mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Premiery w kraju sera, zegarków i czekolady

Premiery w kraju sera, zegarków i czekolady

Dziś rozpoczęły się targi motoryzacyjne w Genewie. Szwajcarska impreza należy do najważniejszych tego typu w roku. To tu wszyscy producenci przywożą modele, którą mają być najpotężniejszą bronią w walce z konkurencją. Przyjrzymy się zatem genewskiemu arsenałowi najciekawszej broni.

Premiery w kraju sera, zegarków i czekolady
Koło tego auta nikt nie przejdzie obojętnie. Na ten samochód fani czterech kółek czekali bardzo długo a włoski producent, długo trzymał go w tajemnicy. W Genewie jednak karty zostały odkryte i Ferrari zaprezentowała kolejnego asa w talii, który jest następcą modelu 599GTB. Szwajcaria jest miejscem, w którym Ferrari zaprezentowało swoje najnowsze dzieło – Ferrari F12 Berlinetta. Silnik V12 o mocy 740 KM, prędkość maksymalna 340 km/h i nadwozie zaprojektowane we współpracy ze studiem Pininfarina to składniki przepisu na superauto z silnikiem V12 nowej ery. Siostrzana marka producenta aut z Maranello w Genewie zaprezentowała  usportowioną wersię swojego topowego coupe – Maserati GranTourismo Sport, które pod maską posiada silnik 4.7-litra o mocy 460 KM. W hołdzie firmy z trójzębem na masce, Abarth stworzył model 695 Tributo Maserati. 500setka dla Maserati została opracowana na bazie modelu 500c. Auto powstanie jedynie w ilości 499  egzemplarzy. Obok tego modelu na stoisku Abartha można również podziwiać model Abarth 595, który będzie dostępny w dwóch wersjach – competizione oraz tourismo. Fiat zaprezentuje jeden model premierowy, którym będzie Fiat 500L,  czyli większa wersja topwego auta miejskiego z Turynu

Najważniejszą premierą na stoisku Volkswagen jest ostatnia wersja szóstej generacji Golfa. Ty razem producent z Wolfsburga prezentuje Golfa GTI w wersji Cabrio. To pierwsza taki model w całej historii GTI.
Z kolei inna niemiecka marka, Opel na swoim stoisku zaprezentowała  dwa ważne modele dla tej marki – Opla Astrę OPC oraz Opla Mokkę. Ten pierwszy to długo wyczekiwany hot hatich od Opla, drugi zaś to kompaktowy SUV przeznaczony dla pięciu osób.  Wielka Trójka niemieckiej motoryzacji chwali się wersjami specjalnym swoich topowych modeli. BMW do Genewy przywiozło najnowszą Serię 6 w wersji M Power oraz  najnowszy model 6 Gran Coupe. Bawarczycy chwalą się również swoją nową linią aut określaną jako BMW M Performance. Stoisko Mercedes będzie zdobiła najmocniejsza wersja nowego coupe – SL 63 AMG. Audi do Szwajcarii przywozi dwa auta sportowe, którymi chce się pochwalić światu. Pierwsze to jeszcze bardziej sportowe TT RS plus , druga premiera to rodzinne kombi, którym można wracając z zakupów zahaczyć o tor wyścigowy – RS4 Avant. Najważniejszą premierą od producenta aut z Ingolstad jest najnowsza generacja Audi A3.

Brytyjczycy z Bentleya w Szwajcarii prezentują Europie Continentala w wersji z silnikiem V8 oraz specjalną wersję modelu Mulsanne wyposażoną w pakiet Mulliner Driving Specification. Marka Lotus prezentuje światu drogową wersję Evory GTE, a Mini swoje stoisko ozdobiło premierowym koncepcyjnym Clubvanem oraz Countrymanem w wersji John Cooper Works. Czym zaskoczyła marka Jaguar? Anglicy pokazali swoją topową limuzynę XF w wersji kombi, która nazwana została XF Sportbrake. Range Rover idzie za ciosem i korzystając z popularności Evoque’a daje światu wersję Cabrio swojego luksusowego SUVa. Francuscy producenci chwalą się sportowymi konceptami, które mają w przyszłościm trafić do produkcji. Ciekawie prezentuje się Citroen DS4 Racing, ale w niczym nie ustępuje mu Peugeot 208 w wersji GTI. Ważną europejską premierą jest również Volvo V40, które nie jest tak jak poprzednik noszący to oznaczenie wersją kombi szwedzkiego auta klasy średniej, a luksusowym kompaktem mającym walczyć z takimi modelami jak Audi A3 i BMW Serii 1. Stoisko Forda zdobi koncepcyjny Tourneo Custom Concept, który zapowiada przyszłą generację Transita oraz dwie wersje europejskie pokazanych wcześniej modeli – Kuga i Modeno.

