mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Powróci sportowa Toyota

Powróci sportowa Toyota

Toyota, dzięki bliższej współpracy z Subaru, ponownie wprowadzi do swojej gamy modelowej sportowe auto. Premiera rynkowa spadkobiercy takich modeli jak MR2 i MRS, Celica czy Supra przewidziana została na 2011 rok.

Powróci sportowa Toyota
Nowy model będzie efektem współpracy obu japońskich firm. Na rynku auto będzie oferowane pod obiema markami. Przy jego produkcji zostanie wykorzystana płyta podłogowa z najnowszej Imprezy, jednak najprawdopodobniej zostanie w niej zmniejszony rozstaw osi. Pod maskę zaś trafi zapewne któryś z boxerów Subaru. W celu obniżenia kosztów oba modele będą dzielić z pewnością jeszcze wiele podzespołów, jednak już nadwozia mają być zupełnie odrębnymi konstrukcjami.

Tym samym Toyota już w 2011 roku (wówczas to na rynku powinny pojawić się pierwsze egzemplarze nowego modelu) powróci do grona producentów oferujących sportowe modele. A przypomnijmy, że w niedalekiej w końcu przeszłości, największy japoński koncern motoryzacyjny mógł się pochwalić aż trzema sportowymi autami. W 1984 r. pojawił się model MR2, w 1999 zastąpiony przez MR S, którego produkcja zakończyła się przed rokiem. Z kolei przed dwoma latami na emeryturę odszedł model Celica. Toyota Supra zaś była produkowana w latach 1978-2002.

Zacieśnienie współpracy pomiędzy Toyotą a Subaru nie będzie dotyczyło tylko nowego samochodu sportowego. Toyota planuje zwiększyć swoje udziały w FHI z 8,7 do 16,5%. Jednocześnie Subaru będzie montować kompaktowe modele Toyoty i sprzedawać pod własną marką. Najprawdopodobniej Subaru zakończy również całkowicie produkcję najmniejszych aut, skupiając się na swoich głównych gałęziach produkcji. W sprzedaży zaś pojawią się małe auta z marką Subaru pochodzące od Daihatsu.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Subaru Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota Subaru

Podobne wiadomości:

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Aktualności 2017-02-22

Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen

Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen

Aktualności 2017-01-31

Komentuj:

~też Artur 2008-06-23

Artur: myślę, że ferdowi chodziło, o umiejscowienie silnika i klasę samochodu. dla mnie np. Celica, to ten sam segment co Honda Integra, MRki miały konkurować z Mazdą MX-5, czyli kabrioletem, a z kolei Supra to auto sportowe z krwi i kości

~Artur 2008-04-11

Ferd ma rację. Był taki model Celiki 1,6 16v, czyli równie dobrze to może być następca Cariny II

~ferd 2008-04-11

hehe, MR2 i MRS, Celica czy Supra to zupełnie rózne auta. To można napisać ze jest też następcą Yarisa TS :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.