mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Polski sposób na korki

Polski sposób na korki

Z rankingów przeprowadzanych każdego roku wynika, że w naszym kraju korki występują coraz częściej i skuteczniej utrudniają nam dotarcie do pracy czy do domu. Czasami wystarczy motocykl, by problem się rozwiązał. Polacy wpadli jednak na lepszy pomysł...

Polski sposób na korki

Samochody miejskie kojarzą się nam przede wszystkim z takimi modelami jak Smart ForTwo, Fiat Panda czy Kia Picanto. Jednak czasami nawet tak filigranowe gabaryty wydają się zbyt duże jak na miejską dżunglę

Jest jednak na to sposób. Oto Triggo. Jak twierdzi producent jest to pierwszy pojazd skutecznie łączący zalety samochodu motocykla, a przy okazji eliminujący ich największe wady.

Pojazd ten jest odpowiednio wyposażony by chronić pasażerów w czasie wypadku oraz przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Przy okazji jego konstrukcja pozwala wcisnąć się a najwęższe miejsca parkingowe.

Triggo waży tyle co 1/3 przeciętnego samochodu. Przy okazji nie wymaga specjalnego prawa jazdy oraz odzieży motocyklowej. W jego wnętrzu zmieszczą się dwie osoby.

Jest to trójkołowiec z pojedynczym kołem z tyłu oraz zmiennym rozstawem przedniego, dwukołowego podwozia. Jest to pionierska konstrukcja, która zresztą została opatentowana przez producenta.

Przy dużych prędkościach gdy miejsca na drodze jest nieco więcej Triggo może się poruszać z szeroko rozstawionym przednim zawieszeniem. Podczas jazdy w korku rozstaw zmniejsza się do 90 centymetrów. Dzięki temu rozwiązaniu promień skrętu zmniejsza się do 2,5 metra. Jest to wartość niedostępna dla samochodów.

Aby wyeliminować brak stabilności na zakrętach zainstalowano w nim nowatorski układ pochylania tylnej części nadwozia wraz z kabiną zespołem napędowym i tylnym zawieszeniem. Siedząc w kabinie będziemy mieć wrażenie jak podczas sportowego pokonywania zakrętów na motocyklu.

W dwuosobowej kabinie umieszczono poduszki powietrzne oraz pasy bezpieczeństwa. Zaś z tyłu kabiny obok tylnego koła, które będzie napędzane umieszczono silniki spalinowe z motocykli o pojemnościach nie przekraczających 0,35 litra. Przy masie wynoszącej nieco ponad 300 kg zupełnie wystarczą one do skutecznego napędzania. W niedalekiej przyszłości mogą się pojawić także jednostki elektryczne.

Producent nie ujawnił jeszcze ceny Triggo. Ten nowatorski pojazd ma konkurować z niedrogimi motocyklami.

 

 

Tematy w artykule: Triggo

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport