mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Producenci części ważnym ogniwem przemysłu motoryzacyjnego

Producenci części ważnym ogniwem przemysłu motoryzacyjnego

To właśnie niezależnym producentom części branża motoryzacyjna zawdzięcza rozwój i innowacyjność. To oni bowiem są w głównej mierze autorami zmian i postępu w motoryzacji. Konkurując ze sobą, niezależni producenci aż 8 do 10% własnych przychodów inwestują w rozwój,  prace projektowe oraz w nowe technologie - wynika z raportu Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Producenci części ważnym ogniwem przemysłu motoryzacyjnego
W Polsce działa blisko 900 takich firm. Niezależni producenci tworzą prawdziwe know-how, oferując nowe rozwiązania koncernom samochodowym. Za przykład podajmy tu całe systemy hamulcowe firmy Lucas, ATE czy Bendix, układy zawieszenia, systemy ABS/ESP, filtry „długodystansowe”, reflektory ksenonowe i wiele, wiele innych.

Branża motoryzacyjna jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż w Polsce. W pierwszej połowie 2008 PAIiIZ sfinalizował inwestycje w obszarze produkcji motoryzacyjnej na poziomie 279 milionów Euro. Według danych Ministerstwa Gospodarki z 2008 roku inwestycje firm z branży motoryzacyjnej w Specjalnych Strefach Ekonomicznych wyniosły 16 mld złotych, czyli 1/3 ogólnych nakładów inwestycyjnych w Polsce.

Niezależni producenci części motoryzacyjnych w Polsce zatrudniają 108.500 osób, co stanowi  81% całkowitego zatrudnienia w przemyśle motoryzacyjnym. Ponad 40% środków finansowych uzyskanych przez przemysł motoryzacyjny z eksportu przypada na producentów części motoryzacyjnych- wartość sprzedaży poza granice kraju wynosi blisko 20 mld złotych.

Celem raportu SDCM jest pokazanie, że niezależny rynek motoryzacyjny (IAM) ma istotny wkład w gospodarkę, a niezależni producenci części reprezentują przemysł motoryzacyjny w stopniu nie mniejszym niż koncerny samochodowe (VM). Bez niezależnych producentów części, większość pojazdów w ogóle nie mogłaby zjechać z linii produkcyjnej. W obliczu kryzysu nie można więc skupiać się tylko i wyłącznie na pomocy publicznej dla koncernów samochodowych, których działania - jak widać – wymierzone są przeciw rynkowi niezależnemu. Brak wsparcia dla rynku niezależnego byłby jak podcinanie gałęzi, na której siedzimy- Polska jest bowiem znana w Europie jako zagłębie produkcji części motoryzacyjnych – podkreślają twórcy raportu.  

Podobne wiadomości:

Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku

Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku

Aktualności 2016-10-13

Warszawa, Syrena, Polonez - powrót polskiej motoryzacji?

Warszawa, Syrena, Polonez - powrót polskiej...

Aktualności 2015-09-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport