mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Przede wszystkim marka

Przede wszystkim marka

Co dziewiąty dorosły Polak (11%) planuje w tym roku zakup samochodu dla siebie lub swojego gospodarstwa domowego. Najważniejszym aspektem branym pod uwagę przy wyborze auta jest jego marka (37% wskazań) - jej postrzeganie, zaufanie, czy przekonanie o jej wysokiej renomie.

Przede wszystkim marka
Na drugim miejscu wśród osób planujących w 2008 r. zakup samochodu plasują się jego niezawodność oraz cena (36% wskazań).  Ekonomiczność auta, rozumiana jako niski koszt utrzymania i eksploatacji samochodu, jest  ważna dla jednej trzeciej osób (33%) deklarujących zakup samochodu w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Niemal tak samo istotna jest ogólnie dobra opinia o danym aucie (31%). 



Polacy coraz częściej zwracają również uwagę na inne kwestie pozaekonomiczne, takie jak bezpieczeństwo samochodu (18%), jego wygląd (18%), wcześniejsze doświadczenia z daną marką lub modelem (16%), wygoda i wielkość samochodu (15%) oraz jego wyposażenie (13%).

Dla porównania, w 2007 roku marka samochodu uzyskała podobną ilość wskazań (38%), mimo to znalazła się na trzecim miejscu. Respondenci częściej wskazywali ekonomiczność samochodu (50%) oraz dobrą opinię o aucie (42%).

Jak wynika z badań TNS OBOP, cena jest nadal jednym z najważniejszych aspektów branych pod uwagę przy planowaniu zakupu samochodu. Średnia kwota, którą respondenci planują przeznaczyć na zakup samochodu w 2008 r. wynosi 21 293 zł i jest o około 30% wyższa niż w roku 2007 r., kiedy to Polacy planowali przeznaczyć na auto średnio 16 561 zł.

„Wizerunek marki, niezawodność, cena i ekonomiczność to najważniejsze czynniki brane pod uwagę przy dokonywaniu zakupu samochodu. Ze względu na fakt, że Polacy średnio skłonni są przeznaczyć zdecydowanie większą sumę na zakup nowego auta niż w ubiegłym roku, można przypuszczać, że waga ceny jako bezpośredniego motywatora zakupu będzie stopniowo maleć na rzecz cech wizerunkowych marki” – komentuje wyniki badania Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.
Tematy w artykule: TNS OBOP

Podobne wiadomości:

Polacy raczej nie chcą chińskich aut

Polacy raczej nie chcą chińskich aut

Aktualności 2011-07-12

Jeśli auto, to używane

Jeśli auto, to używane

Aktualności 2012-03-15

Komentuj:

~ALESSIA 2008-08-06

Ja planuję wydać max 4500 i gwiżdzę na marke ma palić max 6 litów na setke

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.