Na stoisku Toyoty nie będzie zaskoczenia i producent przedstawia kolejną hybrydę, która ma dołączyć do prekursora w tej klasie, czyli Priusa. Toyota FT-Bh ma być lżejsza od 3-drzwiowego Aygo, które również pokazane zostanie w nowej wersji. Do Genewy hybrydowy model, przywozi także brat Toyoty, Lexus – najnowszą generację modelu RX oznaczoną 450h. Konkurenci Toyoty w Szwajcarii prezentują europejską wersję Hondy CR-V jak i dwa koncepcyjne Nissany – Hi-Cross i Ivitation. Nie dawno odbyła się europejska premiera Hyundaia i30 a w Genewie możemy oglądać wersję kombi i30. Najważniejszą jednak premierą marek koreańskich będzie druga generacjia Ceeda, która może jeszcze bardziej popsuć nerwy europejskim producentom.

Co jeszcze ze warto zobaczyć na targach w Genewie? Plan targów należy uważnie przestudiować aby zobaczyć wszystkie stoiska. Gdyż tam zobaczy przepiękne koncepcyjne modele z Włoch, czyli Pininfarinę Cambiano oraz Nuccio Bertone. Nie można również przegapić stoiska Lamborghini, gdzie zobaczymy wersję otwartą Aventadora oraz drugi nie mniej ciekawy model. I na koniec wycieczki po genewskim arsenale broni, jeśli jesteśmy przy „autach marzeń” to warto zobaczyć jak prezentuje się poprawiona Agera R od Koeningsegga i dwa modele od Gumperta.

Targi w Genewie wielu uważa za najważniejsze motoryzacyjne wydarzenie. Jednak producenci tak planują rok premier, by na każdej ważnej imprezie zaprezentować auto, które zrobi większą furorę od konkurencji. Następna taka impreze w Europie to wrześniowe targi w Paryżu a wcześniej będziemy oglądać premiery z salonów samochodowych w Nowym Yorku i Pekinie.
Tematy w artykule: targi motoryzacyjne targi Genewa

Podobne wiadomości:

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Genewa 2016 ruszyła na dobre!

Genewa 2016 ruszyła na dobre!

Aktualności 2016-03-01

Komentuj:

~sajgonka 2012-03-13

No jakby tak wsiąść w Citroena, potem przesiąść się na Toyotę i dotrwać do jeszcze jednej zmiany, to wybrałabym FIata 500L. W końcu nowość, ale stary model.

~kabina 2012-03-13

Mnie się podoba i Panda i Abarth ;) Toyota jest hen, hen za nimi. A jakby tak kupić i Pandę i Abartha? Jedno na pokaz, drugie do jazdy po mieście. Zawsze jakaś odmiana :)

~felga 2012-03-13

Ja tam wybrałabym Competizione jeśli chodzi o Abartha. W końcu sama nazwa wskazuje, że będzie można konkurowac z innymi autkami :)

~automoto 2012-03-13

Abarth nieco ucichł, ale widzę, że wreszcie ktoś coś o nim tu wspomniał. Skoro pojawi się w wersji tourismo, to nic tylko go kupić i wybrać się w podróż :)

~Lenkar 2012-03-13

500 L w nowej odsłonie . I bardzo dobrze :) Fiat idzie w górę.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Android Auto dostępny bez samochodu
Android Auto dostępny bez samochodu
Koncern Google postanowił zainteresować się posiadaczami starszych samochodów, które nie mają na wyposażeniu wielkich, dotykowych wyświetlaczy czy zaawansowanych urządzeń multimedialnych. Aplikacja Android Auto będzie dostępna również na ekranie smartfona.