mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rajd Niemiec: Loeb zdetronizowany

Rajd Niemiec: Loeb zdetronizowany

Sebastien Ogier i Julien Ingrassia po raz pierwszy w karierze wygrali rajd WRC na nawierzchni
asfaltowej, wyprzedzając załogę Sebastien Loeb - Daniel Elena. Citroen zapisał na swoim koncie 78 triumf w
Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA i od dziś jest najbardziej utytułowanym producentem w tej kategorii.

Rajd Niemiec: Loeb zdetronizowany
Mimo wszystko w opinii ekspertów rajdowych bardziej zaskakujące niż zwycięstwo Ogiera, jest nie wygranie po raz 9 z rzędu Rajdu Niemiec przez Loeba. Początek rajdu doskonale ułożył się dla siedmiokrotnego mistrza świata. W piątkowy etapie, w którym figlie płatała pogoda to właśnie załodze nr 1 fabrycznego zespołu Citroena udało się objąć prowadzenie w rajdzie. Na drugim miejscu ze stratą kilku sekund podążał drugi, francuski skład - Sebastien Ogier / Julien Ingrassia. Pierwszy etap ułożył po części scenariusz na kolejne dwa etapy niemieckiej eliminacji. Kierowcy Forda, którzy źle dobrali opony na mokre odcinki specjalne szybko odnotowali duże straty i raczej było pewne, że mogą pożegnać się z walką o wygraną.

W sobotę doskonale na odcinkach specjalnych radzili sobie kierowcy MINI. Dani Sordo i Kris Meeke szybko zdołali przebić się w górę tabeli. Sordo podróżował na miejscu trzecim, zaś Meeke był piąty, regularnie odrabiając jednak straty do Hirvonena. Na czele bez zmian pozostawało dwóch Sebastienów z bastionu Citroena.

Dopiero ostatni, niedzielny etap przyniósł zmiany na miejscach numer 1 i 2. Niezagrożony do tej pory Loeb, który zdołał wypracować sobie kilkudziesięcio sekundową przewagę nad Ogierem na jednym z odcinków przebił oponę w swoim DS3 WRC i tym samym oddał pozycję lidera swojemu imiennikowi. Ten wykorzystał pecha i nie oddał już prowadzenia do końca rajdu. Niedzielne odcinki specjalne zlokalizowane na wojskowym poligonie Baumholder okazały się pechowe także dla Jariego-Matti Latvali i Pettera Solberga. Ci kierowcy również musieli zmieniać koła w swoich rajdówkach. Z kolei MINI Countryman Krisa Meeke awarii na przedostatnim odcinku uległ napęd i Brytyjczyk wycofał się z rajdu. Mimo wszystko nastroje w ekipie MINI były dobre, ponieważ trzecie miejsce w rajdzie utrzymał Dani Sordo, który tym samym dowiózł pierwsze podium dla nowego samochodu brytyjskiej marki.

„To zwycięstwo sprawia mi olbrzymią satysfakcję, bo w ten sposób udowadniam, że potrafię być bardzo szybki także na trasach asfaltowych” – powiedział na mecie Ogier.- „Pamiętajmy, że moim głównym rywalem był tutaj Sebastien Loeb, a to oznacza, że aż do mety nic nie było przesądzone. Przecież ten kierowca wygrał wszystkie dotychczasowe rundy Rajdu Niemiec i na nawierzchni asfaltowej jest z reguły nie do pokonania! Dzisiejszy dzień odnawia moją motywację do walki do samego końca sezonu, nawet o tytuł mistrzowski. Nie jestem faworytem ani nie prowadzę w tabeli, ale dopóki mam na to matematyczną szansę, będę o walczył o jej wykorzystanie”.

„Po ośmiu wygranych z rzędu w Rajdzie Niemiec nie mogę być zadowolony zajmując w nim drugie miejsce” – mówił
z kolei Sebastien Loeb.- „Od kilku lat mówiłem, że ta passa musi się kiedyś skończyć i właśnie jesteśmy tego
świadkami. Zabrakło nam nieco szczęścia, ale cóż, takie są rajdy. Przeliczając sytuację na punkty, to, co zaliczyłem za drugie miejsce i za Power Stage daje mi w sumie przewagę równą jednej wygranej rundzie”.

1. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC 3h32:15,9
2. S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC +39,8
3. D. Sordo / C. Del Barrio MINI John Cooper Works WRC +1:55,6
4. M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:43,7
5. P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +3:48,0
6. K. Räikkönen / K. Lindström Citroën DS3 WRC +7:24,6
7. H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +7:45,9
8. A. Araujo / M. Ramalho MINI John Cooper Works WRC +9:29,8
9. P. Van Merksteijn / E. Mombaerts Citroën DS3 WRC +10:01,6
10.D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +10:09,0

W klasyfikacji generalnej prowadzi Sebastien Loeb, który na cztery rundy przed końcem tegorocznego sezonu gromadzi 192 punkty. Drugi jest Sebastien Ogier - 167, trzeci Mikko Hirvonen 156. W klasyfikacji producentów dominuje Citroen - 333, przed Fordem - 242 i ekipą Stobart - 105.

Podobne wiadomości:

Ford Mustang przeszedł lifting - premiera na IAA

Ford Mustang przeszedł lifting - premiera na...

Premiery 2017-09-14

Odświeżony Ford EcoSport już w Europie

Odświeżony Ford EcoSport już w Europie

Aktualności 2017-09-06

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed premierą
Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed premierą
Oficjalna prezentacja nowego Porsche Cayenne odbędzie się już 29 sierpnia, ale na kilka dni przed premierą wyciekły zdjęcia prezentujące nadwozie i wnętrze nowego SUV-a.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic