mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Pora na aluminium

Pora na aluminium

Aluminium Konin-Impexmetal S.A jest największym polskim producentem aluminiowych wyrobów walcowanych w postaci blach i taśm. Rocznie firma sprzedaje około 70.000 ton wyrobów walcowanych, z czego ponad połowę eksportujemy głównie na rynki europejskie m.in. na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego.

Pora na aluminium

Firma Aluminium Konin-Impexmetal S.A jest jedynym w Polsce producentem aluminium hutniczego o zdolności 55 000 ton. Dokonana w ciągu ostatnich lat gruntowna modernizacja urządzeń oraz wdrożony System Jakości ISO9001:2001 pozwalają uzyskiwać wyroby spełniające najwyższe standardy jakościowe. Dzięki temu większość wyrobów trafia do odbiorców zagranicznych o wysokich wymaganiach, w tym do przemysłu motoryzacyjnego, opakowaniowego i budownictwa, skutecznie konkurując z potentatami z branży.

Aluminium Konin-Impexmetal S.A. ma w swojej ofercie szeroki asortyment wyrobów dla branży motoryzacyjnej. W tym m.in. blachy na: cysterny, wagony, nadwozia autobusów i samochodów dostawczych, blachy żeberkowe na podłogi i stopnie autobusów, samochodów dostawczych i specjalnych, blachy i taśmy na osłony termiczne elementów samochodowych, taśmy na finsy (radiatory) wymienników ciepła, w tym taśmy platerowane.

Firma deklaruje, że najnowszym urządzeniom i doświadczeniu pracowników jest w stanie zaspokoić wysokie wymagania rynku motoryzacyjnego w zakresie  tłoczności, płaskości, tolerancji wykonania i jakości powierzchni.

Zgodnie z planami firma wykonała lub jest w trakcie realizacji następujących:

2004 - uruchomienie magazynu wyrobów gotowych, modernizacja odlewu półciągłego, modernizacja i wdrożenie kompleksowego systemu zarządzania informacją,
2004-2005 - modernizacja urządzeń do produkcji blach i taśm cienkich,
2004-2006 - modernizacja walcarki taśm cienkich,
2005-2006 - instalacja kolejnego pieca do nagrzewania bloków

"Zmodernizowaliśmy proces elektrolizy, dzięki czemu zwiększyliśmy wydajność wanien spełniając jednocześnie normy ochrony środowiska. Modernizacja odlewni pozwala uzyskiwać metal o doskonałej strukturze i składzie chemicznym, spełniającym wszystkie wymagania dyrektyw Unii Europejskiej związanych z ochroną środowiska i zdrowia. Walcarkę gorącą wyposażyliśmy po raz pierwszy na świecie w systemem DSR (Dynamic Shape Roll-Dynamiczne Profilowanie Walca), gwarantujący uzyskiwanie doskonałego profilu taśmy. Walcarkę zimną wyposażyliśmy w pełną automatykę i nowoczesny układ profilowania z rolką płaskości.
Zainstalowaliśmy nowe linie do prostowania naciągiem, do cięcia wzdłużnego oraz  arkuszowego, gwarantujące idealną płaskość oraz doskonałe tolerancje wykonania. Inwestycje te pozwoliły na opracowanie i uruchomienie produkcji m.in. blach na elewacje spełniających warunek martwej płaskości, blach i taśm na opakowania, taśm na wymienniki ciepła w tym taśm platerowanych, blach i taśm do anodowania" - informują przedstawiciele firmy. 

Firma inwestuje. Stale doskonaląc procesy produkcyjne patrzy perspektywicznie w przyszłość. Według oceny przedstawicieli Aluminium Konin-Impexmetal S.A rynek aluminium w branży motoryzacyjnej ma przed sobą przyszłość.

"Wysokie wymogi bezpieczeństwa stawiane przez branżę motoryzacyjną muszą być spełnione przy coraz wyższych barierach stawianych w zakresie ochrony środowiska. Regulacje prawne wymagają stosowania materiałów ekologicznych, łatwych do odzysku i recyklingu, zmniejszających wagę pojazdów, co ma wpływ na zużycie paliwa i emisję gazów. Dowiedziono, że obniżenie wagi średniego samochodu o 100 kg powoduje zmniejszenie zużycia paliwa w ilości ok. 0,3-0,6 l/100 km przy  spadku emisji gazów o 20%. 

Producenci samochodów zobowiązali się zmniejszyć emisję CO2 w nowych samochodach o 22% do 2008 roku. Celem UE jest zmniejszenie emisji o dalsze 11% do 2012 roku. Jednocześnie rynek wymusza stosowanie materiałów gwarantujących większą trwałość i niższe koszty. Spełnienie tych wymagań jest możliwe dzięki zastosowaniu nowych technologii i materiałów, w tym zwłaszcza aluminium, które jest prawie 3-krotnie lżejsze od stali przy porównywalnej wytrzymałości dla odpowiednich stopów.

Obecnie ok. 1 produkcji aluminium jest zużywana przez branżę transportową. Jego udział a w samochodach zwiększył się z ok. 100 kg w 2000 roku do 150 kg obecnie. Przewiduje się dalszy wzrost do ok. 180 kg w 2007 roku.

Istotnym bodźcem do zwiększenia udziału aluminium są regulacje UE w zakresie odzysku zużytych samochodów. Obecnie ok. 25 % użytych materiałów  trafia na składowiska odpadów. Producenci samochodów będą zobowiązani do zwiększenia odzysku, aby na składowiska nie trafiało więcej niż 5% pojazdu do 2015 roku. Wyroby aluminiowe zaliczane są do przyjaznych środowisku ze względu na niską temperaturę topnienia. Do przetopienia złomów aluminiowych potrzeba 3-krotnie mniej energii niż w przypadku wyrobów stalowych. Recykling aluminium zużywa zaledwie 5% energii potrzebnej do jego wytworzenia".

Aluminium Konin-Impexmetal S.A. wchodzi w skład Grupy Impexmetal, jednej z największych i najstarszych polskich firm handlowych, działającej w kraju i za granicą. Obecnie grupa skupia polskich producentów metali nieżelaznych, głównie aluminium i miedzi.


Podobne wiadomości:

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

Polskie drogi 2016-05-18

S5 Leszno Południe-Kaczkowo - podpisano umowę

S5 Leszno Południe-Kaczkowo - podpisano umowę

Polskie drogi 2016-05-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport