mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rajd Dakar: Walka o zwycięstwo znowu zacięta

Rajd Dakar: Walka o zwycięstwo znowu zacięta

Niezmiennie od piątego dnia rajdu na czele klasyfikacji generalnej znajdują się trzy Race Touaregi. Jednak kwestia zwycięstwa nie została jeszcze rozstrzygnięta, a po jedenastym etapie walka ta nabrała jeszcze większych rumieńców.

Rajd Dakar: Walka o zwycięstwo znowu zacięta

Prowadzący w klasyfikacji duet Carlos Sainz/Lucas Cruz (E/E) stracił 5 minut i 38 sekund ze swojej przewagi nad Nasserem Al-Attiyah/Timo Gottschalkiem (Q/D). Dystans do lidera zmniejszyła również para Mark Miller/Ralph Pitchford. Najlepsi za załogami Volkswagena – zajmujący czwarte miejsce Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (F/F) w BMW X-raid – mają 2 godziny i 9 minut straty do lidera.

Przy zjeżdżaniu z Andów, z wysokości prawie 3.000 metrów nad poziomem morza, Sainz stracił trochę czasu. Zatrzymały go dwie zniszczone opony. W klasyfikacji generalnej jego przewaga zmniejszyła się do 4 minut i 28 sekund nad kolegą z zespołu, Katarczykiem Al-Attiyah. Mark Miller – trzeci w klasyfikacji – jest 23 minuty i 50 sekund za prowadzącym. Zeszłoroczni zwycięzcy uzyskali trzeci czas dnia przed Al-Attiyah oraz Millerem i pozostają na siódmym miejscu w klasyfikacji generalnej. Zwycięstwo w etapie przypadło parze Guerlain Chicherit/Tina Thörner (F/S) jadącej w BMW X-raid.

Jedenasty etap rajdu zdominowały wąskie odcinki szutrowe. Przeprawy przez wodę wymagały wiele wysiłku od ludzi i sprzętu, a długi zjazd na końcu etapu był wyzwaniem dla hamulców. Na licznych skalistych i kamienistych fragmentach trasy najważniejsze było, by nie uszkodzić opon. Najtrudniejszym fragmentem etapu był ok. 20-kilometrowy zjazd, gdzie nie lada testowi, poddane zostały wymęczone hamulce pojazdów.

Wjazd do Argentyny, Robert Szustkowski i Jarek Kazberuk - jedyni Polacy w klasie samochodów, którzy pozostali w rajdzie, odnotowali awansem o jedną pozycję w klasyfikacji generalnej. Jedenasty etap załoga R-SIXTEAM pokonała z 41. czasem tracąc do lidera 1 godz. 22 min. 18 sek.

"Dobrze, że jesteśmy już na mecie, czuję że czwartkowy odcinek da nam wszystkim w kość - powiedział na mecie Robert Szustkowski. " To będzie najdłuższy etap rajdu, liczący prawie 800 km, niezwykle wyczerpujący z długimi dojazdówkami, będzie też sporo piachu, „hopek” i innych atrakcji. Szczerze mówiąc, myślami jesteśmy już trochę w Buenos, mamy dylemat z Jarkiem czy „docisnąć” trochę przed końcem, czy starać się bezpiecznie dojechać do mety. Szkoda, by było pożegnać się z rajdem, praktycznie na finiszu" – dodał debiutujący w rajdzie Szustkowski.

Bez większych niespodzianek za to w kategorii ciężarówek. Triumfatorem etapu został Firdaus Kabirow, ubiegłoroczny zwycięzca Dakaru, który był lepszy o 32 sek. od lidera rajdu, Władimira Czagina. Joseph Adua ponownie finiszował za dwoma Kamazami. Klasyfikacja generalna pozostała bez zmian. Polska waga ciężka, czyli Grzegorz Baran/Rafał Marton/Paweł Zborowski pokonała etap do San Juan na 21. miejscu i awansowała w klasyfikacji generalnej na 21. pozycję. Gdyby nie kłopoty z kołem polska ciężarówka miała dziś szanse awansu na 15 pozycję.

Klasyfikacja generalna po 11. etapie Rajdu Dakar (samochody):

1. Carlos Sainz/Lucas Cruz (E) Volkswagen Race Touareg 39:16.55
2. Nasser al-Attiyah/Timo Gottschalk (Q/D) Volkswagen Race Touareg +4.28.
3. Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/ZA) Volkswagen Race Touareg 2 +23.50.
4. Stephane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (F) BMW X3 CC +2.09.53
5. Guerlain Chicherit/Tina Thörner (F/S) BMW X3 CC +2.23.40
……
40. Robert Szustkowski/Jarosław Kazberuk (PL) Mitsubishi Pajero + 33.11.55

 

 


Podobne wiadomości:

Volkswagen up! GTI - ostry maluch

Volkswagen up! GTI - ostry maluch

Aktualności 2016-12-21

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Koncern FCA mieszał przy spalinach?
Koncern FCA mieszał przy spalinach?
Afera "Dieselgate" zatacza coraz szersze kręgi. Pod koniec zeszłego tygodnia amerykańska agencja ds. ochrony środowiska oskarżyła koncern FCA o wykorzystywanie podobnych rozwiązań jak Volkswagen. Sprawa może dotyczyć nawet 100 tys. samochodów sprzedawanych na terenie USA.