mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Poznań Motor Show 2015 - relacja

Poznań Motor Show 2015 - relacja

Za nami dzień prasowy poznańskiej wystawy samochodowej. Teraz hale targowe otwarte są dla publiczności, która na nudę nie powinna narzekać. Wiele się działo i jeszcze przez cały weekend z pewnością będzie się dziać.

Poznań Motor Show 2015 - relacja
Od kilku lat ranga targów Poznań Motor Show sukcesywnie pnie się w górę. Już nie jest to impreza lokalna, na której kilku (kilkunastu) dealerów na krzyć prezentowało swoje auta demo, jak miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Obecnie targi poznańskie powoli osiągają europejski poziom, choć naturalnie nie jest to (i nigdy nie będzie) najwyższa półka, na której znajdziemy największe wystawy w takich miastach jak Genewa, Frankfurt czy Paryż. Choć pozycja wystawy AMI Lipsk, jako największych targów motoryzacyjnych środkowo-wschodniej Europy, może za kilka lat być poważnie zagrożona. O ile naturalnie ten trend wznoszący wystawy Poznań Motor Show będzie kontynuowany.

Pamiętam jak roku temu prezentowane auta osobowe mieściły się w dwóch halach, obecnie na samochody zostały przeznaczone trzy hale wystawowe. A przecież Poznań Motor Show to nie tylko "osobówki" - to również motocykle, skutery, kampery czy jeszcze większe pojazdy oraz liczne pokazy i wydarzenia towarzyszące.

Jak podaje organizator, podczas tegorocznej edycji największej imprezy motoryzacyjnej w kraju na 50 tys. m2 swoje produkty zaprezentuje łącznie ponad 200 wystawców.



Żeby jednak nie było za różowo. Aby wystawa samochodowa w Poznaniu ugruntowała swoją pozycję, niezbędne jest zaangażowanie wszystkich obecnych na rynku importerów. W tym roku odwiedzający targi nie znajdą np. stoiska Opla, Hondy, Volvo czy Suzuki. Być może za rok, jeśli wystawa zakończy się pełnym sukcesem, nie tylko nie zabraknie już nikogo z liczących się na rynku, ale również mniej popularne marki będą chciały w ten sposób pokazać się potencjalnym nabywcom.

Jak zwykle osobną halę (3A) mają dla siebie marki należące do Volkswagen Group Polska, czyli Volkswagen, Skoda, Audi, Seat, Porsche oraz Volkswagen Użytkowe. Volkswagen pokazał dwie hybrydy typu plug in - Golfa GTE i Passata GTE, zmodyfikowanego Sharana oraz najoszczędniejsze seryjnie produkowane auto na świecie, czyli Volkswagen XL1, który zużywa zaledwie 0,9 l/100 km, a w trybie elektrycznym jest w stanie pokonać dystans 50 km. Ważną premierą jest także produkowane w Polsce nowe Caddy.


Na stoisku Audi po raz pierwszy w Polsce będzie można podziwiać nowe Audi Q7 oraz Audi TT Roadster. U Seata pierwsze skrzypce gra Leon ST Cupra, zaś gwiazdą stoiska Skody była nowa, trzecia generacja Superba. Co ciekawe, można było zobaczyć również Superba z... 1939 r. Z kolei Porsche przedstawia 385-konnego Caymana GT4 oraz 430-konne 911 Targa GTS. Poza tym hybrydowe Cayenne S e-Hybrid i prototypowe LMP1 919 Hybrid.

BMW swoje stoisko podzieliło na dwie części. Po jednej stronie znajdziemy wersje modeli z literką M w nazwie, m.in. nowe X5 M oraz X6 M, zaś w drugiej części stoiska znajdziemy ekologiczne beemki, czyli i3 oraz i8. Odpowiedź Mercedesa jest chyba jednak ciekawsza - na stoisku marki z gwiazdą znajdziemy bowiem premierowe GLE Coupe, a przede wszystkim zapierające dech w piersiach AMG GT. Będąc w segmencie premium trzeba wspomnieć o stoiskach marek Rolls-Royce, Aston Martin, Maserati czy Jaguar, który zaprezentował nowy model XE.


Sporo nowych bądź odświeżonych modeli możemy podziwiać na stoiskach Mazdy, Hyundaia, Renault czy Mitsubishi, z kolei u pozostałych francuskich marek mała rewolucja. Na targach oficjalny debiut miała marka DS i żeby ten rozwód z Citroenem odpowiednio zaakcentować, oddzielone zostały one od siebie marką Peugeot. Toyota pokazała dwie swoje tegoroczne nowości - Avensisa i Aurisa, zaś Ford zaprezentował hybrydowe Mondeo, odświeżonego C-Maxa, Mustanga i koncepcyjne Vignale. Pojazdy koncepcyjne to ten element, który wyróżnia najważniejsze wystawy samochodowe. Coś w tym temacie drgnęło również w Poznaniu, bowiem na stoisku Nissana można było zobaczyć pokazany jak dotąd jedynie w Genewie modele Sway, zaś u Kii uwagę przyciągał prototypowy crossover Niro.

Mówiąc o nowościach, nie można oczywiście nie wspomnieć o polskiej premierze. Arrinera pokazała testowy samochód, w którym sprawdzane są rozwiązania, jakie będą wykorzystywane w wersji wyścigowej oraz drogowej modelu Hussarya.



Targi w Poznaniu potrwają jeszcze do niedzieli (godz. 10-18). Bilet wstępu (normalny) kosztuje 20 zł, rodzinny (min. 3 osoby, w tym jedno dziecko do 13 lat) - 15 zł/os.

Podobne wiadomości:

Suzuki w Poznaniu na Motor Show

Suzuki w Poznaniu na Motor Show

Aktualności 2016-03-29

Polska premiera VW Tiguana podczas Poznań Motor Show 2016

Polska premiera VW Tiguana podczas Poznań...

Aktualności 2016-03-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport