mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Poznaj historię logo Ferrari

Poznaj historię logo Ferrari

Enzo Ferrari marzył o tym, by zostać kierowcą wyścigowym, jednak los chciał inaczej. Charyzmatyczny Włoch stworzył Scuderię Ferrari, najbardziej utytułowany zespół startujący w Formule 1. Bazując na swoim doświadczeniu w sporcie motorowym, dał światu markę sportowych samochodów z wierzgającym koniem na masce.

Poznaj historię logo Ferrari
Cavallino Rampante, czyli wierzgający koń, to jedno z najbardziej rozpoznawalnych emblematów w historii motoryzacji. Logo zostało zapożyczone z samolotu włoskiego pilota Francesco Baracca. Czarny koń znalazł się na żółtym tle, kolorze miasta Modena. Na emblemacie znajdują się również litery "S" i "F", które oznaczają Scuderia Ferrari, co po włosku można przetłumaczyć jako "stajnia Ferrari". Jedynym modelem w historii marki, który nie otrzymał logo z wierzgającym koniem był samochód Dino, który jest hołdem złożonym zmarłemu synowi Enzo.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ferrari
Tematy w artykule: Ferrari Ferrari Dino Enzo ferrari world

Podobne wiadomości:

70. urodziny marki Ferrari

70. urodziny marki Ferrari

Samochody luksusowe 2017-03-13

W 2017 roku mija 70 lat od momentu, kiedy Enzo Ferrari zbudował swój pierwszy drogowy samochód. 

Ferrari 812 Superfast - najmocniejsze i najszybsze w historii

Ferrari 812 Superfast - najmocniejsze i...

Samochody luksusowe 2017-02-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Geely kupuje markę Proton
Geely kupuje markę Proton
Samochody marki Proton nie są znane w Europie, czego nie można powiedzieć o rynku azjatyckim. Dlatego nie powinien dziwić ruch chińskiego koncernu Gelly, który wszedł w posiadanie marki o sporym potencjale.