mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rajd Dakar: Sainz goni lidera

Rajd Dakar: Sainz goni lidera

Na dziewiątym odcinku specjalnym fani rajdu mogli znowu zobaczyć zaciętą walkę o pierwsze miejsce pomiędzy Nasserem Al-Attiyah i Carlosem Sainzem. Po poniedziałkowej utracie prowadzenia, dzięki wczorajszemu - już piątemu zwycięstwu etapowemu - Sainz zbliżył się na 3 minuty i 18 sekund do prowadzącego Katarczyka.

Rajd Dakar: Sainz goni lidera
Trasa wtorkowego odcinka specjalnego Rajdu Dakar przebiegała wokół Copiapó, miejscowości znanej z akcji ratowania zasypanych chilijskich górników. Początkowo na prowadzeniu znajdował się Al-Attiyah. Katarczyk po poniedziałkowej wygranej, musiał otwierać etap. Po 63 kilometrach OS-u, na drugim punkcie kontrolnym obaj faworyci mieli takie same czasy, potem jednak Sainz przyspieszył i zdobył przewagę 1 minuty i 56 sekund.

Giniel de Villiers i Dirk von Zitzewitz (ZA/D) oraz Mark Miller i Ralph Pitchford (USA/ZA), jadący dwoma kolejnymi Race Touaregami ukończyli odcinek specjalny na pozycji trzeciej i piątej. Zeszłoroczny zwycięzca de Villiers umocnił zatem swoją trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej, a Miller pozostał na piątym miejscu. Czwarty czas dnia uzyskał główny rywal Volkswagena: Stéphane Peterhansel w BMW X-raid, który dotarł na metę 11 minut i 14 sekund za prowadzącym. Francuz w klasyfikacji generalnej utrzymał czwartą pozycję. Krzysztof Hołowczyc był na tym etapie szósty i szósty jest również w generalce rajdu. Na skutek awarii na OS 8 jego strata do lidera urosła do 3 godz. i 54 minut.

"Czysty, dobry OS. Musieliśmy wyprzedzić aż siedem samochodów i to był problem. Dużo ryzykowaliśmy. Jechaliśmy po naprawdę trudnych wydmach, ale nie zakopaliśmy się ani razu i wszystko poszło dobrze. Z samochodem nic złego się nie działo" – powiedział na mecie Krzysztof Hołowczyc.

Dziewiąty odcinek specjalny został skrócony z 235 do 207 kilometrów. Pętla ze startem i metą w Copiapó dała ekipom towarzyszącym trochę wytchnienia, ponieważ mogły one pozostać na biwaku. Na kierowców czekały natomiast typowe dla „Dakaru” zmiany terenu i nawierzchni: twardy piasek i wydmy z wielbłądzią trawą na początku, kamieniste odcinki przecinające wyschnięte koryta rzeczne w połowie trasy i znów piaszczyste wydmy pod koniec. Wiele podskoków i uderzeń pogłębiało zmęczenie zawodników.

Podobne wiadomości:

Adam Małysz w lepszej rajdówce!

Adam Małysz w lepszej rajdówce!

Aktualności 2015-03-16

Renault Duster Team zaatakuje pierwszą 10. Dakaru

Renault Duster Team zaatakuje pierwszą 10....

Aktualności 2014-12-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport