mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rajd Niemiec: Loeb zdetronizowany

Rajd Niemiec: Loeb zdetronizowany

Sebastien Ogier i Julien Ingrassia po raz pierwszy w karierze wygrali rajd WRC na nawierzchni
asfaltowej, wyprzedzając załogę Sebastien Loeb - Daniel Elena. Citroen zapisał na swoim koncie 78 triumf w
Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA i od dziś jest najbardziej utytułowanym producentem w tej kategorii.

Rajd Niemiec: Loeb zdetronizowany
Mimo wszystko w opinii ekspertów rajdowych bardziej zaskakujące niż zwycięstwo Ogiera, jest nie wygranie po raz 9 z rzędu Rajdu Niemiec przez Loeba. Początek rajdu doskonale ułożył się dla siedmiokrotnego mistrza świata. W piątkowy etapie, w którym figlie płatała pogoda to właśnie załodze nr 1 fabrycznego zespołu Citroena udało się objąć prowadzenie w rajdzie. Na drugim miejscu ze stratą kilku sekund podążał drugi, francuski skład - Sebastien Ogier / Julien Ingrassia. Pierwszy etap ułożył po części scenariusz na kolejne dwa etapy niemieckiej eliminacji. Kierowcy Forda, którzy źle dobrali opony na mokre odcinki specjalne szybko odnotowali duże straty i raczej było pewne, że mogą pożegnać się z walką o wygraną.

W sobotę doskonale na odcinkach specjalnych radzili sobie kierowcy MINI. Dani Sordo i Kris Meeke szybko zdołali przebić się w górę tabeli. Sordo podróżował na miejscu trzecim, zaś Meeke był piąty, regularnie odrabiając jednak straty do Hirvonena. Na czele bez zmian pozostawało dwóch Sebastienów z bastionu Citroena.

Dopiero ostatni, niedzielny etap przyniósł zmiany na miejscach numer 1 i 2. Niezagrożony do tej pory Loeb, który zdołał wypracować sobie kilkudziesięcio sekundową przewagę nad Ogierem na jednym z odcinków przebił oponę w swoim DS3 WRC i tym samym oddał pozycję lidera swojemu imiennikowi. Ten wykorzystał pecha i nie oddał już prowadzenia do końca rajdu. Niedzielne odcinki specjalne zlokalizowane na wojskowym poligonie Baumholder okazały się pechowe także dla Jariego-Matti Latvali i Pettera Solberga. Ci kierowcy również musieli zmieniać koła w swoich rajdówkach. Z kolei MINI Countryman Krisa Meeke awarii na przedostatnim odcinku uległ napęd i Brytyjczyk wycofał się z rajdu. Mimo wszystko nastroje w ekipie MINI były dobre, ponieważ trzecie miejsce w rajdzie utrzymał Dani Sordo, który tym samym dowiózł pierwsze podium dla nowego samochodu brytyjskiej marki.

„To zwycięstwo sprawia mi olbrzymią satysfakcję, bo w ten sposób udowadniam, że potrafię być bardzo szybki także na trasach asfaltowych” – powiedział na mecie Ogier.- „Pamiętajmy, że moim głównym rywalem był tutaj Sebastien Loeb, a to oznacza, że aż do mety nic nie było przesądzone. Przecież ten kierowca wygrał wszystkie dotychczasowe rundy Rajdu Niemiec i na nawierzchni asfaltowej jest z reguły nie do pokonania! Dzisiejszy dzień odnawia moją motywację do walki do samego końca sezonu, nawet o tytuł mistrzowski. Nie jestem faworytem ani nie prowadzę w tabeli, ale dopóki mam na to matematyczną szansę, będę o walczył o jej wykorzystanie”.

„Po ośmiu wygranych z rzędu w Rajdzie Niemiec nie mogę być zadowolony zajmując w nim drugie miejsce” – mówił
z kolei Sebastien Loeb.- „Od kilku lat mówiłem, że ta passa musi się kiedyś skończyć i właśnie jesteśmy tego
świadkami. Zabrakło nam nieco szczęścia, ale cóż, takie są rajdy. Przeliczając sytuację na punkty, to, co zaliczyłem za drugie miejsce i za Power Stage daje mi w sumie przewagę równą jednej wygranej rundzie”.

1. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC 3h32:15,9
2. S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC +39,8
3. D. Sordo / C. Del Barrio MINI John Cooper Works WRC +1:55,6
4. M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:43,7
5. P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +3:48,0
6. K. Räikkönen / K. Lindström Citroën DS3 WRC +7:24,6
7. H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +7:45,9
8. A. Araujo / M. Ramalho MINI John Cooper Works WRC +9:29,8
9. P. Van Merksteijn / E. Mombaerts Citroën DS3 WRC +10:01,6
10.D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +10:09,0

W klasyfikacji generalnej prowadzi Sebastien Loeb, który na cztery rundy przed końcem tegorocznego sezonu gromadzi 192 punkty. Drugi jest Sebastien Ogier - 167, trzeci Mikko Hirvonen 156. W klasyfikacji producentów dominuje Citroen - 333, przed Fordem - 242 i ekipą Stobart - 105.

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport