Porsche postanowiło się podzielić efektami faceliftingu swojego sztandarowego modelu - 911. Na razie możemy oglądać jedynie lekko zamaskowane modele, ale już widać w jakim kierunku poszły zmiany w legendarnym coupe.
Na opublikowanych zdjęciach z testów w Republice Południowej Afryki widzimy drużynę czarnych Porsche 911 w różnych wersjach. Są klasyczne Carrery coupe, są też Cabriolety. A jakie zmiany przygotowali dla klientów i fanów Niemcy? Na pierwszy rzut oka widać lekko przeprojektowane przednie i tylne światła. Dużo bliżej siebie umieszczono podwójne końcówki układu wydechowego. Nowy jest także wlot powietrza do umieszczonego za tylną osią silnika - żebrowanie jest teraz pionowe, a nie poziome.
Jednak największych zmian można oczekiwać zaraz za wspomnianym wlotem powietrza, bo Porsche od jakiegoś czasu zapowiada pogodzenie się z ideą downsizingu. Silniki w wersjach 911 Carrera, Carrera S czy GTS mają być turbodoładowane, co pozwoli utrzymać w dozwolonych wartościach emisję dwutlenku węgla i ograniczyć zużycie paliwa.
Nie jest pewne, czy już pokazywana generacja 991 po liftingu wprowadzi nowe motory, ale jeśli tak to spodziewajcie się powrotu silnika o pojemności 2,7 litra. Spokojnie - nadal będzie to boxer, czyli motor z przeciwsobnym układem cylindrów, charakterystyczny dla modelu 911. Wyposażony w turbosprężarkę będzie produkował nawet ok. 400KM - jest to jakaś rekompensata za odejście od wolnossących silników w podstawowych wersjach. Tak mały silnik był oferowany ostatnio w pierwszej generacji słynnego coupe z 1964 roku. Od tej pory 911 miało silniki przynajmniej 3,3, a w aktualnie produkowanej generacji minimum 3,4. Taka pojemność zapewne pozostanie w mocniejszej wersji 911 Carrera S oraz w modelu 911 GTS.
Oficjalna premiera odnowionego sportowca z Zuffenhausen dopiero w połowie września, na salonie samochodowym we Frankfurcie. Jednak należy się spodziewać odłonięcia wszystkich kart jeszcze w tym miesiącu. Najświeższe informacje na temat Porsche 911 zawsze na bieżąco na www.mojeauto.pl! Poniższy film pokazuje już auto bez folii kamuflującej z bliska:
Sprawdź dostępne konfiguracje:
Porsche 911 Cena podstawowa już od: 488 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia:
cabrio-2dr.coupe-2dr.
Afera "dieselgate" odbija się czkawką u kolejnych producentów należących do grupy VW. Tym razem ucierpi z tego powodu Porsche, które nie może sprzedawać niektórych swoich produktów na terenie Szwajcarii.
Od kilku dni na torze Nuburgring obowiązuje nowy rekord w kategorii samochodów sportowych dopuszczonych do ruchu. Porsche 911 GT2 RS pokonało "północną pętlę" w czasie 6 minut i 47,3 sekundy.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +