mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Przyszykowali na ten rok aż 30 premier

Przyszykowali na ten rok aż 30 premier

Ubiegły rok był niezwykle udany dla Grupy Volkswagena na polskim rynku. Prawie jedna czwarta udziału w rynku, Skoda najpopularniejszą marką, Volkswagen na trzeciej pozycji i powrót po perturbacjach marki Seat. Było nieźle, ale w tym roku ma być jeszcze lepiej. A to za sprawą m.in. aż 30 nowości łącznie wszystkich marek.

Przyszykowali na ten rok aż 30 premier
VOLKSWAGEN
W 2013 r. Volkswagen sprzedał w Polsce (liczba rejestracji) 25.869 nowych samochodów osobowych. To o 14,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział w rynku wzrósł do 9,0 proc. (z 8,4 proc. w 2012 r.). Największym zainteresowaniem klientów w ciągu roku cieszyły się modele Golf (7.730 szt.), Passat (4.284 szt.) oraz Polo (3.282 szt.). Na ten rok marka z Wolfsburgu wprowadzi na polskim rynku aż 9 nowości.

Golf R
Do oferty, jako pierwszy w 2014 r., trafił Golf R. Topowa wersja najpopularniejszego modelu Volkswagena ma pod maską 300-konny silnik, a do tego napęd na wszystkie koła 4Motion oraz przekładnia manualna lub DSG. Osiągi: 5,1 (4,9 z DSG) s. i prędkość maksymalna 250 km/h.


Polo
Mały Volkswagen pojawi się w tym roku w wersji po liftingu. Zmian stylistycznych nie za wiele, głównie pojawią się nowoczesne systemy, których zadaniem będzie poprawa komfortu i bezpieczeństwa. Debiut rynkowy: maj.

Golf Sportsvan
Następca Golfa Plus, czyli kompaktowy minivan Volkswagena oferuje więcej przestrzeni i funkcjonalnych rozwiązań (m.in. przesuwna tylna kanapa) niż standardowy Golf. Wśród nowości system Bling Spot Sensor, który ostrzega przed nadjeżdżającymi z boku autami. Debiut rynkowy: czerwiec.


e-Golf
Pierwszy elektryczny Volkswagen produkowany w skali masowej oferuje identyczną niemal funkcjonalność jak konwencjonalnie napędzany Golf. Pokonanie dystansu 100 km będzie w nim kosztować jednak zaledwie tylko 7,10 zł, zasięg to 190 km, a prędkość maksymalna wynosi 140 km/h. Debiut rynkowy: lipiec.

Scirocco
Po sześciu latach od debiutu trzeciej generacji sportowego modelu Volkswagena przyszedł czas na jego odświeżenie. Debiut rynkowy: lipiec.

e-up!
Koszt pokonania 100 km w tym elektrycznym maluszku Volkswagena wynosi ok. 6,5 zł. A przy tym maksymalny zasięg (120-160 km) i prędkość maksymalna (130 km/h) nie zmniejszają jego funkcjonalności. Debiut rynkowy: wrzesień.

Jetta
Po trzech latach Volkswagen odświeży swoją średnich rozmiarów limuzynę. Debiut rynkowy: październik.

Touareg
Również największy SUV w gamie Volkswagena w tym roku przejdzie facelifting. Odświeżony model ma być jeszcze bardziej oszczędny i posiadać więcej nowoczesnych rozwiązań. Debiut rynkowy: październik.

Passat
To bez wątpienia najważniejsza premiera Volkswagena w tym roku. Tak jak Golf wśród kompaktów, tak i Passat w segmencie średnich aut stanowi punkt odniesienia dla wielu konkurentów. Nowy Passat - jako limuzyna oraz kombi - powstanie na platformie MQB i będzie mocno odchudzony. Debiut rynkowy: listopad/grudzień.

SKODA
Już piąty rok z rzędu Skoda została numerem 1 polskiego rynku samochodowego, sprzedając 36.410 aut w minionym roku, czyli o ponad 13 proc. więcej niż rok wcześniej. Najpopularniejszym modelem Skody była Octavia ze sprzedażą na poziomie 11.463 sztuk. Nie słabnie również popularność Fabii (10.812), a sporą popularnością już się cieszy Rapid (3.688 zarejestrowanych aut).

Yeti
Choć na rynku zadebiutowała już w minionym roku, to jednak do Polski wjeżdża na początku tego roku. Odświeżony SUV Skody dostępny jest w wariancie miejskim oraz terenowym (outdoor). Wśród nowych rozwiązań warto wspomnieć o systemie wspomagania parkowania oraz bezkluczykowym dostępie.


rodzina Monte Carlo
Do Fabii Monte Carlo w tym roku dołączą kolejne modele - Citigo, Rapid Spaceback oraz Yeti, które będą się wyróżniać na drodze atrakcyjnym pakietem stylistycznym.

Octavia Scout
Po wakacjach na nasze drogi wyjedzie "uterenowiona" wersja najpopularniejszego modelu w Polsce. Właściwości terenowe Scouta może nie pozwolą mu "bawić się" w prawdziwy offroad, ale w umiarkowanym terenie powinien sobie poradzić.

Fabia
Najważniejsza tegoroczna nowość Skody - najnowsza generacja Fabii - swój debiut będzie mieć pod koniec roku. Jednak wątpliwe, by jeszcze w 2014 r. pojawiła się w sprzedaży na naszym rynku.

SEAT
Ubiegły rok był dla Seata w Polsce początkiem nowego rozdziału, już pod skrzydłami Volkswagen Group Polska. 1.856 sprzedanych aut w drugim półroczu to aż o 199 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 r.

Leon ST
W ubiegłym najważniejszą premierą była nowa generacja Leona. W tym takie miano będzie należeć do Leona ST, czyli odmiany kombi. Ładna linia i funkcjonalne rozwiązania powinny stanowić największą zaletę Leona ST. Debiut rynkowy: luty.


Leon Cupra
Fani szybkich aut jednak czekają na Leona Cuprę, który dostępny będzie w 265- bądź 280-konnej wersji. Początkowo w wariancie pięciodrzwiowym, później również tylko z jedną parą drzwi (SC). Najmocniejsza odmiana Leona to także nowoczesna technologia, dzięki której Cupra będzie walczyć w prestiżowym segmencie hot-hatchy.


AUDI
W ubiegłym roku Audi sprzedało nad Wisłą rekordową liczbę 5.574 egzemplarzy, o 9,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Największą popularnością cieszyło się Q5 (1.108 sprzedanych aut), niewiele mniej sprzedanych zostało aut z rodziny A3 (1.034) i A6 (858).

W trakcie dwunastu miesięcy Audi planuje dalsze zwiększanie sprzedaży. Do osiągnięcia tego celu przyczynią się z pewnością nowe modele. Swoją polską premierę w tym roku będą miały m.in. sportowa wersja najmniejszego kompaktu Audi – model S1, sportowa limuzyna – Audi S8, flagowe A8 W12, nowe Audi TT, odświeżone modele A6 i A7 (w tym również S7 i RS7) oraz kolejne wersje modelowe
z rodziny A3: A3 Cabriolet i sportowe S3 Limousine oraz S3 Cabriolet.

W najbliższym roku zadebiutuje w Polsce również Audi A3 e-tron o napędzie hybrydowym, dającym możliwość ładowania akumulatorów wprost z sieci elektrycznej.

PORSCHE
Sportowa marka przyszykowała na ten rok dwie ważne dla Porsche nowości - jedną, będącą swoistym powrotem do przeszłości, druga zaś to wejście w całkowicie nowy segment rynkowy.

911 Targa
Wraz z nową generacją 911, Porsche postanowiło nawiązać do korzeni. Dlatego też w nowej 911 Targa nie mogło zabraknąć specjalnego pałąku w miejscu słupków B oraz szerokiej tylnej szyby.


Macan
Z modelem Cayenne udało się nadspodziewanie dobrze, dlatego też Porsche próbuje powtórzyć ten sukces w wersji pomniejszonej. Porsche Macan będzie miał jednak trudniejsze zadanie, bowiem w tym segmencie rynkowym konkurencja jest dużo liczniejsza.





Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport