysokiej jakości wykonania (np. tapicerka) a customy są różnej jakości, od najlepszej do najgorszej (z przewagą tej drugiej)... Leopard to produkcja seryjna, małoseryjna jednak zawsze i co najważniejsze dopracowana, a nie jak typowe amerykańskie składaki (nie mylić z polskim znaczeniem tego słowa) prototyp który raczej wygląda niż jeździ. Sprawa następna - silnik. Oni nie kupują po prostu silnika na wolnym rynku, jest kupowany bezpośrednio od producenta i nie zawiera modyfikacji. Masz taką samą pewność jego działania jak w vette.

~ajw 2007-05-02

tzwn. "skladak" tego typu samochodow i motocykli (choppery) jest w Amer. Pln. setki. Do ukladu napedowego dowolnego auta (Corvette, Ford, BMW i inne) dopasowuje sie karoserje. Jest to dla ludzi bogatych lub takich co musza miec cos innego niz przecietny obywatel. Sa czasem problemy z servisem poniewaz firma z ktorej pochodzi uklad napedowy nie daje gwarancji. Gratuluje pierwszemu "skladakowi" z Polski.

~ajw 2007-05-02

tzwn. "skladak" tego typu samochodow i motocykli (choppery) jest w Amer. Pln. setki. Do ukladu napedowego dowolnego auta (Corvette, Ford, BMW i inne) dopasowuje sie karoserje. Jest to dla ludzi bogatych lub takich co musza miec cos innego niz przecietny obywatel. Sa czasem problemy z servisem poniewaz firma z ktorej pochodzi uklad napedowy nie daje gwarancji. Gratuluje pierwszemu "skladakowi" z Polski.

~Duke 2007-04-29

Skopiowany MG Morgan...hahaha

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport