mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Producenci części ważnym ogniwem przemysłu motoryzacyjnego

Producenci części ważnym ogniwem przemysłu motoryzacyjnego

To właśnie niezależnym producentom części branża motoryzacyjna zawdzięcza rozwój i innowacyjność. To oni bowiem są w głównej mierze autorami zmian i postępu w motoryzacji. Konkurując ze sobą, niezależni producenci aż 8 do 10% własnych przychodów inwestują w rozwój,  prace projektowe oraz w nowe technologie - wynika z raportu Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Producenci części ważnym ogniwem przemysłu motoryzacyjnego
W Polsce działa blisko 900 takich firm. Niezależni producenci tworzą prawdziwe know-how, oferując nowe rozwiązania koncernom samochodowym. Za przykład podajmy tu całe systemy hamulcowe firmy Lucas, ATE czy Bendix, układy zawieszenia, systemy ABS/ESP, filtry „długodystansowe”, reflektory ksenonowe i wiele, wiele innych.

Branża motoryzacyjna jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż w Polsce. W pierwszej połowie 2008 PAIiIZ sfinalizował inwestycje w obszarze produkcji motoryzacyjnej na poziomie 279 milionów Euro. Według danych Ministerstwa Gospodarki z 2008 roku inwestycje firm z branży motoryzacyjnej w Specjalnych Strefach Ekonomicznych wyniosły 16 mld złotych, czyli 1/3 ogólnych nakładów inwestycyjnych w Polsce.

Niezależni producenci części motoryzacyjnych w Polsce zatrudniają 108.500 osób, co stanowi  81% całkowitego zatrudnienia w przemyśle motoryzacyjnym. Ponad 40% środków finansowych uzyskanych przez przemysł motoryzacyjny z eksportu przypada na producentów części motoryzacyjnych- wartość sprzedaży poza granice kraju wynosi blisko 20 mld złotych.

Celem raportu SDCM jest pokazanie, że niezależny rynek motoryzacyjny (IAM) ma istotny wkład w gospodarkę, a niezależni producenci części reprezentują przemysł motoryzacyjny w stopniu nie mniejszym niż koncerny samochodowe (VM). Bez niezależnych producentów części, większość pojazdów w ogóle nie mogłaby zjechać z linii produkcyjnej. W obliczu kryzysu nie można więc skupiać się tylko i wyłącznie na pomocy publicznej dla koncernów samochodowych, których działania - jak widać – wymierzone są przeciw rynkowi niezależnemu. Brak wsparcia dla rynku niezależnego byłby jak podcinanie gałęzi, na której siedzimy- Polska jest bowiem znana w Europie jako zagłębie produkcji części motoryzacyjnych – podkreślają twórcy raportu.  

Podobne wiadomości:

Kolejna fabryka części samochodowych w Polsce

Kolejna fabryka części samochodowych w Polsce

Aktualności 2017-10-26

Warszawa, Syrena, Polonez - powrót polskiej motoryzacji?

Warszawa, Syrena, Polonez - powrót polskiej...

Aktualności 2015-09-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.