mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Porsche też będzie elektryczne

Porsche też będzie elektryczne

Jeśli ktoś jeszcze do tej pory myślał, że pojazdami wykorzystującymi prąd do napędu będą jedynie małe, miejskie auta, to teraz będzie musiał diametralnie zmienić swój punkt widzenia. O napędzie elektrycznym coraz poważniej myślą także w Sttutgarcie, w siedzibie Porsche.

Porsche też będzie elektryczne
Jak na razie w ofercie Porsche możemy znaleźć jedynie model Cayenne S Hybrid, który, jak chwali się niemiecki producent, jest pierwszym modelem produkcyjnym tej marki zdolnym do jazdy z użyciem samej energii elektrycznej. Porsche Cayenne S Hybrid osiąga moc maksymalną 380 KM, zużywając tylko 8,2 l/100 km, a ponadto wyróżnia go obniżenie emisji CO2 do 193 g/km. Ta sama technologia hybrydowa znajdzie również zastosowanie w modelu Panamera S Hybrid, którego wprowadzenie na rynek przewiduje się na przyszły rok.

Porsche nie poprzestaje jednak tylko na tych dwóch modelach. W myśl koncepcji Porsche Intelligent Performance napęd elektryczny będzie pełnił coraz ważniejszą rolę i będzie sukcesywnie wprowadzany do kolejnych modeli, także tych o wyjątkowo sportowych cechach, a nawet biorących udział w wyścigach.

Najlepszym przykładem jest tu przypadku Porsche 911 GT3 R Hybrid, który zademonstrował już swój potencjał wyczynowy podczas słynnego 24-godzinnego wyścigu na torze Nurburgring w Niemczech. Układ hybrydowy w tym modelu, opracowany specjalnie dla potrzeb wyścigów, składa się z dwóch umieszczonych przy przedniej osi silników elektrycznych o mocy 82 KM każdy, wspomagających 480-konny sześciocylindrowy silnik znajdujący się z tyłu. Zamiast konwencjonalnych akumulatorów zastosowano tu układ magazynowania energii, ładowany podczas hamowania poprzez elektryczne koło zamachowe, które następnie podczas przyspieszania zasila  silniki elektryczne.

Innym, jeszcze bardziej ekstremalnym przykładem jest koncepcyjny 918 Spyder – samochód sportowy o wysokich osiągach z silnikiem centralnym i układem hybrydowym. Poziom emisji CO2 spotykany wyłącznie w modelach segmentu supermini (w granicach 70 g/km) oraz zużycie paliwa na poziomie 3 l/100 km, a wszystko to przy osiągach samochodu supersportowego o mocy znacznie przekraczającej 600 KM.

- W naszej ofercie na pewno znajdzie się elektryczny samochód sportowy. Jednak taki pomysł ma sens tylko wtedy, jeżeli będzie to model porównywalny pod względem osiągów i zasięgu jazdy do obecnych samochodów sportowych - powiedział Michael Macht, prezydent i CEO Porsche AG

Potwierdzeniem tych słów są przygotowania do testów praktycznych trzech pojazdów o napędzie wyłącznie elektrycznym, opartych na Porsche Boxster. Testy mają się zacząć już w przyszłym roku i jeśli wypadną pozytywnie będzie to oznaczać, że już wkrótce na drogach pojawi się pierwsze Porsche tylko na prąd.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 482 030 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Cena podstawowa już od: 352 870 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Porsche Panamera
Porsche Panamera
Cena podstawowa już od: 523 620 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Premiery 2016-11-17

Toyota pracuje nad autami elektrycznymi

Toyota pracuje nad autami elektrycznymi

Technika 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport