mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > RSMP: Bębenkowie z tytułem Citroena

RSMP: Bębenkowie z tytułem Citroena

20. Rajd Dolnośląski zakończył sezon 2010 w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Siódmym zwycięstwem w Citroën Racing Trophy popisali się w okolicach Kłodzka bracia Michał i Grzegorz Bębenkowie – nowi Mistrzowie Polski w grupie R.

RSMP: Bębenkowie z tytułem Citroena
Załoga z Bochni już po przedostatniej rundzie RSMP mogła się cieszyć z tytułów mistrzowskich, mimo to postanowiła przypieczętować ten wspaniały wynik podczas Rajdu Dolnośląskiego. Bębenkowie rozpoczęli marsz po siódmą wygraną w sezonie od najlepszego czasu na piątkowym superoesie, a w sobotę oddali rywalom tylko jeden odcinek specjalny. W niedzielę wystarczyło doświadczonej rodzinnej załodze kontrolować wypracowaną przewagę, która na mecie wyniosła ponad minutę. Oprócz zwycięstwa w grupie R i Citroën Racing Trophy Polska, Michał i Grzegorz uplasowali się na wspaniałym, szóstym miejscu w klasyfikacji generalnej rajdu, pierwszym wśród samochodów z napędem na przednią oś.

Nie mniej powodów do radości mieli na mecie w Kłodzku Łukasz Markowski z Maciejem Machelą. Reprezentanci gospodarzy rajdu pauzowali w RSMP od Rajdu Polski, ale przed własną publicznością pokazali się z bardzo dobrej strony, w klasie R ulegając jedynie Bębenkom i dojeżdżając na siódmym miejscu w generalce zawodów. Po sześciu drugich miejscach i wygranej w Koszycach, Jan Chmielewski z Robertem Hundlą ukończyli Rajd Dolnośląski na trzeciej pozycji w CRTP i takim samym miejscu w grupie R. Krakowsko-myślenicki duet uzupełnił trójkę Citroënów C2-R2 Max w czołowej dziesiątce klasyfikacji generalnej.

Z czwartego miejsca cieszyli się w Kłodzku Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem. Ten wynik dał im trzecie miejsce w Citroën Racing Trophy na koniec sezonu i czwartą pozycję w grupie R. Przed Rajdem Dolnośląskim szansę na pokonanie Gryca miał jeszcze Szymon Kornicki, pilotowany przez Piotra Zegarmistrza. Niestety dla krakowskiej załogi ten rajd zapisze się w pamięci jako niezbyt udany, choć Szymon i Piotr zakładali przed sezonem pierwszą piątkę, a te plany udało się zrealizować. Po serii pechowych występów, na mecie rajdu zobaczyliśmy ubiegłorocznego Wicemistrza Polski w grupie R – Marcina Dobrowolskiego. Kierowca z Dzierżoniowa, jadący wyjątkowo z Bartłomiejem Boba w roli pilota zamknął pierwszą piątkę CRTP. Problemy techniczne dotknęły kolejnych reprezentantów Dolnego Śląska – Tomasza Żerebeckiego i Ewę Rybko. Po skorzystaniu z systemu Superally, dotarli oni do mety na siódmej pozycji w Pucharze.

Przed nami kilkumiesięczna, zimowa przerwa w RSMP. Kalendarz rajdów na kolejny sezon poznamy z końcem roku, ale jest niemal pewne, że niezależnie od ilości i lokalizacji zawodów, nowy rok przyniesie nie mniejsze emocje niż ten, który zakończył się 20. Rajdem Dolnośląskim.

Michał Bębenek (1 miejsce): Sezon zakończyłem tak jak zacząłem. To był dobry, udany rajd, jechało się nam bardzo sympatycznie, nie popełniliśmy żadnego większego błędu. Od startu do mety jechaliśmy rozważnie, kontrolując który odcinek trzeba przejechać mocniej, a który odpuścić. Było kilka nowych, bardzo ciekawych oesów. Organizatorom należą się pochwały za wyszukanie nowych tras, po których lubimy jeździć

Łukasz Markowski (2 miejsce): Drugie miejsce to dobry wynik. Nie byłby możliwy, gdyby nie wsparcie kibiców, których przy trasie było mnóstwo. Widziałem na oesach wiele znanych twarzy i to było super. Jechało się nam bardzo trudno. Ciągle nie trafialiśmy z doborem opon i ustawieniem zawieszenia. Wciąż brakuje nam doświadczenia w tym samochodzie, ale pracujemy nad tym i chciałbym również w przyszłym sezonie jeździć Citroenem C2-R2 Max.

Jan Chmielewski (3 miejsce): To był trudny rajd. Jechałem z zapaleniem tchawicy i naprawdę się męczyłem, ale jestem zadowolony, pomimo tego, że w końcówce nie udało się dopaść Łukasz Markowskiego. Były aspiracje żeby wygrać drugi dzień, szkoda, że ostatni oes został odwołany. Mimo wszystko to był dla mnie wspaniały sezon, zebraliśmy mnóstwo pozytywnych doświadczeń, więc jestem bardzo, bardzo szczęśliwy.

Tomasz Gryc (4 miejsce): Pierwszego dnia było bardzo dobrze, mieliśmy dobre tempo. Na pierwszej pętli straciliśmy dziesięć sekund z powodu małej przygody, ale potem poszło już zgodnie z planem. Dzisiaj troszkę nie mogłem złapać rytmu, jechaliśmy trochę bezpieczniej, z małymi przebłyskami. Sezon ogólnie był bardzo udany, szczególnie końcówka, a to dobrze wróży na przyszłość.

Marcin Dobrowolski (5 miejsce): Jechałem na miarę swojej aktualnej formy. Bardzo się starałem, ale doskonale wiem, że daleko mi do tego, co bym chciał pojechać. Miałem taki plan, żeby chociaż jeden rajd w tym sezonie dojechać bez problemów do mety. W ciągu sezonu miałem ich bardzo dużo i przez to moja forma wcale nie urosła, a wręcz zmalała. Nowy pilot spisał się bardzo dobrze, a z tego miejsca serdecznie pozdrawiam mojego brata Michała.

Szymon Kornicki (6 miejsce): Od samego rajdu ten rajd nam się nie układał, więc nie zaliczymy go do udanych. Przed sezonem zakładaliśmy z moim pilotem, żeby skończyć w Polsce w pierwszej piątce ośki i jesteśmy na piątym, więc można powiedzieć, że plan wykonany, bez optymistycznego akcentu na koniec. Zaczynamy przerwę zimową, którą chcemy intensywnie wykorzystać, żeby jak najlepiej przygotować się do kolejnego sezonu.

Tomasz Żerebecki (7 miejsce): Na odcinku testowym już zauważyłem, że coś niedobrego dzieje się z autem i na podjazdach brakuje na mocy. Oesy były naprawdę piękne i szkoda, że niestety nie pokazaliśmy się na nich z najlepszej strony. Takie są rajdy, raz się jest górze, raz na dole. Teraz czeka nas budowa nowego silnika, więc w tym sezonie nie wystartujemy już w żadnym rajdzie.

RAJD DOLNOŚLĄSKI w liczbach:

♦ Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych: Dzień I: OS1 – OS9: Michał Bębenek, OS10: Jan Chmielewski Dzień II: OS11: Jan Chmielewski, OS12 – OS14: Michał Bębenek, OS15 – OS16: Jan Chmielewski, OS17: odwołany, OS18: Jan Chmielewski

♦ Najskuteczniejsi: Michał Bębenek– 12 najlepszych czasów, Jan Chmielewski 5.

♦ Kolejni liderzy CRT: OS1-OS18: Michał Bębenek

♦ Nieoficjalne wyniki rajdu w Citroën Racing Trophy:

1. Michał Bębenek/Grzegorz Bębenek
2. Łukasz Markowski/Maciej Machela +1:02,3
3. Jan Chmielewski/Robert Hundla +1:12,2
4. Tomasz Gryc/Michał Kuśnierz +2:35,2
5. Marcin Dobrowolski/Bartłomiej Boba +3,28,6
6. Szymon Kornicki/Piotr Zegarmistrz +4:45,4
7. Tomasz Żerebecki/Ewa Rybko +8:13,4

♦ Prowizoryczna punktacja Citroën Racing Trophy po Rajdzie Dolnośląskim:

1  M.Bębenek 100
2  J.Chmielewski 78
3  T.Gryc 40
4  S.Kornicki 29
5  Ł.Markowski 24
6  T.Porębski 21
7  M.Dobrowolski 15
8  Z.Bessenyey 10
9  L.Viana 8
10 A.Piotrowski 6
11 M.Kochanowski-Laren 6
12 T.Żerebecki 6
13 R.Typa 1

Podobne wiadomości:

Citroen C-Elysee po nowemu

Citroen C-Elysee po nowemu

Premiery 2016-11-15

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Premiery 2016-06-30

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport