mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rajd Argentyny: Loeb i Kościuszko zdeklasowali rywali

Rajd Argentyny: Loeb i Kościuszko zdeklasowali rywali

Broniący tytułu mistrza świata Francuz Sebastien Loeb (Citroen C4 WRC) wygrał w niedzielę Rajd Argentyny, piątą eliminację mistrzostw świata i umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej. Michał Kościuszko (Suzuki Swift S1600) był pierwszy w klasyfikacji juniorów.

Rajd Argentyny: Loeb i Kościuszko zdeklasowali rywali
Tym samym Michał Kościuszko jest pierwszym w historii Polakiem, który objął pozycję samodzielnego lidera w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata. Jedyna polska załoga jadąca samochodem Suzuki Swift S1600 wygrała 15 z 23 rozegranych odcinków specjalnych. Na drugim miejscu rywalizację ukończył kolega z zespołu Michała Kościuszko - Aaron Burkart ze stratą 1.39,9 a na trzecim miejscu Alessandro Bettega (+7.33,2). Loeb, który wygrał Rajd Argentyny po raz piąty z rzędu, odniósł 52. zwycięstwo w mistrzostwach świata.

Drugie miejsce wywalczył Hiszpan Dani Sordo (Citroen C4 WRC), a trzecie Norweg Henning Solberg (Ford Focus WRC). Sporego pecha miał młodszy brat Henninga - Petter Solberg, który na 20. odcinku specjalnym musiał się wycofać z powodu awarii. Przed problemami technicznymi Petter Solberg był na 3. miejscu mając ponad 40 s przewagi nad zajmującym 4. pozycję Henningiem (Ford Focus WRC).

Także fabryczny zespół Forda nie zaliczy startu w Argentynie do udanych. W sobotę odpadł wicelider klasyfikacji generalnej mistrzostw świata Fin Mikko Hirvonena, w niedzielę problemy techniczne z ciśnieniem paliwa spowodowały, że z walki o podium odpadł jego rodak Jari-Matti Latvala. Loeb wygrał 12 odcinków specjalnych, Latvala - 5, Sordo - 3, Hirvonen - 2 i Petter Solberg - 1.

W klasyfikacji generalnej Kościuszko został sklasyfikowany na 14. pozycji. Regulamin rajdowych MŚ przewiduje, że jeśli uda się usunąć awarię, kierowca może kontynuować rywalizację w tzw. systemie Superrally, z doliczeniem karnych minut za nieukończony odcinek. W wypadku Kościuszki oznaczało to, że do uzyskanego czasu doliczono mu dziesięć minut.

Drugie miejsce Niemiec Aaron Burkart (Suzuki Swift S1600) - strata 1.39,9 do Kościuszki, trzecie Włoch Alessandro Bettega (Renault Clio S1600) - strata 7.33,2.

W tegorocznym sezonie polska załoga Suzuki Swift S1600 wystąpiła w dwóch eliminacjach J-WRC zajmując drugie miejsce na Cyprze i zwyciężając w swej kategorii w Portugalii. W dniach 22-24 maja Kościuszko wystartuje w kolejnej eliminacji mistrzostw świata - Rajdzie Sardynii.

W Argentynie Polak doskonale pojechał dwa końcowe etapy rajdu i pomimo 10 minut kary zdołał odrobić straty do rywali. Dzięki zwycięstwu w Argentynie Kościuszko umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej J-WRC, gdyż nie wszyscy czołowi kierowcy ze stawki juniorów zdecydowali się na start w Ameryce Południowej.

Mistrzostwa świata juniorów (FIA Junior World Rally Championship, JWRC), w których uczestniczy Kościuszko to rywalizacja dla kierowców mających maksymalnie 28 lat w danym sezonie startów (limit wieku nie dotyczy pilotów). Zawodnicy walczą oátytuł mistrza świata w sześciu wybranych przez siebie rajdach záośmiu zaliczanych do cyklu mistrzowskiego.

Samochody J-WRC są napędzane tylko na przednią oś i mają silniki atmosferyczne (bez turbodoładowania). Muszą być homologowane w jednej zátrzech klas technicznych określonych przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA): Super 1600, Aá(pojemność silnika do 1600 cm3) lub N (pojemność do 2000 cm3).

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Suzuki Swift
Suzuki Swift
Cena podstawowa już od: 48 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Nowe Suzuki Swift Sport - mocniejsze i lżejsze

Nowe Suzuki Swift Sport - mocniejsze i...

Aktualności 2017-08-11

Znamy polski cennik Citroena C3 Aircross

Znamy polski cennik Citroena C3 Aircross

Aktualności 2017-08-05

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prawo jazdy - szykują się kolejne zmiany?
Prawo jazdy - szykują się kolejne zmiany?
Szykują się spore zmiany w kursach na prawo jazdy. Nowe przepisy przewidują, że kierowca musiałby zdawać egzamin co rok. Takie zmiany na pewno wywołają duży sprzeciw opinii publicznej.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech