mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Poznaj historię logo Ferrari

Poznaj historię logo Ferrari

Enzo Ferrari marzył o tym, by zostać kierowcą wyścigowym, jednak los chciał inaczej. Charyzmatyczny Włoch stworzył Scuderię Ferrari, najbardziej utytułowany zespół startujący w Formule 1. Bazując na swoim doświadczeniu w sporcie motorowym, dał światu markę sportowych samochodów z wierzgającym koniem na masce.

Poznaj historię logo Ferrari
Cavallino Rampante, czyli wierzgający koń, to jedno z najbardziej rozpoznawalnych emblematów w historii motoryzacji. Logo zostało zapożyczone z samolotu włoskiego pilota Francesco Baracca. Czarny koń znalazł się na żółtym tle, kolorze miasta Modena. Na emblemacie znajdują się również litery "S" i "F", które oznaczają Scuderia Ferrari, co po włosku można przetłumaczyć jako "stajnia Ferrari". Jedynym modelem w historii marki, który nie otrzymał logo z wierzgającym koniem był samochód Dino, który jest hołdem złożonym zmarłemu synowi Enzo.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ferrari
Tematy w artykule: Ferrari Ferrari Dino Enzo ferrari world

Podobne wiadomości:

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie pobity?

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie...

Samochody luksusowe 2016-11-18

Ferrari stawia na hybrydy

Ferrari stawia na hybrydy

Samochody luksusowe 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Connect - nowe funkcjonalności w modelu Kodiaq
Skoda Connect - nowe funkcjonalności w modelu Kodiaq
Wraz z modelem Kodiaq debiutują nowe mobilne usługi internetowe Skoda Connect. Pierwsza to Infotainment Online, zapewnia dodatkowe informacje i jest związana z systemami nawigacji satelitarnej. Care Connect pozwala na manualne lub automatyczne wezwanie pomocy po wypadku oraz zdalny dostęp do samochodu.