mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Polskie firmy będą kupować auta

Polskie firmy będą kupować auta

Badania przeprowadzone przez TNS OBOP w polskich przedsiębiorstwach, posiadających przynajmniej jeden pojazd firmowy pokazują, że managerowie zarządzający flotą dość optymistycznie patrzą w przyszłość, prognozując dynamiczny rozwój swojej floty.

Polskie firmy będą kupować auta
Z wywiadów przeprowadzonych z decydentami, osobami podejmującymi decyzje na temat pojazdów służbowych w firmach posiadających przynajmniej jeden pojazd firmowy wynika, że kryzys mamy już poza sobą - a przynajmniej mają go za sobą firmy posiadające pojazdy flotowe. Dane uzyskane w badaniu wskazują na dynamiczny rozwój floty. Tendencja ta widoczna jest przedsiębiorstwach bez względu na ich wielkość – choć największą dynamikę zaobserwować można w firmach średnich (44% takich firm planuje rozwój floty w najbliższych 3 latach) oraz dużych (gdzie odsetek firm planujących wzrost floty wynosi 35%). Porównując wyniki dla firm polskich do danych z całej Unii Europejskiej, Polska wypada zdecydowanie korzystniej. Dynamika rozwoju floty jest u nas istotnie wyższa - szczególnie dla firm średniej wielkości (37% polskich firm średniej wielkości planuje rozwijać flotę aut, podczas gdy w całej Unii odsetek ten wyniósł 13%).

Rozwojowi floty towarzyszy zainteresowanie usługami dodatkowymi związanymi z posiadaniem aut służbowych. Szczególnie większe firmy chcą wyposażać swoje auta w nowoczesne rozwiązania. 58% firm średnich i dużych planuje wyposażyć auta w systemy nawigacyjne, 63% w transmisję danych pokładowych, a aż 71% firm w raportowanie o stanie benzyny. Wynika z tego, że w Polsce przedsiębiorcy zainteresowani są raczej posiadaniem twardych danych, mogących pomóc w lepszej kontroli tego, co dzieje się z autem firmowym. Nieco mniej uwagi poświęcają natomiast miękkim danym, takim jak kontrola emisji CO2 (40%) czy wskaźnikom zachowań kierowcy na drodze (28%).

Wyniki badania wskazują ponadto, że niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa dominującą formą zakupu samochodu firmowego w Polsce jest samofinansowanie (51% firm deklarujących korzystanie z tej formy finansowania pojazdów w Polsce, 46% w UE). Niezmiennie duży potencjał do rozwoju mają metody oparte na leasingu zarówno operacyjnym (4% firm deklarujących korzystanie z tej formy finansowania pojazdów w Polsce, 8% w UE) jak i finansowym (23% firm deklarujących korzystanie z tej formy finansowania pojazdów w Polsce, 30% w UE).

Niedawne zawirowania na rynku gospodarczym wpłynęły już na zmiany w polityce flotowej. Prawie połowa firm (46%) nie planuje żadnych zmian w polityce flotowej w kontekście kryzysu gospodarczego. Pod tym względem nasi przedsiębiorcy nie różnią się w opiniach w stosunku do kolegów z innych państw Unii Europejskiej (49%).

Podobne wiadomości:

Firmy stawiają na wynajem samochodów

Firmy stawiają na wynajem samochodów

Finanse i prawo 2015-08-11

Samochodem służbowym na wakacje - o czym należy pamiętać?

Samochodem służbowym na wakacje - o czym...

Przepisy i prawo jazdy 2015-07-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport