mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Przymiarki do kolejnego sezonu rajdowego.

Przymiarki do kolejnego sezonu rajdowego.

W jakich zespołach będą jeździć czołowi kierowcy?

Chociaż do zakończenia tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Świata pozostało jeszcze pięć rund, kwestie tytułu mistrza świata w klasyfikacji kierowców i konstruktorów są dalekie od rozstrzygnięcia, dużo mówi się już teraz o przyszłym sezonie. O tym, z którymi zespołami fabrycznymi podpiszą kontrakty czołowi kierowcy.

Pewne jest, że w barwach Peugeota będą jeździć dwaj fińscy kierowcy - mistrz świata Marcus Gronholm oraz świetnie spisujący się w tym roku w szutrowych imprezach Harri Rovapera. Francuski zespół zamierza podpisać kontrakt również z trzecim zawodnikiem, pod uwagę brani są przede wszystkim Francuzi Gilles Panizzi i Didier Auriol. Peugeot chce mieć kierowcę, który jeździłby bardzo dobrze zarówno w rajdach szutrowych, jak i asfaltowych. Za takiego był uważany Auriol, w chwili, gdy podpisywano z nim umowę na obecny sezon, jednak teraz kierownictwo teamu nie jest zadowolone z postawy Francuza.

Auriolowi zaś nie odpowiada atmosfera w zespole. Mówi, że pomimo świetnego samochodu i teamu, pozostanie w zespole, tylko w sytuacji, gdy relacje między nim a szefostwem ulegną zmianie na lepsze.

Nie wiadomo, jakie barwy będzie reprezentował w przyszłym roku czterokrotny mistrz świata, Tommi Makinen. Wszystko wskazuje na to, że pozostanie on w zespole Mitsubishi, ale decyzja nie została jeszcze podjęta. W ostatnim czasie Makinen testował na południu Francji nowe auto japońskiego zespołu, lancera WRC (jest to pierwszy zbudowany przez Mitsubishi samochód klasy WRC). Fin był zachwycony, mówił, że jest to zupełnie inny samochód w porównaniu do obecnego lancera. Najprawdopodobniej o pozostaniu w swoim dotychczasowym zespole zadecyduje po Rajdzie Sanremo.

Pod znakiem zapytania stoi także dalsza praca Markko Martina w Subaru. Estończyk miał w tym sezonie rywalizować z Petterem Solbergiem o miano numeru 2 w "Blue Team". Kontrakt gwarantował mu starty w minimum dziewięciu rundach Mistrzostw Świata, wszystko wskazuje na to, że Martin weźmie udział właśnie w tylu imprezach. Krążą pogłoski, że młody kierowca z Estonii będzie szukał miejsca dla siebie w zespole Forda lub Hyundaja. Do Subaru zaś miałby przejść Alister McRae, obecnie jeżdżący w barwach Hyundaja.

Nowych zawodników na przyszły sezon zamierza zatrudnić, debiutujący w tym roku w Rajdowych Mistrzostwach Świata Citroen. We francuskim zespole pracują już od dawna świetni kierowcy asfaltowi, Jesus Puras i Philippe Bugalski, brak tam jednak zawodnika, który dobrze by sobie radził na szutrze. W tym roku w rajdach o takich nawierzchniach fabryczną xsarę WRC prowadził Thomas Radstrom, jednak nie spełnił oczekiwać kierownictwa zespołu. Citroen chciałby ponoć podpisać kontrakt z Juhą Kankkunenem lub Arminem Schwarzem.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport