mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > RSMP: Sołowow testował na śniegu

RSMP: Sołowow testował na śniegu

Choć załoga Cersanit Rally Team Forda używa już od kwietnia ubiegłego roku, dopiero teraz Michał Sołowow i Maciek Baran mieli okazje aby sprawdzić jak Fiesta S2000 zachowuje się na śniegu. Niestety na skutek awarii awarii silnika zespół musiał nieco szybciej powrócić z okolic Olsztyna do bazy w Kielcach.

RSMP: Sołowow testował na śniegu
Przy kilkustopniowym mrozie ekipa Cersanit RT  rozpoczęła przygotowania do tegorocznego sezonu rajdowego. Pierwszym startem będzie fiński Arcrtic Rally zaplanowany w ostatnich dniach stycznia, kolejnym lutowy Rajd Lotos z bazą w Ergo Arena na granicy Gdańska i Sopotu. Obie imprezy rozgrywane będą na śniegu, a że do tej pory załoga Cersanit RT rywalizowała Fiestą wyłącznie na asfaltach lub szutrach, nieodzownym okazało się przeprowadzenie testów na ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. W użyciu były dobrze zmrożone szutrowe warmińskie drogi, jak też i okolcowane opony Pirelli ASW4-1, jedyne dopuszczone do użytkowania w Mistrzostwach Finlandii.

"Zima na północy Polski trzyma mocniej niż na południu, stąd nasza obecność w okolicach Olsztyna" - wyjaśnia Maciek Baran. "Wrażenia po testach są bardzo dobre. Dość szybko doszliśmy do porozumienia z samochodem, próbowaliśmy trochę nowych elementów i ogólnie jesteśmy zadowoleni."

Kilometry na śniegu w Fordzie zostały zaliczone, więc pytanie o porównanie do Peugeot 207 S2000 samo ciśnie się na usta. "Szczerze mówiąc wspomnienie peugeota już się trochę zatarło, więc trudno porównać oba samochody" - przyznaje krakowianin. "Na pewno Ford bardzo dobrze reaguje na wszelkie regulacje, na każdą najmniejszą zmianę w zawieszeniu, każde kliknięcie. Michał dobrze czuje samochód, więc można było dosyć szybko znaleźć właściwy kierunek prac podczas testów."

Testy zaplanowane na dwa dni z przyczyn technicznych zakończone zostały już w piątek. W Fieście S2000 awarii uległ silnik w związku z czym zespół Cersanit RT nieco szybciej powrócił do Kielc. "Silnik, którym dysponowaliśmy na testach był już na skraju swojego rajdowego życia" - tłumaczy Maciek Baran. "Przejechaliśmy nim trzy rajdy i liczyliśmy się z tym, że jednostka ta nie jest w 100% pewna. Z powodów logistycznych nie byliśmy w stanie użyć w Olsztynie silnika, którym pojedziemy Arctic Rally i Rajd Lotos. Troszkę zaryzykowaliśmy licząc, że mimo wszystko wytrzyma trudy dwóch testowych dni. Nie udało się, ale i tak jesteśmy zadowoleni. Przejechaliśmy ponad 120 kilometrów i wykonaliśmy praktycznie wszystkie zadania, które mieliśmy zaplanowane na te testy. Do pełni szczęścia brakuje paru detali, ale mamy w zapasie jeszcze jeden dzień testowy tuż przed Arctic Rally na Polar Snowring'u pod Rovaniemi i tam dokończymy prace."

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Fiesta
Ford Fiesta
Cena podstawowa już od: 45 350 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Tematy w artykule: S2000 Fiesta Ford test Michał Sołowow

Podobne wiadomości:

Ford Fiesta ST - od teraz także w wersji 5-drzwiowej

Ford Fiesta ST - od teraz także w wersji...

Aktualności 2016-09-27

Ford Fiesta ST200 - polskie ceny

Ford Fiesta ST200 - polskie ceny

Premiery 2016-06-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport