mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Polski fotelik robi furorę

Polski fotelik robi furorę

Choć obecnie nie możemy poszczycić się żadnym polskim samochodem (nie mówimy tu o modelach wytwarzanych w polskich fabrykach zagranicznych koncernów), to w wielu okołomotoryzacyjnych dziedzinach już mamy dużo więcej powodów do chwalenia się. Jednym z nich jest dziecięcy fotelik samochodowy Ramatti z innowacyjnym systemem pasów krzyżowych.

Polski fotelik robi furorę
Dziecięcy fotelik samochodowy polskiej firmy Ramatti z innowacyjnym systemem pasów krzyżowych zdobywa już międzynarodowe uznanie. Nowatorskie rozwiązanie doceniono – jako wręcz rewolucyjne - między innymi na ubiegłorocznych specjalistycznych targach artykułów dla dzieci w Moskwie i Kolonii.

Ramatti – polski producent fotelików samochodowych dla dzieci i pierwsza firma wytwarzająca foteliki w Polsce – rozpoczyna właśnie seryjną produkcję fotelika Ramatti Formula Isofix z nowatorskim systemem pasów krzyżowych. Najważniejszą korzyścią tego rozwiązania jest zwiększenie stopnia ochrony i bezpieczeństwa dziecka w porównaniu z tradycyjnymi pasami szelkowymi. Wyniki badań i testów dowodzą, iż pas krzyżowy przytrzymuje znacznie większą powierzchnię ciała dziecka, dzięki czemu jednostkowy nacisk na klatkę piersiową jest podczas wypadku zdecydowanie mniejszy. Nowy system pasów powoduje również łagodniejsze rozproszenie energii, powstającej w trakcie zderzenia.

Ponadto klamry pasów są w tym systemie ukryte pod fotelikiem, co pozwala na eliminację potencjalnych uszkodzeń najbardziej delikatnych części ciała dziecka, wynikających z bezpośredniego kontaktu z tymi klamrami (zapięcie to jest jednym z najbezpieczniejszych na świecie zamków).  

- Obserwując skutki wynikające dla dziecka z wypadku, zacząłem się zastanawiać nad możliwością zwiększenia stopnia bezpieczeństwa, a szczególnie wyeliminowania zagrożenia urazów genitaliów, które zwłaszcza w przypadku chłopców mają istotne znaczenie – mówi Piotr Stasiak, Dyrektor ds. Rozwoju i Wdrożeń w Ramatti, a zarazem konstruktor pasów krzyżowych.

Dziecko w grupie wagowej do 9 kg, tzn. od urodzenia do ok. 10 m-cy, wozi się samochodem tyłem do kierunku jazdy i konstrukcja fotelika jest zupełnie odmienna. Z kolei dzieci starsze niż ok. 3 lata (w grupie powyżej 18 kg) zaczynamy przystosowywać do jazdy w fabrycznych pasach bezpieczeństwa. Jedynie foteliki dziecięce dla maluchów od ok. 10 m-cy do ok. 3 lat (w grupie 9-18 kg) dają dużo możliwości wdrożenia innowacji konstrukcyjnych.

Dzięki krzyżowym pasom, czas potrzebny do wyjęcia dziecka z fotelika został skrócony
o połowę. Zaoszczędzone w ten sposób sekundy mogą zdecydować w niektórych przypadkach o życiu dziecka. Wyjęcie dziecka przypiętego w foteliku tradycyjnymi pasami wymagało wielu różnych czynności jak np. przełożenie ręki, nachylenie się nad fotelikiem, co w przypadku mniejszych czy też trzydrzwiowych aut często jest dość kłopotliwe. W rozwiązaniu firmy Ramatti jedynym ruchem, jaki należy wykonać, jest odpięcie klamry spinającej pasy.

Kolejna przewaga pasów krzyżowych to wyeliminowanie konieczności każdorazowego regulowania długości pasów przy zapinaniu dziecka w foteliku. Taką czynność wykonuje się jedynie przy okresowej zmianie ubioru (lato-zima) czy dopasowaniu ich do wzrostu dziecka.

Fotelik Ramatti poza optymalną ochroną dba również o komfort podróżowania naszych milusińskich, nie tylko poprzez zastosowanie najwyższej jakości, wygodnej tapicerki. Specjalnie wyprofilowane, głębokie boki fotelika, wzmocnione dodatkowo obszerną wkładką styropianową przy głowie dziecka, zapewniają nie tylko bezpieczeństwo, ale i wygodę podczas jazdy. Fotelik jest również dostosowany do mechanizmy Isofix, w który wyposażonych jest coraz więcej modeli oferowanych na rynku, a który zapewnia dużo większą stabilność fotelika w samochodzie.

Podobne wiadomości:

Policja podsumowuje długi weekend

Policja podsumowuje długi weekend

Aktualności 2017-08-15

Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie

Korytarz życia - wysokie mandaty za...

Aktualności 2017-07-11

Komentuj:

~Ula 2009-09-18

mój synek np. jest nim zachwycony :) poza faktem, że tapicerka jest miła w dotyku to małemu nic się nie wpija co jest jednoznaczne ze spokojną podróżą samochodem ;) poza tym jestem spokojna o jego bezpieczeństwo wiec nie tylko ja z mężem jesteśmy zadowoleni ale i maluch :)

~Robert 2009-09-04

Tylko że dla mojego dziecka cała frajda jazdy w starszym foteliku polega na tym, że wreszcie siedzi przodem i wreszcie wszystko widzi (a nie tylko tylnią kanapę). My mamy właśnie ten model Ramatti i myślę że to jeden z najbezpieczniejszych modeli na rynku. A do tego sprawdza się w codziennym użytkowaniu

sajmon 2009-04-15

chociażby tak: nowe.mojeauto.pl/cms/?id=230

~kola 2009-04-11

bzdury gadasz, ciekawe jak bys chcial zeby dziecko do 3 lat przewozić tylem do kierunku jazdy....

sajmon 2009-04-10

Fajnie , ze jest taki wynalazek ale same pasy to jeszcze nie cały fotelik. potrzebny jest jeszcze odpowiedni system mocowania fotelika, skorupa, wyściólka... A w ogóle, to dzieci dla których jest przewisdziany nowy fotelik powinny być w zasadzie przewożone tylem do kierunku jazdy - tylko w Polsce takich foteików jak na lekarstwo.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic