mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Prawdziwy samochód za 20 tys.

Prawdziwy samochód za 20 tys.

Tico - maluch z Daewoo.

Prawdziwy samochód za 20 tys.

Jest spora grupa ludzi, którą niemile zaskoczył kres produkcji Fiata 126p - najmniejszego i najtańszego zarówno przy zakupie jak i eksploatacji samochodu akceptowanego nawet z jego licznymi wadami. To opróżnione miejsce niejako automatycznie zajęło Daewoo Tico, teraz absolutnie najtańszy samochód na polskim rynku motoryzacyjnym, reprezentujący segment A, czyli samochodów najmniejszych.

Ten liczący zaledwie 3340 mm długości pojazd zaskakuje niesamowitą ilością miejsca wewnątrz oszczędnie wyposażonej kabiny, w której spokojnie może rozprostować nogi nie tylko słusznego wzrostu pasażer przedniego fotela, ale również siedzący z tyłu, a zajmowanie miejsc nie wymusza zdejmowania kapeluszy, bowiem miejsca nad głowami jest aż nadto. Trochę gorzej jest z szerokością, ale jeżeli siedzący obok zrezygnują z grubych kożuchów, to z pewnością nie będą się o siebie ocierać. Dostęp do przedziału pasażerskiego jest bardzo wygodny dzięki pięciodrzwiowej karoserii, co w tej klasie samochodu należy raczej do rzadkości.

To co wydaje się wadą, w ruchu miejskim staje się ogromną zaletą: auto o szerokości 1400 mm zmieści się w każdą lukę, a przy parkowaniu zadowoli je powierzchnia wielkości "chusteczki do nosa".

Trzycylindrowy gaźnikowy silnik o pojemności 800 cm3 z dwuzaworową głowicą na cylinder o mocy 41 KM zapewnia autku niezłą dynamikę. Prędkość 100 km/h osiąga on już po 17,6 s, a utrzymywanie na trasie stałej szybkości 120-130 km/h nie jest żadnym wyczynem, jeśli nie brać pod uwagę umiejętności wcześniejszego lokalizowania posterunków radarowych.

Jest to oczywiście prędkość naganna, ale do pobicia rekordu jednego z ministrów pewnej kancelarii, jeszcze bardzo daleko.

Zawieszenie Tico - przód: kolumny McPherson`a, tył: sztywna oś w z wahaczami wzdłużnymi i poprzecznym drążkiem reakcyjnym - jest zestrojone dość miękko i zapewnia przyjemną jazdę po równych nawierzchniach. Niestety, 12-calowe koła wybierają każdą nierówność polskich dróg zmaltretowanych przez ciężkie pojazdy.

Trzy i pół letnie Tico przejechało już ponad 40 tys. km zarówno w mieście, jak i na długich trasach w Polsce i autostradach naszych sąsiadów. Obciążone dwiema osobami spokojnie połykało przestrzeń z podróżną prędkością nie odstającą od znacznie większych użytkowników drogi.

Postoje w stacjach benzynowych były nader rzadkie dzięki małemu apetytowi na paliwo. Zaledwie 4,5l/100km przy równej autostradowej jeździe lub maksymalnie 5,2 przy nerwowym szukaniu właściwej ulicy w obcym mieście. Jest to wielkość znacznie lepsza od niejednego porównywalnego samochodu wyposażonego w silnik z wtryskiem paliwa.

Ten, wydawało by się delikatny pojazd, jest bardzo wytrzymały i niezawodny. Przez przeszło 40.000 km nie sprawił żadnej przykrej niespodzianki. Ale żeby to osiągnąć należy spełnić jeden warunek: bezwzględnie przestrzegać terminów przeglądów, a w szczególności wymian oleju silnikowego - nie rzadziej niż raz w roku lub po przebiegu 10 tys.km. Konieczne jest również dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i profili zamkniętych.

Podstawowych części i materiałów eksploatacyjnych wbrew pozorom nie brakuje: klocków hamulcowych, filtrów świec itp.

Reasumując: za relatywnie niewielkie pieniądze możemy nabyć idealny samochód na zatłoczone ulice naszych miast oraz na dalsze wyprawy, ale jeśli z większym bagażem, to dla dwojga.


Podobne wiadomości:

Twórca Golfa i Poloneza na emeryturze - galeria dzieł Giorgetto Giugiaro

Twórca Golfa i Poloneza na emeryturze -...

Aktualności 2015-07-06

Czy warto kupić: Daewoo Nexia (1994-1998)

Czy warto kupić: Daewoo Nexia (1994-1998)

Testy samochodów 2013-07-22

Komentuj:

~wert 2006-07-16

tico pali przy 90km/godz 4,1 sprawdzalem

~hit 2006-06-13

posiadam tico potwierdzam zalety niezawodny,ekonomiczny,prawie bezobslugowy wada 1 ciasny tylko ta wada

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport