mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Pora na aluminium

Pora na aluminium

Aluminium Konin-Impexmetal S.A jest największym polskim producentem aluminiowych wyrobów walcowanych w postaci blach i taśm. Rocznie firma sprzedaje około 70.000 ton wyrobów walcowanych, z czego ponad połowę eksportujemy głównie na rynki europejskie m.in. na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego.

Pora na aluminium

Firma Aluminium Konin-Impexmetal S.A jest jedynym w Polsce producentem aluminium hutniczego o zdolności 55 000 ton. Dokonana w ciągu ostatnich lat gruntowna modernizacja urządzeń oraz wdrożony System Jakości ISO9001:2001 pozwalają uzyskiwać wyroby spełniające najwyższe standardy jakościowe. Dzięki temu większość wyrobów trafia do odbiorców zagranicznych o wysokich wymaganiach, w tym do przemysłu motoryzacyjnego, opakowaniowego i budownictwa, skutecznie konkurując z potentatami z branży.

Aluminium Konin-Impexmetal S.A. ma w swojej ofercie szeroki asortyment wyrobów dla branży motoryzacyjnej. W tym m.in. blachy na: cysterny, wagony, nadwozia autobusów i samochodów dostawczych, blachy żeberkowe na podłogi i stopnie autobusów, samochodów dostawczych i specjalnych, blachy i taśmy na osłony termiczne elementów samochodowych, taśmy na finsy (radiatory) wymienników ciepła, w tym taśmy platerowane.

Firma deklaruje, że najnowszym urządzeniom i doświadczeniu pracowników jest w stanie zaspokoić wysokie wymagania rynku motoryzacyjnego w zakresie  tłoczności, płaskości, tolerancji wykonania i jakości powierzchni.

Zgodnie z planami firma wykonała lub jest w trakcie realizacji następujących:

2004 - uruchomienie magazynu wyrobów gotowych, modernizacja odlewu półciągłego, modernizacja i wdrożenie kompleksowego systemu zarządzania informacją,
2004-2005 - modernizacja urządzeń do produkcji blach i taśm cienkich,
2004-2006 - modernizacja walcarki taśm cienkich,
2005-2006 - instalacja kolejnego pieca do nagrzewania bloków

"Zmodernizowaliśmy proces elektrolizy, dzięki czemu zwiększyliśmy wydajność wanien spełniając jednocześnie normy ochrony środowiska. Modernizacja odlewni pozwala uzyskiwać metal o doskonałej strukturze i składzie chemicznym, spełniającym wszystkie wymagania dyrektyw Unii Europejskiej związanych z ochroną środowiska i zdrowia. Walcarkę gorącą wyposażyliśmy po raz pierwszy na świecie w systemem DSR (Dynamic Shape Roll-Dynamiczne Profilowanie Walca), gwarantujący uzyskiwanie doskonałego profilu taśmy. Walcarkę zimną wyposażyliśmy w pełną automatykę i nowoczesny układ profilowania z rolką płaskości.
Zainstalowaliśmy nowe linie do prostowania naciągiem, do cięcia wzdłużnego oraz  arkuszowego, gwarantujące idealną płaskość oraz doskonałe tolerancje wykonania. Inwestycje te pozwoliły na opracowanie i uruchomienie produkcji m.in. blach na elewacje spełniających warunek martwej płaskości, blach i taśm na opakowania, taśm na wymienniki ciepła w tym taśm platerowanych, blach i taśm do anodowania" - informują przedstawiciele firmy. 

Firma inwestuje. Stale doskonaląc procesy produkcyjne patrzy perspektywicznie w przyszłość. Według oceny przedstawicieli Aluminium Konin-Impexmetal S.A rynek aluminium w branży motoryzacyjnej ma przed sobą przyszłość.

"Wysokie wymogi bezpieczeństwa stawiane przez branżę motoryzacyjną muszą być spełnione przy coraz wyższych barierach stawianych w zakresie ochrony środowiska. Regulacje prawne wymagają stosowania materiałów ekologicznych, łatwych do odzysku i recyklingu, zmniejszających wagę pojazdów, co ma wpływ na zużycie paliwa i emisję gazów. Dowiedziono, że obniżenie wagi średniego samochodu o 100 kg powoduje zmniejszenie zużycia paliwa w ilości ok. 0,3-0,6 l/100 km przy  spadku emisji gazów o 20%. 

Producenci samochodów zobowiązali się zmniejszyć emisję CO2 w nowych samochodach o 22% do 2008 roku. Celem UE jest zmniejszenie emisji o dalsze 11% do 2012 roku. Jednocześnie rynek wymusza stosowanie materiałów gwarantujących większą trwałość i niższe koszty. Spełnienie tych wymagań jest możliwe dzięki zastosowaniu nowych technologii i materiałów, w tym zwłaszcza aluminium, które jest prawie 3-krotnie lżejsze od stali przy porównywalnej wytrzymałości dla odpowiednich stopów.

Obecnie ok. 1 produkcji aluminium jest zużywana przez branżę transportową. Jego udział a w samochodach zwiększył się z ok. 100 kg w 2000 roku do 150 kg obecnie. Przewiduje się dalszy wzrost do ok. 180 kg w 2007 roku.

Istotnym bodźcem do zwiększenia udziału aluminium są regulacje UE w zakresie odzysku zużytych samochodów. Obecnie ok. 25 % użytych materiałów  trafia na składowiska odpadów. Producenci samochodów będą zobowiązani do zwiększenia odzysku, aby na składowiska nie trafiało więcej niż 5% pojazdu do 2015 roku. Wyroby aluminiowe zaliczane są do przyjaznych środowisku ze względu na niską temperaturę topnienia. Do przetopienia złomów aluminiowych potrzeba 3-krotnie mniej energii niż w przypadku wyrobów stalowych. Recykling aluminium zużywa zaledwie 5% energii potrzebnej do jego wytworzenia".

Aluminium Konin-Impexmetal S.A. wchodzi w skład Grupy Impexmetal, jednej z największych i najstarszych polskich firm handlowych, działającej w kraju i za granicą. Obecnie grupa skupia polskich producentów metali nieżelaznych, głównie aluminium i miedzi.


Podobne wiadomości:

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

Polskie drogi 2016-05-18

S5 Leszno Południe-Kaczkowo - podpisano umowę

S5 Leszno Południe-Kaczkowo - podpisano umowę

Polskie drogi 2016-05-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Japoński koncern rozpoczyna prace nad ciężarówką napędzaną ogniwami paliwowymi. Jest to kolejny pojazd Toyoty po autobusie FC Bus wykorzystujący innowacyjną technologię.