mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Przetasowania na szczycie

Przetasowania na szczycie

Fiat zmienia strukturę wśród swoich marek sportowo-ekskluzywnych. Marka Maserati została odłączona od Ferrari i będzie odtąd połączona z Alfą Romeo.

Przetasowania na szczycie

Wizerunek Alfy ma być sportowy, a według władz Fiata na razie nie spełnia w wystarczającym stopniu tych oczekiwań. Takie posunięcie taktyczne może również zwiastować wystawienie na sprzedaż scuderii, której negatywne wyniki powodowane były przez straty i koszty inwestycji właśnie w Maserati. Mówi się również o możliwej ekspansji globalnej Alfa Romeo.

W tym kontekście, wsparcie techniczne i dotyczące sieci sprzedaży ze strony przyłączonej luksusowej marki, ma dać większą pewność, co do wejścia na inne rynki. Fiatowi chodzi zapewne głównie o USA, gdzie do 1991 roku sprzedawano popularne tam modele włoskiego producenta. Potem, kiedy rynek europejski nie zapewniał realizacji planów sprzedaży, firma ponownie zwróciła się w stronę Stanów i planowała powrót do tamtejszych salonów w 2007 roku.

Sergio Marchionne, dyrektor zarządzający Fiat Auto potwierdził to mówiąc, że "Ruch ten jest kluczowy dla przyszłości marki Alfa Romeo. W kontekście ponownego wprowadzenia aut (red. do USA) musimy skupić uwagę na wyróżniającym charakterze każdej z marek". Nawiązując do jego słów można przypomnieć Alfę Spider z filmu "Absolwent", która bardziej przypominała właśnie speedstery Maserati niż większe i cięższe GT spod znaku Ferrari.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport