mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Pomarańczowa przyszłość Saaba

Pomarańczowa przyszłość Saaba

Niebawem starzejący się Saab 9-5 odejdzie na zasłużoną emeryturę. Zostanie on zastąpiony modelem o bardzo intrygującej, aczkolwiek nowoczesnej sylwetce przypominającej prezentowanego niedawno pojazdu o nazwie Aero X.

Pomarańczowa przyszłość Saaba

Poza oczywistymi zmianami w obrębie nadwozia, nastąpi rewolucja w dziedzinie warunków jezdnych. Samochód zostanie osadzony na jednej z nowoczesnych płyt podłogowych stworzonych przez General Motors. Za jego dynamikę odpowiadać będzie gama turbodoładowanych silników, dzięki czemu zostanie on prawdziwą konkurencja dla Audi A6, BMW Serii 5 oraz Mercedesa Klasy E.

Nadwozie nowego Saaba może rzeczywiście przyprawić o mocniejsze bicie serca. Głęboko osadzone reflektory, szeroki grill z dużymi wlotami powietrza, zarówno w wersji sedan jak też i kombi sprawiają te same wrażenie co prezentowany model na targach genewskich. Z tyłu samochodu znajdować się będą stylowo przyciemnione, podłużne reflektory przechodzące w czarny kolor wraz ze zderzakiem. Model w wersji produkcyjnej zostanie także wyposażony w aluminiowe felgi przypominające wirniki silników od samolotu.

Zbudowany na płycie podłogowej Epsilon 2, Saab 9-5 przybrał troszkę na wymiarach. Więcej miejsca znajdzie się dla pasażerów oraz bagażu. Deska rozdzielcza została zaprojektowana w równie futurystycznym stylu co nadwozie samochodu. Znajdą się tam trójwymiarowe, laserowe wyświetlacze zamontowane na materiale imitującym szkło.

Samochód napędzany będzie silnikami pochodzącymi z zestawienia GM. Wejściowy model zasilany będzie jednostką o pojemności 2,2 litra. W opcji dostępna będzie 170 konna jednostka o pojemności dwóch litrów. Flagowy model wyposażony zostanie w sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,8 litra, generujący moc rzędu 250 koni mechanicznych. W ofercie dostępna będzie także jednostka wysokoprężna CDTI o pojemności trzech litrów oraz nieco słabsza o pojemności 1,9 litra. Z silnikami połączono skrzynie biegów produkcji GM. Będą to pięcio- i sześciostopniowe przekładnie manualne oraz automatyczne. Dla wymagających w opcji dostępna będzie sekwencyjna skrzynia DSG, opracowana przez Volkswagena.

Pierwsza, oficjalna prezentacja samochodu odbędzie się podczas targów motoryzacyjnych na początku 2007 roku. Do sprzedaży wejdzie on w tym samym roku, a cena w przeliczeniu wynosić będzie 125 tysięcy złotych.

Czytaj także:

Dynamiczny i zielony (2006-05-30)

Nowy kompakt Saaba (2006-04-21)

Rekordy Saaba (2006-04-10)

Zobacz koniecznie: Wszystko o Saab 9-5 Wszystko o Saab
Tematy w artykule: Saab Saab 9-5 Saab Aero x

Podobne wiadomości:

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Aktualności 2016-12-02

Właściciele Saab'a nie mogą korzystać z nazwy

Właściciele Saab'a nie mogą korzystać z nazwy

Aktualności 2016-02-02

Komentuj:

~Rozmus 2006-08-10

Fajne autko się zapowiada. Zawsze lubiłem saabiska R.

~HK 2006-08-10

Ładny, odważny projekt ! Ciekawe autko ! SAAB ma dobre auta w dobrej cenie...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport