|
||
Powojenny popularny samochód
2011-10-13
źródło:
Skoda
mojeauto.pl
W przeciwieństwie do nas, Czesi mimo "chwalebnego ustroju" stworzyli bardzo dobrze prosperującą markę samochodową. Być może nie osiągnęli by tego bez wsparcia koncernu Volkswagena, jednak nie zawsze mogli liczyć na wsparcie zwłaszcza po wojnie, a mimo to tworzyli ciekawe projekty. ![]() Po wojnie w Mladá Boleslav powstał pomysł na stworzenie popularnego wielkoseryjnego samochodu. Projekt był wspierany przez amerykański kapitał, a swoje doświadczenie konstrukcyjne dołożył dr Alex Tauba. Program przebiegał dwutorowo. W Czechach pracowano nad samochodem napędzanym legendarnym dziś silnikiem OHV oraz równolegle pracowano nad pojazdem z napędem na przód, który wyposażony byłby w silnik bokser.
Silnik objętości 1206 ccm produkował moc 38 KM. Czterocylindrowa jednostka posiadała głowicę typy F, krótki skok tłoka oraz "górny" i boczny układ zaworów dolotowych. Nad budową silnika pracowały zakłady Praga, gdzie w 1947 roku powstał jeżdżący prototyp. Samochód oznaczono kodem Typ 950. Drugi pojazd z klasycznym układem napędowym - 1101 Taub nie ujrzał siwiała dziennego jak finalne gotowe auto. Projekt w całości trafił na półkę. Fabryka jedynie zmodyfikowała seryjny model 1101 i sprzedawała go pod oznaczeniem 1102. Czesi intensywnie pracowali nad całkowicie własną konstrukcją znaną jako 1200, niestety ustrój spowodował, że auto nie stało się pojazdem popularnym. widoczny na zdjęciu prototyp Type 950 trafił w ręce prywatne i jego właścicielowi służył aż do 1991 roku. Podobne wiadomości:Skoda Kodiaq Sportline – polskie ceny już...Aktualności 2017-11-15 Czeski producent wprowadza do gamy kolejną wersję modelu Kodiaq. Sportline to wariant przygotowany z myślą o kierowcach, którzy lubią sportowy charakter. |
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!