mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Projekt Zafira - wywiad z Romualdem Rytwińskim Dyrektorem Generalnym GM Poland i Opel Polska.

Projekt Zafira - wywiad z Romualdem Rytwińskim Dyrektorem Generalnym GM Poland i Opel Polska.

16 września, w zakładzie GM Opel Polska uroczyście rozpoczęto seryjną produkcję Zafiry. Podczas ceremonii, o tym prestiżowym projekcie mieliśmy okazję rozmawiać z Romualdem Rytwińskim Dyrektorem Generalnym GM Poland i GMMP

Projekt Zafira - wywiad z Romualdem Rytwińskim Dyrektorem Generalnym GM Poland i Opel Polska.

mojeauto.pl: Produkcja modelu Zafira najnowszej generacji jest niezwykle prestiżowym projektem w portfelu GM. Co wpłynęło zatem na decyzję o uruchomieniu produkcji Zafiry II w Gliwicach?


Romuald Rytwiński: Nasza fabryka ma krótką ale dobrą historię. Wcześniej uruchomiliśmy produkcję Astry Clasic, Agilii i wierzyliśmy, że szanse uruchomienia produkcji Zafiry w Gliwicach są bardzo wysokie. Poza tym zawsze stawialiśmy sobie ambitne zadania i te zadania osiągaliśmy. W całym koncernie wdrożony został system produkcyjny General Motors Manufacturing Systems pozwalający na ocenę, który z zakładów jest najbliższy wzorcowym wymaganiom. W kwietniu tego roku okazało się, że ze wszystkich fabryk europejskich jesteśmy na pierwszym miejscu osiągając 97% zgodności z systemem. To świadczy o tym, że możemy osiągać zamierzone cele a załoga jest w pełni zmotywowana".


MA: Jakie zmiany, inwestycje zostały poczynione, aby przygotować się do produkcji Zafiry?


RR: Po pierwsze musieliśmy rozbudować zakład oraz przystosować go do produkcji nowego modelu, dlatego też mieliśmy trzy przerwy produkcyjne w grudniu, maju i sierpniu. Aby pokazać skalę dodam, że na terenie zakładu pracowało 500-800 pracowników budowlanych, którzy zajmowali się rozbudową infrastruktury zakładu. Jeszcze teraz budujemy nową halę, w której przygotowywane będą siedzenia do montażu w Zafirze. Poza tym zmodernizowaliśmy spawalnię, lakiernię oraz rozbudowaliśmy linię montażową, dzięki zwiększeniu elastyczności, na jednej linii produkcyjnej budowanych teraz będzie 6 typów nadwozia wszystkich modeli, ogromne zmiany zostały poczynione również w samej firmie. Natomiast chyba najważniejsze było przyjęcie tysiąca nowych osób i ich wyszkolenie (red. odbyło się 150 tys. godzin szkoleń w kraju i za granicą), tak aby samochody produkowane przez nowozatrudnionych niczym nie różniły się od produkowanych tu wcześniej.


MA: Jaka będzie ilość produkowanych samochodów, w tym nowego mini vana oraz na jakie rynki będzie trafiać?


RR: Produkcja odbywa się w systemie trzyzmianowym, dzięki temu moce produkcyjne zakładu zostaną w pełni wykorzystane i osiągną poziom 180 tys. samochodów rocznie. Ponad połowę produkcji stanowić będzie Zafira. Natomiast do końca tego roku planowane jest wyprodukowanie około 128 tysięcy wszystkich modeli samochodów. Podobnie jak w przypadku pozostałych modeli przeszło 90% trafi na eksport do krajów Unii Europejskiej.


MA: Na konferencji Fritz Henderson, Prezes GM Europe, podkreślił, że fabryka w Gliwicach jest najlepszym zakładem GM w Europie i jednym z najlepszych na świecie.  Jednocześnie dodał, że potencjał i wzrost GM przy wsparciu polskiego rządu rodzi możliwości dalszych inwestycji. Czy oznacza to, że w najbliższym czasie możemy się spodziewać kolejnych inwestycji?

RR: Kosztowało nas dużo wysiłku samo uruchomienie projektu samochodu Zafira, chcemy go teraz zacząć produkować i osiągnąć zakładane poziomy jakościowe. O dalszych inwestycjach będziemy myśleć za 2-3 lata. Teraz koncentrujemy się na dniu dzisiejszym, na tym aby dobrze poprowadzić to co rozpoczęliśmy.

MA: Oprócz produkowanych modeli Astra, Agila i Zafira w Gliwicach produkowany jest także Suzuki Wagon R+. Czy będzie to skutkować w dalszej perspektywie uruchomieniem produkcji seryjnej?

RR: Zgadza się, produkujemy bliźniaczy model do Agilii czyli Suzuki Wagon R w ilości kilku tysięcy rocznie. Jednak co do dalszych planów związanych z produkcją seryjną nie mogę nic więcej powiedzieć.

MA: Dziękuję za rozmowę. Jeszcze raz gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Przeczytaj także: Nowa generacja Zafiry z Gliwic

Zobacz galerię zdjęć: Start Zafiry II w Gliwicach

Zobacz galerię zdjęć: Opel Gliwice
 


Podobne wiadomości:

Nowa generacja Zafiry z Gliwic

Nowa generacja Zafiry z Gliwic

Aktualności 2005-09-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.