mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > RSMP: Mocne wejście klasy R2B

RSMP: Mocne wejście klasy R2B

Rajdy samochodowe to wyjątkowa dyscyplina sportu. Mimo obszernego, liczącego aż dziewięć rund kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, walka o zwycięstwo w klasach R2B oraz A6 trwała niemal do ostatniego, z prawie 120 rozegranych w tym roku odcinków specjalnych.

RSMP: Mocne wejście klasy R2B
Na mecie Rajdu Dolnośląskiego, finałowej eliminacji RSMP, gratulacje za zdobycie dwóch tytułów Mistrza Polski odbierali debiutujący w C2-R2 Teams’ Challenge Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot. Sezon 2008, był pierwszym, w którym w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski funkcjonowała klasa R2B. Powołano ją 21 stycznia na mocy porozumienia pomiędzy Citroen Polska a Polskim Związkiem Motorowym.


W jej ramach mogli startować kierowcy dysponujący Citroenem C2-R2 przygotowanym zgodnie z
regulaminem klasy R2B. Ponieważ samochody tej klasy spełniają wszystkie wymogi klasy A6, każdy z jego kierowców był klasyfikowany również w jej obrębie.

Po dziewięciu rozegranych rundach RSMP pierwsze miejsce w C2-R2 Teams’ Challenge zajęli Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot. Krakowsko – warszawska załoga otrzymała wszystkie możliwe do zdobycia tytuły, bowiem do mistrzostwa Polski w R2B dołożyli oni triumf w klasie A6. Kluczem do najwyższych laurów dla kierowcy, który w przeszłości zdobywał już tytuły Mistrza Polski w cyklotrialu, okazała się szybka i jednocześnie skuteczna jazda. Chmielewski z Pleskotem ukończyli wszystkie rajdy, w których wystartowali, w każdym z nich zajmując pozycję na podium w swojej klasie.

Niemal do ostatniego odcinka specjalnego finałowej rundy RSMP o tytuł podwójnego Mistrza Polski walczył z Chmielewskim Radosław Typa pilotowany przez Daniela Siatkowskiego. Mimo bardzo szybkiej jazdy nie dotarli oni do mety Rajdu Dolnośląskiego i ostatecznie zawodnicy Moto Klubu Lidzbark Warmiński oraz Automobilklubu Rzemieślnik wyjechali z Kłodzka z dwoma tytułami II Wicemistrza Polski w klasach A6 oraz trzecim miejscem w
R2B.

Niepowodzenie Typy spowodowało, że na drugie miejsce w C2-R2 Teams’ Challenge wysunęli się bracia Marcin i Michał Dobrowolscy. Rodzinna załoga z Dzierżoniowa wygrała w tym sezonie najwięcej, bo aż trzy rundy RSMP i w udziale przypadło im podwójne wicemistrzostwo Polski. W końcowej punktacji C2-R2 Teams’ Challenge znalazło się siedem załóg, co jasno wskazuje na tendencję wzrostową w stosunku do sezonu 2007.

Wciąż rośnie liczba zawodników deklarujących starty w klasie R2B w przyszłym roku, więc w 2009 roku można spodziewać się jeszcze większej ilości zawodników. Citroen C2-R2 w ciągu dwóch lat startów pokazał, że mimo niewielkich rozmiarów, może być bardzo groźną bronią nie tylko wśród aut napędzanych na przednią oś, ale również w walce o wysokie pozycje w klasyfikacji generalnej. W 2008 roku kierowcy „cedwójek” dwukrotnie plasowali się w pierwszej dziesiątce generalki, zdobywając w sumie trzy punkty do klasyfikacji Mistrzostw Polski.

Na wielkie uznanie zasługuje dominacja Citroenów C2-R2 w klasie A6, w której cztery z pięciu czołowych załóg dysponowały takimi właśnie samochodami. Powoli normą staje się również, że w tyle za klasą R2B zostają kierowcy teoretycznie szybszych rajdówek przygotowanych w kategorii A7.
Tematy w artykule: C2 C2 C2-r2 RSMP

Podobne wiadomości:

Chuchała rządzi w Świdnicy

Chuchała rządzi w Świdnicy

Aktualności 2014-04-14

Rajd Rzeszowski: Kajetanowicz coraz bliżej tytułu

Rajd Rzeszowski: Kajetanowicz coraz bliżej...

Aktualności 2012-08-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autobusy szkolne są w tragicznym stanie
Autobusy szkolne są w tragicznym stanie
Najwyższa Izba Kontroli przeprowadziła kontrolę działań transportowych gmin w zakresie realizacji obowiązku dowożenia dzieci i uczniów do przedszkoli i szkół. Wyniki tej kontroli są zatrważające.