mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Produkcja aut w I półroczu

Produkcja aut w I półroczu

W pierwszym półroczu br. w polskich fabrykach wyprodukowano prawie 382 tysiące pojazdów i jest to o ponad 5% więcej niż przed rokiem. W zdecydowanej większości są to samochody osobowe, które stanowią 85,7% całej produkcji. W samym czerwcu z taśm montażowych na terenie kraju zjechało blisko 62,5 tys. aut i tradycyjnie już ponad 96% trafiło na rynki zagraniczne.

Produkcja aut w I półroczu

Jak poinformował Samar, w pierwszym półroczu z taśm montażowych zjechało 327 229 aut osobowych, o 6,6% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Największym producentem pozostaje tyski Fiat Auto Poland, który wyprodukował 166 584 auta, o 15,6% więcej niż przed rokiem. Udział Fiata w rynku stanowi prawie 51% i wzrósł w ciągu roku o 4%. Drugą lokatę wśród producentów zajmuje Opel Polska z produkcją 90 516 samochodów, czyli o 7,4% mniej niż rok wcześniej (udział Opla spadł z 31,8 do 27,7%). Trzecie miejsce należy do Volkswagena Poznań. W Polsce powstało w ciągu pół roku 36 711 osobowych aut niemieckiej marki, o 22,1% mniej niż przed rokiem. Udział VW wynosi obecnie 11,2%.

Niemal dwukrotnie na przestrzeni roku zwiększyła produkcję żerańska FSO - wynik tegoroczny w wysokości 33 383 auta jest o 86,6% większy niż rok wcześniej i zapewnia FSO 10,2% udziału w rynku.

Mniej niż przed rokiem wyrodukowano aut dostawczych - 54 583 sztuk (o 2,9% mniej niż przed rokiem). Największym producentem dostawczych nadal pozostaje Volkswagen. W poznańskiej fabryce VW w pierwszym półroczu powstało 45 996 pojazdów, o 23,3% więcej niż rok wcześniej.  Jego udział w rynku wzrósł z 66,4 do 84,3%.
Fiat Auto Poland wyprodukował łącznie 8 514 aut użytkowych, o ponad 53% mniej niż przed rokiem. Najbardziej dotkliwy spadek odnotował jednak Intrall, który wyprodukował w ciągu pół roku tylko 73 pojazdy, spadek aż o 90% w stosunku do ubiegłego roku.

Przeczytaj także:

Eksport przemysłu motoryzacyjnego przyspiesza (2007-07-05)

Majowy spadek produkcji (2007-07-02)


 


Podobne wiadomości:

Eksport przemysłu motoryzacyjnego przyspiesza

Eksport przemysłu motoryzacyjnego przyspiesza

Aktualności 2007-07-05

Majowy  spadek  produkcji

Majowy spadek produkcji

Aktualności 2007-07-02

Komentuj:

~i 2007-08-02

MAZI - ale Czechy pozbyły się komuchów, tam lustracje przeprowadzono bardzo szybko i sprawnie. A w Polskim Trybunale siedzą komuchy i nie zgadzają się na lustracje

~Podpis: 2007-08-02

Pis odnosi sukces za sukcesem, ale w Polsce zmiany, duże zmiany dostrzeżemy za pare ładnych lat. Ja ubolewam nad tym, że nie mamy polskiego samochodu, prawdziwie polskiego od A do Z. Że nic nie robimy i prawdopodobnie już nie będziemy robić, bo w tej branzy ciężko jest wyjść z nową marką i produktem.

~MAZI 2007-08-02

aku ma racje. Panowie nie ma się co podniecać. Czechy produkują kilka razy więcej samochodów niż Polska (licząc na jednego mieszkańca) !!! To co mamy to kropla w morzu naszych potrzeb.

~aku 2007-08-02

Pamiętajcie, że Polsce przeszło koło nosa kilka dobrych inwestycji. Miała być u nas fabryka 107-C1-Aygo (wylądowała u południowych sąsiadów). Miała być fabryka częsci VW (wylądowała chyba na Łotwie). Mieliśmy robić Volkswageny na Żeraniu (ale komuchy ściągnęły nam koreańskie Daewoo : ( ). Mieliśmy robić w kraju Toyoty, Suzuki, i pare innych ale Leszek Miller i jego chłopaki zaprzepaścili szanse na rozwój motoryzacji i polskiej gospodarki.

~Dix 2007-08-02

Nie tylko Caddy w Polsce robią (z VW jest Transporter i odlewnia bloków silników VW). Do tego dochodzą FIAT (m.in. Panda), FIAT-GM-Powertrain (silniki dla Agili, Corsy, Pandy, Sedici, Idei, i aut Suzuki), Toyota-Wałbrzych (silniki), Opel Gliwice (Astra, Zafira), FSO Żerań (głównie wysyłają na ukraine i litwe polsko-koreańskie lanosy).

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Po sukcesie limitowanej wersji Joy przyszedł czas na specjalną wersję Drive, która bazuje na wyposażeniu Ambition, ale oferuje jeszcze więcej za atrakcyjniejszą cenę.