mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Prius znowu najekonomiczniejszy

Prius znowu najekonomiczniejszy

Już po raz drugi w przeciągu miesiąca Toyota Prius okazała się najbardziej oszczędnym modelem, zwyciężając w tzw. "rajdzie o kropelce". Tym razem w rajdzie zorganizowanym przez PZM Prius uzyskał średnie spalanie na poziomie 2,89 l/100 km.

Prius znowu najekonomiczniejszy

Całkowita długość trasy rajdu wynosiła 211 km i prowadziła przez malownicze tereny okolic Olsztyna. Średnia prędkość przejazdu narzucona przez organizatorów wynosiła minimum 60 km/h. Hybrydowy Prius pozostawił w pobitym polu… Toyotę Aygo 1.0 (3,4 l/100 km) oraz Nissana Qashqai (4,4 l ON/100 km).

To już druga wygrana Priusa w rajdzie ekonomicznym. Przypomnijmy, w maju bieżącego roku ten sam samochód pokonał wszystkich rywali na trasie IV Supertestu Ekonomii, uzyskując wynik 3,11 l/100 km. Jak twierdzi Maciej Kaczmarek, kierujący Priusem – "umiejętne korzystanie z hybrydowej technologii pozwala uzyskać zaskakujące rezultaty w dziedzinie oszczędności paliwa".

Napęd hybrydowy wykorzystuje i łączy pracę dwóch typów silników: spalinowego oraz elektrycznego. Dzięki zaawansowanej technologii pozwala uzyskać ogromny spadek emisji spalin oraz zmniejszenie zużycia paliwa przy zachowaniu dobrych osiągów drogowych.

Czytaj także:
Toyota Prius najoszczędniejsza (2007-05-16)

Jak wycisnąć więcej z Priusa? (2007-06-01)

Zobacz więcej o modelu Toyota Prius

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Prius
Toyota Prius
Cena podstawowa już od: 119 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Toyota Prius Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota Toyota Prius

Podobne wiadomości:

Toyota TJ Cruiser - oto nowy SUV

Toyota TJ Cruiser - oto nowy SUV

Aktualności 2017-06-19

Toyota Auris Selection w polskich salonach - ceny

Toyota Auris Selection w polskich salonach -...

Aktualności 2017-05-03

Komentuj:

~nierzeczowy 2010-06-02

jaka toyota? NHW10? NHW11?NHW20?

~Artur 2007-06-18

Samochód stworzony do takich właśnie testów, nie do jazdy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia III 2017 - zachowaj twarz
Skoda Octavia III 2017 - zachowaj twarz
Odświeżona Skoda Octavia Scout ma teraz większy prześwit i lepszą przyczepność. Wybraliśmy się nią poza asfaltowe drogi.
Mini Countryman Mini Countryman