mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Pomagamy wybrać najlepsze zimówki (225/45 R17)

Pomagamy wybrać najlepsze zimówki (225/45 R17)

Po wczorajszych wynikach testów 15-calowych zimówek przeprowadzonych przez niemiecki automobilklub ADAC dziś przedstawiamy rezultaty uzyskane przez większe opony o rozmiarze 225/45 R17. Tak jak i wczoraj najbezpieczniejsze okazały się markowe opony z tzw. "wyższej półki", zaś na największe ryzyko jesteśmy narażeni, jeśli zdecydujemy się na opony z Chin.

Pomagamy wybrać najlepsze zimówki (225/45 R17)
W opony o rozmiarze jak testowane coraz częściej wyposażane są modele z szeroko pojętej klasy średniej. Z takimi oponami można już nabyć auta z klasy średniej niższej (tzw. kompakty), ale również średniej wyższej. Czyli przykładowo Audi od modelu A3 do A6, Opel Astra oraz Insignia, Volkswagen Golf oraz Passat.

Przed tegorocznym sezonem zimowym przetestowanych zostało 13 różnych opon o rozmiarze 225/45 R17. Tak jak w przypadku "piętnastek" żadna z opon nie zasłużyła na nową maksymalną ocenę (bardzo dobra). I podobnie, jak miało to miejsce z mniejszymi zimówkami, trzy zdobyły szkolną czwórkę (ocena dobra) - Michelin Alpin A4, Continental ContiWinterContact TS830P oraz Dunlop SP Winter Sport 3D. Na drugim końcu rankingu znalazły się również opony trzech marek. O ile jeszcze ocena dostateczna, jaką otrzymała opona Yokohama W.drive V902A, gwarantuje jakiś marginalny poziom bezpieczeńśtwa, to już w przypadku dwóch chińskich produktów Interstate Winter IWT-2 i Westlake SW601 Snowmaster (ocena niedostateczna) nawet takich minimalnych gwarancji mieć nie będziemy.

O poziomie bezpieczeństwa, jaki prezentują chińskie opony, niech najlepiej świadczy poniższy przykład. Auto jadące z prędkością 100 km/h po mokrej nawierzchni przyodziane w opony Westlake SW601 Snowmaster po gwałtownym i mocnym naciśnięciu pedału hamulca zatrzymało się 22 metry dalej niż auto z najlepszymi w tej części testu oponami - Michelin oraz Uniroyal. W momencie całkowitego zatrzymania auta wyposażonego w jedną z dwóch najlepszych opon, mając na kołach opony Westlake będziemy mieć jeszcze na prędkościomierzu 52,2 km/h. Bez dwóch zdań, tak wielka różnica powoduje, że ryzyko wystąpienia wypadku jest dużo większe.

Prawie wszystkie przetestowane zimówki dobrze spisały się na suchej drodze, dużo większe rozbieżności testy wykazały na mokrych, oblodzonych oraz zaśnieżonych drogach. Najlepsze właściwości na mokrej nawierzchni miały Michelin i Uniroyal, najgorsze zaś dwie chińskie, czerwone latarnie rankingu. Równie słabo wypadły one podczas testów na oblodzonej drodze, choć tu niewiele lepsze były bądź wręcz identycznie słabo wypadły Pirelli, Ceat i Fulda. Królem lodu okazały się opony marki Nokian, nieznacznie lepsze od Michelin i Continental. Z kolei na śniegu najlepsze właściwości wykazał Continental, na drugiej pozycji znalazła się Fulda. Największe kłopoty podczas jazdy po ośnieżonej drodze mogą nas spotkać, jeśli będziemy poruszać się na oponach Yokohama, Ceat bądź Interstate.

Michelin zdecydowanie zwyciężył, jeśli chodzi o zużywanie się bieżnika, deklasując wręcz resztę rywali. Co ciekawe, na drugim miejscu znalazła się chińska Interstate. Najszybciej pieniądze na nowe opony będziemy musieli wysupłać, jeśli wybraliśmy opony Pirelli, Fulda oraz Westlake. Największe oszczędności na zużytym paliwie będą przy oponach Continental, Pirelli i ponownie Interstate, większe średnie spalanie może być spowodowane zakupem opon Semperit i Uniroyal. Zbyt głośne odgłosy dobiegające od kół, a których przyczyna leży w wybranym ogumieniu, będą spowodowane oponami Nokian, Pirelli i Westlake. Cichą jazdę zapewnią nam z kolei opony Continental oraz Ceat.

opona
cena (euro)
ocena
zużycie
spalanie
hałas
lód
śnieg
mokra
sucha
Michelin Alpin A4
Continental ContiWinterContact TS830P
Dunlop SP Winter Sport 3D
Uniroyal MS plus 66
Semperit Speed-Grip
Fulda Kristall Control HP
Nokian WR G2
Goodyear UltraGrip Performance 2
Ceat Formula Winter
Pirelli Sottozero Winter 210 Serie II
Yokohama W.drive V902A
Interstate Winter IWT-2
Westlake SW601 Snowmaster
160 - 224
152 - 218
138 - 197
119 - 176
117 - 166
113 - 174
116 - 170
136 - 200
100 - 126
140 - 221
129 - 174
83-100
70 - 76
2,3
2,4
2,6
2,7
2,7
2,7
2,7
2,8
2,9
2,9
3,3
4,2
4,9
0,5
2,3
2,2
2,3
2,4
3,0
2,9
2,5
2,9
3,2
2,0
1,9
3,0
2,9
2,5
2,9
3,3
3,4
2,9
2,9
3,0
2,9
2,8
3,0
2,8
2,0
3,7
3,1
3,5
3,3
3,4
3,8
4,3
3,8
3,2
4,1
3,7
3,4
3,9
2,9
2,9
3,3
3,2
3,1
3,4
2,8
3,0
3,4
3,4
3,3
3,5
3,4
2,2
1,8
2,5
2,8
2,7
2,0
2,7
2,6
3,0
2,7
3,3
3,0
2,5
2,2
2,5
2,3
2,2
2,5
2,7
2,6
2,7
2,8
2,9
2,8
4,2
4,9
2,6
2,6
2,5
2,6
2,5
2,7
2,3
2,8
2,7
2,6
2,2
3,7
2,8

Podobne wiadomości:

Innowacyjne sterowanie gestami od Continentala

Innowacyjne sterowanie gestami od...

Technika 2016-05-18

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Komentuj:

Dealo 2010-10-20

fajnie że powstają takie testy, zawsze miałem problem z doborem opon... modeli jest cała masa, poza tym nie wiadomo co lepsze ;) oprócz testów przydatna jest też stronka 1234opony.pl, wystarczy tam wpisać rozmiar swojego koła, i system sam dopasuje odpowiednie modele opon - zaoszczędza się czas na szukaniu :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport