mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Polskie firmy będą kupować auta

Polskie firmy będą kupować auta

Badania przeprowadzone przez TNS OBOP w polskich przedsiębiorstwach, posiadających przynajmniej jeden pojazd firmowy pokazują, że managerowie zarządzający flotą dość optymistycznie patrzą w przyszłość, prognozując dynamiczny rozwój swojej floty.

Polskie firmy będą kupować auta
Z wywiadów przeprowadzonych z decydentami, osobami podejmującymi decyzje na temat pojazdów służbowych w firmach posiadających przynajmniej jeden pojazd firmowy wynika, że kryzys mamy już poza sobą - a przynajmniej mają go za sobą firmy posiadające pojazdy flotowe. Dane uzyskane w badaniu wskazują na dynamiczny rozwój floty. Tendencja ta widoczna jest przedsiębiorstwach bez względu na ich wielkość – choć największą dynamikę zaobserwować można w firmach średnich (44% takich firm planuje rozwój floty w najbliższych 3 latach) oraz dużych (gdzie odsetek firm planujących wzrost floty wynosi 35%). Porównując wyniki dla firm polskich do danych z całej Unii Europejskiej, Polska wypada zdecydowanie korzystniej. Dynamika rozwoju floty jest u nas istotnie wyższa - szczególnie dla firm średniej wielkości (37% polskich firm średniej wielkości planuje rozwijać flotę aut, podczas gdy w całej Unii odsetek ten wyniósł 13%).

Rozwojowi floty towarzyszy zainteresowanie usługami dodatkowymi związanymi z posiadaniem aut służbowych. Szczególnie większe firmy chcą wyposażać swoje auta w nowoczesne rozwiązania. 58% firm średnich i dużych planuje wyposażyć auta w systemy nawigacyjne, 63% w transmisję danych pokładowych, a aż 71% firm w raportowanie o stanie benzyny. Wynika z tego, że w Polsce przedsiębiorcy zainteresowani są raczej posiadaniem twardych danych, mogących pomóc w lepszej kontroli tego, co dzieje się z autem firmowym. Nieco mniej uwagi poświęcają natomiast miękkim danym, takim jak kontrola emisji CO2 (40%) czy wskaźnikom zachowań kierowcy na drodze (28%).

Wyniki badania wskazują ponadto, że niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa dominującą formą zakupu samochodu firmowego w Polsce jest samofinansowanie (51% firm deklarujących korzystanie z tej formy finansowania pojazdów w Polsce, 46% w UE). Niezmiennie duży potencjał do rozwoju mają metody oparte na leasingu zarówno operacyjnym (4% firm deklarujących korzystanie z tej formy finansowania pojazdów w Polsce, 8% w UE) jak i finansowym (23% firm deklarujących korzystanie z tej formy finansowania pojazdów w Polsce, 30% w UE).

Niedawne zawirowania na rynku gospodarczym wpłynęły już na zmiany w polityce flotowej. Prawie połowa firm (46%) nie planuje żadnych zmian w polityce flotowej w kontekście kryzysu gospodarczego. Pod tym względem nasi przedsiębiorcy nie różnią się w opiniach w stosunku do kolegów z innych państw Unii Europejskiej (49%).

Podobne wiadomości:

Firmy stawiają na wynajem samochodów

Firmy stawiają na wynajem samochodów

Finanse i prawo 2015-08-11

Nowe przepisy podatkowe weszły w życie

Nowe przepisy podatkowe weszły w życie

Finanse i prawo 2015-01-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.