mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Produkcja aut wraca z Chin do Europy

Produkcja aut wraca z Chin do Europy

Dotychczas korzyści płynące z taniej siły roboczej w Chinach były nie do przecenienia. Jednak sytuacja powoli się zmienia i Europejskie fabryki wracają do łask.

Produkcja aut wraca z Chin do Europy
Niskie koszty produkcji były dla przemysłu samochodowego głównym czynnikiem, decydującym o przeniesieniu produkcji do Chin. Korzyści były znaczące tak długo, jak siła robocza była przynajmniej kilkukrotnie tańsza niż w Europie. Jednak ostatnio w Państwie Środka pracownicy są opłacani coraz lepiej i wszystkie ceny poszły w górę - w rezultacie producenci w branży wracają do Europy nie tylko myślami.

Volkswagen Group zwiększa produkcję w czeskiej fabryce i tworzy 1300 nowych miejsc pracy. Koreański producent opon Nexen także otwiera fabrykę za naszą południową granicą - to  kolejne 1000 miejsc pracy. Do zwiększenia zatrudnienia w środkowoeuropejskich fabrykach przymierza się także Hyundai. "Koszty personelu w Chinach rosną i to, w połączeniu z czasochłonnymi operacjami logistycznymi i wysokimi kosztami transportu, sprawia że produkcja komponentów w Chinach przestaje być opłacalna" - mówi Martin Jahn, prezez czeskiego związku przemysłu samochodowego. Oby w dłuższej perspektywie Polska także stała się beneficjentem tego procesu - ponoć naszym krajem w kontekście budowy nowej fabryki interesuje się m.in. Land Rover.

Podobne wiadomości:

Skoda Simply Clever - Top 5 rozwiązań

Skoda Simply Clever - Top 5 rozwiązań

Aktualności 2017-02-13

Skoda Citigo - Czesi odświeżyli mieszczucha

Skoda Citigo - Czesi odświeżyli mieszczucha

Premiery 2017-02-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.