mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Rajd Polski: Hirvonen polubił mazurskie szutry

Rajd Polski: Hirvonen polubił mazurskie szutry

Mikko Hirvonen jest liderem ORLEN Platinum 66. Rajdu Polski po siedmiu odcinkach specjalnych. W świetle niepowodzenia Sebastiena Loeba, który już na początku OS 4 urwał przednie koło, Fin jest na dobrej drodze do włączenia się o pierwszy w karierze tytuł mistrza świata.

Rajd Polski: Hirvonen polubił mazurskie szutry
Hirvonen awansował na pierwsze miejsce po trzeciej próbie. Po wypadku Loeba na drugie miejsce awansował kolejny z kierowców BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, Jari-Matti Latvala. Podczas piątkowego etapu zawodnicy mieli do pokonania dwie pętle, z których każda składała się z trzech odcinków specjalnych. Podopieczni Malcolma Wilsona - dyrektora fabrycznej ekipy Forda - wygrali w piątek po trzy OES-y. Latvala dwukrotnie zanotował najlepszy czas na najdłużej w rajdzie, 33-kilometrowej próbie Paprotki.

W Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA fortuna kołem się toczy. Loeb wygrał pierwsze pięć rajdów sezonu i wydawało się, że nikt go nie powstrzyma w walce o szósty z rzędu tytuł mistrza świata. Również fabryczny zespół Citroëna wypracował sporą przewagę nad Fordem w klasyfikacji producentów. Tymczasem team spod znaku błękitnego owali zaliczył świetne występy we Włoszech i Grecji. Jeżeli w dalszej części ORLEN Platinum 66. Rajdu Polski Hirvonenowi i Latvali nadal będzie się wiodło tak dobrze, obaj mają szanse zagrozić Loebowi w walce o kolejną mistrzowską koronę.

Na mecie finałowej próby dnia Latvala nie krył podziwu dla czasów uzyskiwanych przez Hirvonena. „To był bardzo udany dzień dla naszego zespołu” – przyznał na mecie OES-u Paprotki 24-letni Fin.

Dani Sordo również skorzystał na wypadku Loeba i awansował na trzecie miejsce. Dla Hiszpana priorytetem będzie wywiezienie z Mikołajek jak najwięcej punktów do klasyfikacji producentów. Podopieczny słynnego Carlosa Sainza błysnął na drugim przejeździe OES-u Grabówka, gdzie stracił do jego zwycięzcy, Latvali zaledwie 1,9 s.

Po pierwszym dniu rywalizacji przewaga Hirvonena nad Latvalą wynosi 8,9 s. Kluczowy dla tej rywalizacji był OS 6, na którym starszy z Finów uzyskał doskonały czas. Hirvonen wyprzedził na nim Latvalę aż o 8,2 s.

Rewelacją pierwszej piątkowej pętli był Andreas Mikkelsen. Młody Norweg, który startuje w Polsce Skodą Fabia WRC wspiął się aż na 4. pozycję. Niestety na drugiej pętli problemy z silnikiem sprawiły, że nie dotarł do mety finałowej próby. Dzięki temu czwartą lokatę odziedziczył Petter Solberg, który przyznał, że na każdym odcinku jechał na granicy ryzyka. Jego brat Henning (strata 6,9 s) jest piąty.

Trzykrotny zwycięzca Rajdu Polski, Krzysztof Hołowczyc dzielnie broni polskich barw. Jadący pod skrzydłami ekipy Stobarta kierowca Forda Focus RS ukończył dzień na 9. miejscu.

Sébastien Loeb pojawi się na sobotnich odcinkach specjalnych w ramach systemu SupeRally. Po wypadku na OS 4 Citroen C4 WRC załogi Loeb/Elena w ekspresowym tempie został przetransportowany do parku serwisowego w Mikołajach. Po dokładnych oględzinach okazało się, że auto nie jest poważnie uszkodzone i nic nie szkodzi na przeszkodzie, aby liderzy klasyfikacji mistrzostw świata powrócili do walki w ORLEN Platinum 66. Rajdzie Polski. “Uderzyłem w pień drzewa, którego nie miałem zaznaczonego w swoim opisie. Po prostu go nie widziałem. Na skutek tego zdarzenia urwało się prawe przednie koło” – relacjonował Francuz.

W kategorii JWRC zdecydowanym liderem jest Kevin Abbring. Holenderski kierowca Renault Clio wyprzedza Michała Kościuszkę i Martina Prokopa. Na koniec piątkowego etapu jego przewaga nad Polakiem wyniosła 27 s. Prokop traci do Kościuszki 7,1 s.

ORLEN Platinum 66 Rajd Polski – wyniki po OS 7

1. Mikko Hirvonen (FIN)/Jarmo Lehtinen (FIN) Ford Focus RS 1h 02m 23.1s
2. Jari-Matti Latvala (FIN)/Miikka Anttila (FIN) Ford Focus RS 1h 02m 32.0s
3. Dani Sordo (E)/Marc Marti (E) Citroën C4 1h 03m 00.1s
4. Petter Solberg (N)/Philip Mills (GB) Citroën Xsara 1h 03m 37.7s
5. Henning Solberg (N)/Cato Menkerud (N) Ford Focus RS 1h 03m 44.4s
6. Sébastien Ogier (F)/Julien Ingrassia (F) Citroën C4 1h 03m 56.0s
7. Matthew Wilson (GB)/Scott Martin (GB) Ford Focus RS 1h 04m 19.6s
8. Conrad Rautenbach (ZW)/Dale Moscatt (AUS) Citroën C4 1h 04m 54.6s
9. Krzysztof Holowczyc (PL)/Lukasz Kurzeja (PL) Ford Focus RS 1h 05m 02.9s
10. Mads Ostberg (N)/Jonas Andersson (S) Subaru Impreza WRC 1h 06m 54.7s

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport